maandag 7 juni 2010

Busy, busy, busy!

Hi allemaal!!!

Ik ben altijd zo blij om van jullie allemaal te horen!

Ik heb afgelopen vrijdag 2 cd's naar huis gestuurd met mijn foto's. Jullie zouden die vandaag in de post moeten ontvangen en hoop zo dat jullie dan ook een beetje een plaatje kunnen vormen bij alles! Binnenkort dus foto’s te zien op mijn blog. Ik hoop jullie reacties te horen!!!

Elke keer als ik hier een Opel Zafira zie, zeg ik tegen elder Carr, oooh, that's a really nice car, en dan moet ik lachen want ik heb hem ook verteld hoe ik houd van auto rijden en vooral in de Opel Zafira!

Ik heb niet giga veel tijd. We hebben vanmorgen boodschappen gedaan en zijn nu in de bieb om te mailen, maar de bus was laat, dus we kwamen 10 minuten later binnen, dus 10 minuten minder tijd om te mailen....

Donderdag kreeg ik een brief van Quincy vlak voordat we naar een teach zouden gaan voor dat meisje Aurora die zaterdag wordt gedoopt. Ik las hem terwijl we onderweg waren. Het is zo speciaal wat hij schrijft. Hij zegt onder andere dat hij steeds meer van het evangelie begint te houden. In de teach werd gauw duidelijk dat Aurora nu heel erg aan het twijfelen is door de vele weerstand van haar moeder. We gaven de les over Alma 14 waar de Anti-Nephi-Lehieten, die liever hun leven gaven dan weer hun wapens op te nemen. 1005 mensen stierven voor hun testimony. We zijn van plan om meer van dergelijke voorbeelden te geven aan haar om te laten zien, dat vele heiligen hun leven hebben gegeven voor hun getuigenis omdat zij, net als wij, weten dat het waar is!

Tijdens de teach deelde ik de brief van Quincy met haar, vertaald naar het Engels. De Geest was sterk en ik was bijna in tranen. Hij zegt onder meer dat zijn globale kennis van het evangelie, het Boek van Mormon en de Bijbel voldoende is en dat hij gelooft dat de Heilige Geest hem naar de doop stuurt en dus wil hij gedoopt worden. Dat is werkelijk geweldig!

Aurora is nu weer in twijfel en dat is moeilijk want toen ze aan het lezen was uit het Boek van Mormon voelde ze zich zo sterk en ze kwam zo moedig naar de kerk vorige week. We proberen haar daar aan te laten denken, dat ze al weet dat het waar is en niet meer moet twijfelen.
Afgelopen zondag kwam ze niet naar de kerk en nu twijfelen elder Carr en ik om haar doopdienst door te laten gaan. Elder Cook zei iets heel profounds op Mission Conference: “If they keep their commitments today, they will be ready to live their Temple convenants some day”. Maar ja, we bellen haar vanavond en hopen haar deze week toch gewoon te zien. Het is allemaal wel shaky en een beetje een teleurstelling.

Maar woensdag ochtend deden we een review van de exchange en ik las mijn Patriarchale zegen nog een keer door. Elder Karges deelde een bijzonder verhaal van de zendeling die we allemaal kunnen worden. Het ging over een zuster die aan boord ging van een vliegtuig. Ze zag een nieuwe zendeling op weg naar MTC, een beetje bang en enthousiast en ze zag ook een terugkerende zendeling die verderop in het vliegtuig zat. Moe, afgemat, slapend, kostuum en schoenen versleten en wallen onder zijn ogen. Toen hij zijn ogen echter opendeed, zag zij het gelaat van de Heiland in zijn gezicht! Toen ze waren geland en zag hoe hij weer zijn ouders terug zag en hen in de armen hield, moest ze denken aan hoe wij dat moment allemaal eens met onze Hemelse Ouders zullen kunnen hebben! Het was een mooi verhaal en ik werd weer geraakt door de Geest.

Vrijdag en zaterdag mocht ik een zegen geven aan 2 mensen. Ik was wel een beetje nerveus maar ik ben zo blij dat ik dat toch kan doen. Ik ben heel erg dankbaar voor het priesterschap. Dinsdag hadden we weer een uitwisseling. Maar dit keer was het echt anders. Elder Carr ging naar Taunton en ik bleef in Wells Road, in other words, I had to lead the area! Ik was nerveus, want we hadden 2 crucial teaches that day, met Aurora en een jonge familie, The Parsons! Elder Karges kwam met me op exchange hier. Nou we gingen er voor! Ik ken de busverbindingen inmiddels al redelijk. Uiteindelijk gingen alle teaches niet door, dus we besteedden de dag met het aanspreken van veel mensen op straat waardoor we uiteindelijk heel hard hadden gewerkt en 4 nieuwe onderzoekers hebben gevonden. 2 bleken achteraf toch niet zoveel interesse te hebben, dus dat was jammer. Maar ja, toch een goede dag. Grappig genoeg zei elder Karges, dat hij een jongen genaamd Joplin!!!!!! uit Nederland kent. Dus ik viel bijna van mijn stoel. Want hij komt uit Arizona en kent Rachelle en heeft blijkbaar een paar keer volleybal gespeeld met Joplin toen hij daar was voordat hij op zending ging.

Zaterdag gingen we op straat mensen aanspreken en vonden we een coole familie, die hebben we nu 1 keer het Plan van Zaligheid onderwezen. Het is een grote familie, dus 5 nieuwe onderzoekers!

Zondag was getuigenisvergadering en die was heel goed. De leden in Wells Road zijn bijzonder en ik kan het steeds beter met ze vinden. Eén van de zusters zei in haar getuigenis in tranen, dat ze wist dat Hemelse Vader ons allemaal kent en naar ons luistert.

Ik hoop dat dit bericht een beetje laat zien hoe vaak Hemelse Vader mij dat heeft geprobeerd te vertellen deze week. Hoe Hij er altijd voor ons is.
Ik moet nu echt gaan, ik heb nog 1 minuut. Geniet van de foto’s. Ik mis jullie allemaal en houd heel veel van mijn familie.

liefs, jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten