maandag 31 mei 2010

Vinden en onderwijzen, ik ben gelukkig en op een zending voor de Heer!

Wat is het heerlijk om van jullie te horen. Wat een verhalen allemaal. Niet te geloven dat Helen Smith alweer terug is van zending. Het feit dat Quincy een doopdatum heeft, brengt nog steeds tranen in mijn ogen, ik kan het bijna niet geloven.

Ik had beloofd om mijn foto’s op het SD-kaartje op te sturen. Ik heb dat nog niet gedaan omdat dat neefje van zr. Diana Blom, Elder Lang, dat deed en in de post is de zijne kwijt geraakt. Ik wil niet dat risico lopen en zal dus proberen om eerst mijn kaartje op een cd-tje te branden vandaag en daarna stuur ik hem op, dan weet ik zeker dat ik een back-up heb! Dus ik hoop dat jullie tegen het einde van deze week al mijn foto 's hebben zodat jullie een beetje een indrukje krijgen van hoe ik er nu uit zie, hahaha, nou dat is niet echt veranderd, maar ja!

Deze week was een hele goede week voor ons en we hebben bijzondere momenten gehad. Aurora die we voor al geruime tijd onderwijzen, had altijd veel twijfels en inmiddels zijn we er dus achter dat haar moeder veel weerstand geeft. Nou deze week vroegen we haar of ze al met haar moeder had overlegd, dat ze ook deze zondag naar de kerk zou komen. Dan zou haar moeder voorbereid zijn. Elke keer zei ze: ik weet het, niet ik weet het niet. Ze wilde wel, maar moeder doet moeilijk, was telkens het verhaal. Inmiddels heeft ze geen twijfels meer, ze geeft zelf aan dat ze echt geloofd dat het waar is en het weet. Dus zaterdag avond belde we haar. Ze moest bijna huilen aan de telefoon omdat de situatie met haar moeder haar tegenwerkt. Ik heb lang met haar gesproken en veel voor haar gebeden natuurlijk. Uiteindelijk heeft Aurora haar moeder haar gevoelens duidelijk gemaakt. Ze zei: "I'm going to the Mormon church because I believe it is the true church". WOW! We hebben haar met een lid en auto opgehaald. Ze was helemaal shaky, zei ze. Ze vond het heel fijn om in de kerk te zijn.

Iets anders dat heel speciaal was deze week, echt een wonder. Ongeveer 1,5 week terug hadden we een mevrouw ontmoet bij het wachten op de bus. We probeerden contact met haar te maken, want ze had ons haar adres gegeven. We spraken met haar 2 dochters, eentje van 17 en eentje van 13, maar moeder Heather was niet thuis. Vrijdagavond bezochten we haar opnieuw en ze waren er allemaal en ze hadden tijd voor een bezoekje. We gaven de eerste les, over de herstelling. Wat een bijzonder gezin. Ze zijn zo liefdevol en klaar om het evangelie te ontvangen. De Geest was sterk in de les, we hebben nog nooit zo’n goede eerste les gegeven. We gaven de moeder en oudste dochter een Boek van Mormon. Dinsdag zien we ze weer. Nou ja, een gouden familie en dat uit een buscontact, zo zie je maar. Ik hoop met heel mijn hart dat ze zullen voelen dat deze dingen waar zijn!

Deze week hadden we ook een Zone Conferentie in Poole! 2,5 uur rijden, maar heel goed. De Geest weer zo sterk gevoeld. Bijzonder om van de jongens te horen die naar huis gaan, hun getuigenissen en persoonlijke omstandigheden. Ik had ook nog een goed gesprek met mijn zendingspresident en zijn vrouw. Ze vertelden goede dingen over me en zeiden dat ik een goede zendeling was. Nou, dat was dus weer een confidence boost.

Ik weet dat Hemelse Vader van ons houdt. Jezus Christus is onze Heiland en Verlosser. Een tekst die we veel gebruiken op zending is Alma 7:11-14. Het is één van mijn favorieten geworden. Ik wil in alles op Hen vertrouwen. Ik ben dankbaar dat ik dit werk voor de Heer mag doen, ik denk dat ik heel vaak niet besef hoe bijzonder dit werk is.

Ik geef jullie allemaal mijn hartelijke groeten.

Liefs,

Elder Puh - sjier ;)

Elder Daniel Peschier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten