maandag 8 november 2010

Conferentie


Hi allemaal,

Wat heerlijk om weer van jullie allemaal te horen. Ik ben zo dankbaar voor wat jullie me allemaal hebben geschreven. Ik kan de Geest voelen als ik het lees en ik heb net een heerlijke email naar de zendingspresident gestuurd, waarin ik ook heel erg de Geest kon voelen toen ik mijn getuigenis met hem deelde.

Ik ben dankbaar om hier te zijn en het is geweldig dat we zo gezegend worden met veel succes door de Heer. Ik voel me dicht bij Hem en dat vind ik heerlijk. Ik geniet van de momenten dat de Geest zo sterk is en dat we mensen vinden die oprecht geïnteresseerd zijn!

Maar ik sta echt te popelen om jullie over afgelopen donderdag te vertellen. We hadden een zendingsconferentie in Pool. Pool is ongeveer 2 a 3 uur met de auto, maar omdat we nu minder auto's in de zone hebben, moesten we met de trein. Om 4 uur 's ochtends ging de wekker al en met de taxi gingen we naar het treinstation. De avond ervoor, na een teach, hadden we een paar dingetjes voor ontbijt gekocht. Ik vond het allemaal best leuk, lekker met elkaar met de trein, als een district. De trein ging om 5:44 uur in de morgen en kwam om ietsje voor negen uur aan. Het was fijn en leuk om met elkaar te reizen en te ontbijten en ik sprak met een man die uiteindelijk niet zo heel erg geïnteresseerd was maar we hadden een goed gesprek.

De conferentie was echter geweldig. We hadden elder en zuster Ford hier, van de Zeventigers. Allereerst sprak zuster Shamo (vrouw van de zendingspresident) en haar toespraak raakte me zo enorm en is me sindsdien heel erg bijgebleven. Ze sprak over de Heiland en hoe Hij op de avond in Getsemane aan het bidden was. Dat het bloed, dat kwam uit elke porie zoveel was, dat als Hij wit zou hebben gedragen, het volledig rood zou zijn geworden van bloed. Voor ONS! En toen liep Hij naar zijn apostelen en ze waren aan het slapen! En Hij zei: Can you not watch with me this one hour?
(Kunnen jullie dit ene uur niet met mij waken?).

En dat was het belangrijke stuk. Ze vergeleek het met ons. Wij zijn ook discipelen van Jezus Christus. Can we not watch with Him this one hour until He will come again?!!! Waar het opneerkwam is, dat hoe veel geef ik op mijn zending. Waarom ben ik hier? Ik wilde op zending meer dan wat dan ook omdat ik weet dat Jezus de Christus is. Hij is mijn Heiland en Verlosser. Hij stierf voor mij en leed voor mij. Iets wat ik onlangs deed is, ik las, ik zong het niet, maar las het lied "Christus is mijn Heer", wat een prachtig lied! Het verteld daarin alles wat Hij voor ons heeft gedaan en zal doen. Maar daarom ben ik nu hier. Om in a way Hem nu te dienen door anderen te vertellen over Hem, over Zijn offer. Over Zijn liefde. Dat is waarom Hij gewillig was Zijn offer te brengen omdat Hij van ons houdt. Kan ik Hem nu dus niet voor die twee jaar dienen, zodat andere kunnen voelen wat ik voel?! Ik wil Hem zo graag dienen. Ik hou zoveel van Hem, omdat Hij zoveel van mij houdt. En dat was de boodschap van zuster Shamo vond ik, dat ik Hem zal dienen met al mijn kracht en macht en alles wat ik heb. Dus na de toespraak voelde ik zo'n nieuwe toewijding om Hem beter te dienen. Nu wil ik alleen dat gevoel altijd vasthouden.

Zuster Ford had ook een hele mooie toespraak. Zij heeft nooit een zending gediend of iets dergelijks. Dus ze zei wat kan ik jullie nou vertellen? En toen begon ze te spreken over haar twee zonen die op zending waren geweest en beide hele verschillende zendingen hadden gehad. Een vol genot, de ander met tegenzin. Ze sprak hoofdzakelijk vanuit het perspectief van een moeder die haar zoon op zending had en haar ervaring daarvan en dat was speciaal,want ik moest vaak aan jullie denken. Ze sprak over hoe soms in ons leven het helemaal niet gaat zoals we verlangen. Ze vergeleek het met iemand die op reis ging naar Italië en toen eenmaal geland in Holland aankwam(dat was even leuk, ze vroeg of er iemand was uit Holland en ik vol trots de hand omhoog). De persoon die reisde was er ontdaan van, want het plan was om naar Italië te gaan. En ze zei, soms raken we zo geobsedeerd met hoe ons leven niet gaat zoals we het hadden gehoopt, dat we vergeten te genieten van wat we wel hebben. Zo heeft Holland tulpen en molens en prachtige andere bloemen, zei ze. Hahaaha, leuk dat ze over ons sprak, maar een hele bijzondere gedachte.

Elder Ford sprak ook over Holland omdat zijn vrouw er een beetje over had gesproken. Zijn eerste taak als Zeventiger was in Holland. Hij sprak kort over de Tempel en hoe we op toezegging van het Eerste Presidium molens hebben in de Telestiale kamer en tulpen in het tapijt van de Celestiale kamer. Hij sprak ook heel veel over de Geest en hoe de Heer ons voorbereid en mensen om ons heen voorbereid en dat alles wat wij maar hoeven te doen is naar ze toe stappenen onze mond openen en luisteren naar de Geest.

Dat hielp mij ook want het is en blijft scary om zo maar op iemand af te stappen.

Afgelopen zondag deelde ik mijn getuigenis in de vergadering. Alle zendelingen waren gevraagd omdat te doen, omdat we een speciaal vasten hadden. Het was een zeer bijzondere ervaring. Elder Hatch was voor mij, dus toen hij sprak, bad ik zachtjes tot Hemelse Vader en zei: Hemelse Vader, ik weet niet wat ik moet zeggen? Ik zal zeggen wat U wilt dat ik moet zeggen, zolang het maar oprecht is." En toen kwam die toespraak van zuster Shamo in mijn hoofd en ik dacht oké, daar moet ik kort over spreken. De Geest vertelde me wat ik moest zeggen, want de woorden leken gewoon te komen. Ik vertelde de wijk hoe het soms voelt dat niemand om ons heen echt geïnteresseerd is of het evangelie lijkt nodig te hebben. We krijgen constant afwijzingen. Onze buren zijn niet geïnteresseerd enz. en we raken een beetje ontmoedigd. En ik vertelde ze over een ervaring die elder Hatch en ik vrijdag hadden. We gingen naar een afspraak, maar ze waren er niet. Dus we besloten langs een mevrouw te gaan, Andrea, die we eerder hadden ontmoet een lange tijd terug, maar niet echt geïnteresseerd leek. Ze was er en begon ons te vertellen over hoe ze net door een echtscheiding was gegaan en haar zus 4 maanden daarvoor had verloren! En ik zei: daarom ben ik hier, daarvoor doe ik het! Voor die mensen die klaar zijn en die het evangelie nodig hebben. Iedereen heeft het evangelie nodig. Ik ben zo dankbaar dat ik weet dat er meer is, dat ik niet bang hoef te zijn voor wat er komen gaat. Dat ik weet dat gezinnen voor eeuwig zijn. Want soms heb je dat gevoel dat niemand echt het wil horen, daarom is het zo heerlijk om een nieuwe onderzoeker te vinden.
Helaas toen we gisteren langs gingen met een lid om haar verder te onderwijzen, was ze er niet of deed ze niet open, maar ik weet dat zij de Geest heeft gevoelt. Waarom ze het niet verder wil nemen, weet ik niet en het is teleurstellend, maar ja....

Kort verslagje over de onderzoekers. Met Jean gaat alles goed, ze is nu op 1 sigaret en we moedigen haar aan om te stoppen, omdat haar doop nog maar 2 weken van nu is. Ook vind ze Caro (drank van granen en Cichorei) best lekker en ze probeert geen thee meer te drinken. Helaas gaat ze elke zondag naar de bingo!!!! AAAAHhhh, het houdt ook nooit op, dat wordt beschouwd als gokken! En ze moet het opgeven om gedoopt te worden. Waarschijnlijk, maar ze wil dat niet, omdat ze er al 10 jaar naar toe gaat en veel vrienden daar heeft. Dus elder Hatch en ik weten niet zo goed meer wat we moeten doen. We spreken er veel over met de leiders en zullen kijken wat we kunnen doen.

Selina en Chelsea zijn goed. We hadden een goed les deze week, maar ze cancelden onze tweede afspraak en kwamen niet naar de kerk gisteren. Nou, is dat niks nieuws, want ze zijn niet zo goed nog in het houden van commitments. Daar hopen we deze week meer met ze over te spreken.

Matthew Williams is echt bijzonder!! Wat een geweldige kerel! Hij is 27 en kwam naar de kerk, (Jean ook). We hebben hem bijna alles onderwezen. Hij realiseert zich dat hij in het verleden veel van de geboden niet heeft onderhouden en heeft zo'n verlangen om zich te bekeren. We getuigden veel van de Verzoening en hoe Christus ons kan helpen. Hij moet leren stoppen met roken ook, dat is zijn uitdaging en hij heeft een rechtzaak die eind november zal plaatsvinden. We hopen maar dat dat allemaal goed uitpakt zodat hij gedoopt kan worden, maar hij is waarlijk bijzonder. Het zou alleen zo goed zijn als hij naar het JoVo (Jong Volwassenen) centrum komt, want hij heeft goede vrienden nodig.

Maar ja, ik moet er nu vandoor!!!

Ik hou van jullie! Ik hou heel heel veel van jullie!! Ik mis jullie en bid voor jullie! Dnak jullie wel voor jullie heerlijke mails en kaartjes enz...

Heel heel veel liefs en een goede week,

jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten