zaterdag 3 juli 2010

Zijn Handen

Deze week heb ik jullie niet kunnen mailen. Maandag was zoneconferentie en dus was mijn vrije dag op dinsdag. Maar ja, op dinsdag zijn alle bibliotheken dicht dus we gingen naar een internetcafé en de computer bleef maar vastlopen, dus dat werkte niet. Dus schrijf ik maar op deze manier.
Zoneconferentie maandag was amazing! Echt zo bijzonder, telkens weer zo’n sterke geest. Eerst spraken de eerste en tweede raadgever van de zendingspresident. President Jones sprak over studie en onderwijzen uit de schriften. Hij vergeleek het met een huis. De fundering is de schrifttekst zelf en de inhoud dat is het doel waar wij ons op richten. De muren zijn de beginselen die we vinden in de tekst. We zoeken en onderwijzen over deze beginselen samen met de onderzoeker en tot slot is de toepassing. Het toepassen welk deel we proberen de onderzoeker zelf te laten uitdenken. Dat is natuurlijk heel sterk. Nou, misschien dat jullie dit ook kunnen gebruiken. Je kunt het ook voor je persoonlijke studie gebruiken. Daarna sprak president Martin over de volledige wapenuitrusting Gods voor ons als zendelingen. Dat we ons moeten wapenen met gehoorzaamheid, rechtvaardigheid en een sterk getuigenis. Tot slot sprak president Shamo. Hij sprak over hoe we ons soms ongeschikt voelen. Hij deelde hoe een simpel en oprecht getuigenis het meest krachtig is. Hij zei dat het zal groeien als we het delen. Ook zei hij dat we 2 dingen nodig hebben:

1e – De Heilige Geest.
2e – Weet dat je bent geordend.

Weten jullie nog hoe ik zei dat toen ik werd aangesteld het voelde als de handen van de Heiland op mijn hoofd? Hij gebruikte dat voorbeeld toen hij aan het uitleggen was. Hij zei hoe een zendeling hem een prachtige brief had geschreven met die ervaring erin. Dat ben ik! Nou, toen moest ik wel heel wat tranen wegvegen. Hij zei, dat die ervaring echt is, het waren Zijn handen! Hij zei, dat als je het even niet meer weet, denk dan in ieder geval aan “From who you were ordained” (dus door wie werd je aangesteld). Dus ik heb hem een dikke knuffel gegeven na afloop.

Afgelopen week was best pittig ook nog. We hebben bijna geen nieuwe mensen gevonden. Dus maandagavond toen we weer terug waren, nog een uurtje gewerkt.
We baden voor een wonder. We gingen langs een potentiële onderzoeker die we enkele weken daarvoor hadden ontmoet. We klopte op de deur, zij deed open en vroeg of we wilden binnenkomen. 
We hadden een goed gesprek met haar. Ze heeft wel veel vragen maar we nodigden haar uit om te bidden over het Boek van Mormon en haar zoontje komt naar de Jeugdactiviteit deze week. Dus dat was cool, want dat is onze eerste onderzoeker in 1 uurtje werken.

Oh ja, we hadden ook gevast voor ons doel om als zone 28 doopdiensten/dopelingen te hebben deze paar weken, 5 in Wells Road. Dus we moeten hard aan de bak. We hebben nu alleen Chloe, 10 jaar oud , een pleegkindje van leden.

Ik weet met heel mijn hart dat Jezus Christus leeft. Hij houdt van ons. Hem dien ik nu. Ik ben daar zo dankbaar voor, dat weten jullie.

Liefs, jullie elder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten