maandag 25 april 2011

When words fall short ......

Hi allemaal,

Mam en pap, no worries, ik voel me stukken beter, elder Jubell en ik hebben een vieze hoestdrank gekocht maar het werkt, dus niets te klagen. Het gaat echt al veel beter en na het emailen gaan we shoppen, dus dan koop ik lekker wat fruit!

Ik heb opnieuw weer zo veel te vertellen! Ik ben Hemelse Vader zo zo ongelofelijk dankbaar, de zegeningen lopen over en ik voel me gewoon zo overweldigd in een goede manier. Allereerst wil ik jullie vertellen over afgelopen zaterdag want dat was een geweldige dag! We besloten om samen met Donaven naar de Tempel te gaan.
Natuurlijk kunnen we niet naar binnen, maar ze hebben een bezoekerscenter daar. Het was geweldig! We spraken over de Christus, het beeld van de Heiland dat ook in Salt Lake staat, is ook hier, een replica.

We spraken veel over Zijn Verzoening en liefde voor ons en lazen uit het Boek van Mormon samen. Daarna spraken we over de Tempel en wat we zoal in de Tempel doen. Vervolgens gingen naar een kleine kiosk waar je video's en getuigenissen kan bekijken. We keken er geen maar we spraken samen en deelden onze getuigenissen. Op een zeker moment was de Geest heel sterk en Donaven begon ons te vertellen hoe hij altijd met zijn familie uit Zuid Afrika naar een full gospel kerk ging en zijn familie nam daar genoegen mee, hij niet. Toen hij hier in Engeland kwam, was hij zo overweldigd van alle verschillende kerken dat hij zich verdwaald voelde. Hij zocht gedurende 5 jaar lang.... toen besloot Timothy, een goede vriend van hem, hem uit te nodigen naar de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Timothy, is een vriend van Levin. Levin is 1 jaar geleden gedoopt. Kort voordat die twee met elkaar in aanraking kwamen en Levin hem over het evangelie begon te vertellen, bad Timothy dat de Heer hem zou leiden naar de ware Kerk. Hij was ook op zoek naar de juiste kerk. Toen ontmoette hij Levin en begon Levin over het evangelie te spreken met hem. Toen Timothy begon te groeien in het evangelie, nodigde Timothy Donaven uit om mee te komen en een kijkje te nemen. Nu afgelopen zaterdag met een emotioneel hart vertelde Donaven dat hij gelooft nu eindelijk te hebben gevonden waar hij naar op zoek was en hij is zo dankbaar ervoor!

What more can I say.... ik hou van dit werk, ik ben zo dankbaar dat ik deze wonderen mag aanschouwen en deel van uit mag maken. Deze morgen moesten we Timothy onderwijzen omdat hij niet veel meer andere tijd heeft in de rest van de week. Hij is nu klaar voor de doop. Morgen onderwijzen we Donaven voor het laatst, later in de week hebben beide hun interview voor de doop.
Aankomende zaterdag zullen deze twee vrienden in het water van de doop afdalen!

My joy is full. Ik kan het niet beschrijven. Ik hoop dat jullie zo geraakt zijn als ik ben. Elke keer vult mijn hart zich met de Geest en dankbaarheid. Ik weet niet wat wij hebben gedaan om zó gezegend te worden, maar het is geweldig. Dus ja, ik hou van dit werk. Ik ben zo dankbaar dat de Heer hen heeft voorbereid en dat ik erbij mocht zijn om hen te onderwijzen.

To add to this joy - afgelopen dinsdag gingen we weer naar Dorcas en Ruth in Cynthia's huis, de familie van een iemand die pas lid is van de kerk, Immanuela. Dorcas zei laatst dat ze ook gedoopt wil worden en dinsdag vroegen we haar nederig wat haar gevoelens zijn en of ze had nagedacht over een doopdatum. Dat had ze.....

''..the 7th of May..., is that okay?'' Dat waren haar woorden, oohh, wat een zegeningen! Ja natuurlijk is dat okay...! Dus we helpen haar nu om klaar te zijn voor die datum en er is niet zo heel veel meer dat we haar moeten onderwijzen. Ze is er zo klaar voor. Je kunt zien hoe ze onlangs is veranderd. Ze is zo vrolijk en happy en geniet van het evangelie! Het is zo geweldig om te zien! Dus dat is wat nu voor de komende twee weken is gepland!

I don't know what to say!! How great Thou art! Hemelse Vader heeft ons zo zo zo veel gezegend, het gaat mijn pet te boven. Ooh, ik hoop dat jullie voelen wat ik voel, ik kan wel huilen van blijdschap!!

De leden in de wijk zijn ook zo geweldig, net als Den Haag. Na afloop van de kerkdiensten praten ze met al onze onderzoekers, als normale mensen maar tegelijkertijd delen ze hun getuigenis, dat is zo krachtig, misschien zelfs krachtiger wat wij als zendelingen kunnen doen want, dan zien onze onderzoekers dat we normale mensen zijn, maar dat het evangelie echt deel is van ons leven! De leden zijn zo lief en aardig voor ons. We hebben goede etensafspraken en ze beginnen ons meer te vertrouwen. We hebben deze week twee maal leden in hun tuin geholpen om een hand uit de mouw te steken. Na afloop van de service op donderdag hadden we riviervis als avondeten. Was echt lekker! Het heet ook wel talapia, denk ik, gewoon vis aan bot. Ze gaf ons een middelstuk, gelukkig, want ik wilde niet het stuk met de kop, hahaha! en lekkere rijst met prawns, kleine garnaaltjes, haahhaha! Jullie zullen wel denken die is gek, maar het was eigenlijk heel lekker zoals zij het had klaargemaakt.

Een andere bijzondere gebeurtenis was dat we deze week langs een minderactief lid gingen. We maakten een afspraak voor later in de week en gingen langs in de avond. Ze vertelde ons dat ze wist dat we zouden komen, ze was voor 2,5 jaar niet naar de kerk geweest en daarvoor only once in a blue moon (een enkel keertje). Ze wil nu terugkomen want ze is op zoek naar geestelijke kracht en weet dat haar leven rijker en meer gelukkig zal zijn met de Heer. We vroegen haar wat ze ging doen om daar mee te starten, ze zei: naar de Kerk gaan, oké, wanneer? Deze zondag, zei ze. Dus we kwamen haar ophalen en liepen samen naar de kerk. Onderweg naar de kerk, vertelde ze ons dat in de afgelopen twee dagen ze van 40 naar 20 sigaretten is teruggegaan per dag. Ze voelt zich minder gestrest en gelukkig. Het evangelie maakt duidelijk meteen weer een deel van haar leven uit en ze zei zelf dat ze dit alles voelt nu en doet omdat Christus terug is in haar leven.

Nou, dat zijn de wonderen van Mitcham. Dank jullie allemaal voor jullie geloof en gebeden! Ik ga jullie nu meer foto's sturen.

Ik hou van jullie heel heel heel veel, ik mis jullie en ben ook enthousiast om weer met jullie te spreken, ik zal meer laten weten wanneer ik meer weet. Ik hou van jullie! Heb een goede week, Hemelse Vader leeft, Jezus is de Christus, dit is Hun werk en Glorie, dit is Hun evangelie, het is echt en waar en geweldig. Ik hou ervan en ben dankbaar samen met Hen te dienen.

Liefs,

Elder Daantje Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten