donderdag 18 november 2010

En ik kan het weten!!

Vanmorgen om 10.30 uur gingen we met de wijkzendingsleider naar een veld/weiland met paarden. De Day familie van wie ik jullie eerder een foto stuurde heeft 2 pony’s en een hele hele grote trampoline daar ook. Maar met de storm was ie in zijn geheel op z’n kant in de bomen verstrengelt geraakt. Dus we moesten helpen het weer goed te krijgen, dat ging goed en vlot en nu dus in de bieb. We gaan zo shoppen en daarna naar de kerk voor Elder Hatch om te oefenen. Vind ik niet erg en ik moet nog steeds in Elder Carr Testimony book schrijven en foto’s plakken.

Afgelopen week was best zwaar. Ik denk niet dat we het eerder zo lastig hadden. Niets dramatisch. We hebben gewoon een boel onderzoekers verloren en dus waren we meer aan het “finden” dan daarvoor. Het moeilijke was, denk ik, dat het soms net is alsof niemand naar je wilt luisteren. Niemand lijkt geïnteresseerd en dat maakt het lastig. Want zonder dat je het door hebt verlies je geloof dat je iemand zult vinden en je verwacht mensen niet meer naar je te luisteren. Dus, maar aan de andere kant kun je ook zeggen, nee, ik laat dit niet gebeuren. Ik blijf mijn best doen.

Meer bijzonder nieuws is dat Eileen Cawley gedoopt is! YES! Zij werd dus onderwezen door de zusters in Downend en werd zaterdag gedoopt. Wij zouden ook bij die doopdienst zijn, maar helaas cancelden onze onderzoekers en zonder onderzoekers “mag” je eigenlijk niet gaan. Dus dat was jammer. De zusters zullen me echter de foto’s sturen en die zal ik dan naar jullie sturen.

Wij werken nog steeds met Jean. Haar doopdienst is aankomende zaterdag!

Maar……de bingo issue is nog steeds zo onzeker. We proberen er over te spreken met President Shamo, maar hij heeft het ook heel druk. Ik maak me gewoon veel zorgen! Ik weet niet of ik het al aan jullie geschreven had, maar vorige transfer tijdens exercise in de ochtend, dwaalden mijn gedachten af en ik kon Jean in het wit zien staan. Ik hou gewoon aan die gedachte vast, dat ik geloof dat zij gedoopt zal worden. Ik vroeg me of Hemelse Vader me daarom hier heeft gelaten. Nou, hopelijk kan het allemaal doorgaan. We blijven maar proberen en afwachten.

Selina en Chelsea waren helaas ziek dit weekend, dus we hebben alleen maar contact over de telefoon gehad. Het is erg moeilijk om ze te zien, maar ook hier, we blijven proberen.

Matthew hebben we nu bijna alles onderwezen en hij is zo gewillig! Hij struggled nog steeds met roken, maar dat geeft niet en dat vertellen we hem ook regelmatig. Zo lang hij blijft proberen te stoppen. Helaas kwam hij niet naar de kerk. Toen we hem uitnodigden, zei hij dat hij liever deze zondag niet wilde komen, omdat hij niet de juiste kleding heeft? Elder Hatch en ik zijn bang dat dat een smoesje is voor een zorg, maar we zullen proberen dat uit te vinden en hem dan te helpen.

Je merkt wel echt hoe de zorgen van je onderzoekers je eigen zorgen worden. Je maakt je bezorgd om ze, ik hou van hen. Ik vind de hele situatie met Jean zo zorgelijk, maar ik wacht gewoon af wat president Shamo erover zal zeggen.

Pap, ik ben zo dankbaar dat je altijd zegt, zoiets als vandaag “rustig aan” of “neem jezelf in acht”. Dank je wel daarvoor, dat helpt me altijd heel erg.

Op 4, 5 en 12 december doen we een kerst “optreden”. Wij zingen en elder Hatch zal spelen. De hele zending doet dit, net als vorig jaar bij ons met mijn verjaardag. Daarom moet elder Hatch ook zoveel oefenen.

Ik ben trouwens het Boek van Mormon opnieuw aan het lezen. Ben nu in Mosiah 16/17, allemaal over Abinadi. Ik leer er heel veel van, veel dingen weet ik al lang niet meer. Ik denk niet dat ik het zal uit hebben voor het einde van het jaar, maar ik lees elke dag een beetje.

Oh en ik ben weer gaan schrijven in mijn dagboek, ongeveer 10 minuten per dag. Meestal van 7.50-8.00 uur in de morgen. Dan heb ik vaak wat tijd over en dan om 8.00 uur begint studietijd.

Deze week keken we samen met Clare een film over de Heiland, behoorlijk oude film, maar in de film was te zien hoe Christus de voeten wast van de apostelen. Wat een prachtig voorbeeld! Ik heb daar zoveel over nagedacht deze week. Het is in de Bijbel in Johannes 13:1-7 en 12-17. Ik moest vooral heel erg denken aan hoe de Heiland zichzelf altijd zo vernederde (op een positieve manier) en zichzelf volledig aan de kant zette voor de mensen om hem heen, voor ons. Ik ben zo dankbaar voor Hem, voor Zijn voorbeeld, voor Zijn liefde en dienstbetoon. Ik ben zo dankbaar, dat dankzij het evangelie ik Hem echt heb leren kennen en eens weer bij Hem kan zijn met jullie! Ik geloof met heel mijn hart dat dit echt waar is! En ik kan het weten!!

Nou, ik ga het afronden. Ik weet dat het evangelie waar is. Joseph Smith is een profeet. Het Boek van Mormon is het woord van God, het is waar! Gebeden worden gehoord en beantwoord! Hemelse Vader en Jezus Christus leven en houden van ons.

Ik hou zo ongelooflijk veel van elk van jullie.

Liefs, elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten