maandag 21 juni 2010

Vele wonderen!

Er is zo gigantisch veel gebeurd, dat ik het niet allemaal naar voren kan halen. Maar ik zal proberen enkele van de vele wonderen met jullie te bespreken.

Ik vertelde jullie over de Tempel. De Tempel was echt speciaal, toen ik in de Celestiale kamer kwam, zag ik een mevrouw die ik kende uit Nederland!!! Nou, dat zag ik niet aankomen! Ze heet zr. Muerer. Ze doet een Tempelzending en ze liet me, samen met een ouder echtpaar, één van de Verzegelkamers zien. Ik vond de Tempel erg mooi. Ik hou wel van de oude stijl. In de Verzegelkamer voelde ik heel sterk de Geest. Ik moest denken aan een stukje in mijn patriarchale zegen over de Tempel en trouwen en aan hoe ik eens daar zal zijn om verzegeld te worden. Daarna hadden we een Golden Trainer Training, dat was ook heel erg goed en ik had het idee dat veel van de dingen die werden gezegd op mij toepasbaar waren.

Ik wil met jullie een ervaring delen van afgelopen maandag. Ik was in Downend op een uitwisseling samen met de district leider. Een lid van de wijk die eerst minder actief was en nu door deze zendelingen weer actief was geworden en veel voor de zendelingen bidt, voelde dat we moesten kloppen op deuren in een bepaalde straat. Dus in de avond gingen we daarnaar toe.
Niemand leek echt tijd voor ons te hebben, iedereen was aan het avondeten of bezig met de kinderen enz., tot we bij een bepaalde deur kwamen. Een dame deed open. Ze zag erg een beetje treurig uit, haar huis van binnen was een rommeltje. We spraken even met haar en op een zeker punt begon ze te vertellen dat ze een zooitje van haar leven had gemaakt en dat zij voelde dat ze geen reden meer had om te leven. Wij beiden deelden een krachtig getuigenis aan de deur. Ik voelde de Geest heel sterk en op dat moment voelde ik echt dat wij als vertegenwoordigers van Jezus Christus daar stonden. Ze huilde en vroeg of we konden binnenkomen. We spraken lang met haar. Ze was erg in de war. We zongen een lofzang en sloten met een gebed. Wij knielden op de grond en ik mocht een gebed zeggen. Al gauw kwamen er dikke tranen over mijn wangen. Ik voelde de Geest heel sterk en we vroegen Hemelse Vader haar te beschermen en haar huis. Toen we weggingen konden we beiden wel huilen. Ik denk dat we beiden zagen hoe de tegenstander er op uit is om iedereen doodongelukkig te maken en tegelijkertijd hoe veel Hemelse Vader van ons houdt en dat er altijd een weg terug is door Jezus Christus en de kracht van gebed en van de Heilige Geest!
Dus dat was wel bijzonder.

Nou vrolijker nieuws! Elder Fong is wel een gave collega. Ik kan het al redelijk met hem vinden. Hij lijkt me een harde werker. Hij heeft al redelijk wat ervaring omdat hij hier al negen maanden is. Hij komt uit Kuala Lumpur, Maleisië. Het is wel allemaal weer even wennen. Een stukje vertrouwen in hem opbouwen dat ik had opgebouwd met Elder Carr.

O ja, deze week hadden we enkele gave ervaringen met gebed! Hemelse Vader heeft heel veel gebedjes van ons gehoord en er voor gezorgd dat we altijd overal op tijd aankwamen. Gisteravond gingen we ergens kloppen langs de deuren en elder Fong bad dat we met boldness het evangelie zouden verkondigen. We gingen langs enkele deuren en bij een zekere deur deed ene Pete open. We spraken met hem. Hij is bekend met de kerk. Hij woont redelijk dichtbij. Hij had enkele jaren met de Jehova Getuigen gestudeerd en hij zei dat wij geloofden dat Christus ook Amerika had bezocht. Dus we spraken over het Boek van Mormon. Zijn ouders waren gecremeerd en hij voelde zich daar heel erg ongemakkelijk over i.v.m. de opstanding. We deelden een tekst uit Alma 40. We vroegen hem of hij het Boek van Mormon wilde lezen en of we langs konden komen om meer te delen over deze dingen. Maar hij stond een beetje op het randje van misschien wel, misschien niet. En ik weet niet hoe, maar ik was heel enthousiast en stopte een kaartje in het Boek van Mormon en zei: “Pete, lees dit hoofdstuk, dit is jouw Boek van Mormon! Ik hoop dat het een antwoord geeft op jouw vraag en je zal helpen.” Eerst wilde hij het dus niet echt aannemen en hij stond een beetje verbaasd daar, maar nu nam hij het aan! Nou, ik kan het allemaal maar heel moeilijk verwoorden vandaag, maar het was echt gaaf en het voelde heel goed. We hebben geen nieuwe afspraak met hem, maar we gaan zeker in een weekje nog een keer langs om te zien hoe het met hem gaat.

Donderdag zaten we te onderwijzen en we getuigden over Alma 7:11-14 en over wat de Heiland voor ons had gedaan. Enkele weken terug vroeg ik me af waarom het feit dat iemand begrijpt hoe je je voelt, je nou kan helpen? Daar hebben we toch vrienden voor? Waarom moest de Heiland dat voelen?

Donderdag onderwezen we uit dit hoofdstuk en de Geest gaf me heel duidelijk aan wat ik moest zeggen en terwijl ik het zei werd het ook duidelijk voor mijzelf en mijn vraag was beantwoord. Dus dat was bijzonder en ik voelde de Geest. Ik leerde dat omdat de Heiland precies weet wat we doormaken, Hij een volmaakte liefde voor ons heeft. Hij kent onze pijn, precies voor ons in die situatie. Hij kan zich precies inleven met ons. Als wij ons dus naar Hem keren, dan kunnen we die volmaakte liefde voelen en het is die liefde die onze lasten licht maakt!

O ja, zaterdag was een bruiloft van een recente bekeerling! Echt kicken! Hij was gevonden door Elder Carr en de vorige collega! Nu trouwde hij met een minder actieve zuster, die inmiddels weer actief is. Ik mocht ze met Elder Carr ook vaak bezoeken! Zo cool om te zien. Elder Carr moest eigenlijk een toespraak geven, maar dat kwam dus nu op mijn bordje terecht. Ai en dat met al mijn gigantische kennis over het huwelijk!. Nou ja, gelukkig ging het heel goed en ze waren ons heel erg dankbaar. Ze plannen om over een jaar naar de Tempel te gaan, dus we hebben ze een schilderijtje van de Tempel gegeven om als doel te houden.

Ik begin het hier meer en meer naar mijn zin te hebben, ook meer te genieten. De wijk Wells Road is een hele bijzondere wijk. Zulke lieve en vriendelijke leden. Er is hier zelfs een dame die als roeping heeft om voor de zendelingen etensafspraken te plannen. Misschien iets voor Den Haag :)!!!

Ik moet alweer gaan ik kan het niet geloven.

Ik geef iedereen de groetjes. Ik hoop gauw weer van jullie te horen! Het evangelie is waar, het is zo ongelofelijk bijzonder! Ik mis jullie, hou van jullie! Denk veel aan jullie en bid voor jullie!

Liefs,

jullie Elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten