maandag 18 oktober 2010

Do you believe in inspiration?

Oh, ik heb zoveel te vertellen, het is echt een hele maffe week geweest....

Maar oooh ohhh, wat vind ik het heerlijk om met jullie te 'spreken'. Ik weet dat jullie niet hier zijn, maar de liefde die verwikkeld zit in de mails die jullie naar mij sturen, kan ik volgen en soms moet ik even mijn ooghoeken drogen, haha!
Ik hou zoveel van jullie en ik hou zoveel van de mensen hier en van mijn zending. Ik ben zo dankbaar dat dit ons zoveel dichter tot elkaar brengt en dat ik meer van Hemelse Vaders kinderen heb kunnen ontmoeten hier in Wells Road.

Waar zal ik mee beginnen.... Oké, ik vertel het maar dan.... Zaterdagavond kregen we een telefoontje van de Zoneleiders met de overplaatsingen. Eén van de zusters, die voorheen in mijn district zat, vliegt morgen naar huis. We gaan haar toch wel heel erg missen. Ik heb zo genoten van het zijn met het district. We hebben een erg hechte band met elkaar ontwikkeld. De andere zuster blijft hier en zal gaan trainen! De elders in Southmead blijven ook hier. Toen zei één van de Zoneleiders: elder Hatch blijft en toen zei hij: elder peschier, jij gaat naar Winchester met elder Lamb (die is de MTC collega van elder Hatch). AAAhhh, ik moet weg! Dus zondagmorgen begon ik met inpakken en ik was al bezig met de tweede koffer. Al mijn kleren gepakt en toen moesten we naar de kerk. Ik voelde me heel erg raar en ook elder Hatch leek me een beetje nerveus van wat er nu allemaal zou gaan komen. In de kerk met veel mensen gesproken. Zoveel lieve mensen die me vertelden hoe dankbaar ze waren voor het werk dat ik had gedaan en voor de goede zendeling die ik ben! Dat was heel bijzonder. Clare was er ook, de onderzoekster, na afloop van de kerkdienst gaf ze ons beiden een knuffel..... en een kaartje om ons beiden te bedanken voor alles waarmee we haar hadden geholpen. Ik heb ook foto's met leden genomen en realiseerde me dat ik alle kaartjes in het appartement had gelaten. Ik voelde me er maar heel raar onder. Na de kerk hadden we een etensafspraak met de bisschop (zie zijn familie hieronder) en daar was ik heel erg blij mee, zij zijn zo'n geweldige familie in de wijk!

Dus ik was dankbaar nog even wat tijd apart met hen te hebben. Maar ook dat kwam tot een eind. Ik deelde mijn getuigenis en sprak mijn dankbaarheid uit voor de familie, wat moeizaam ging en emotioneel was. Ik realiseerde me toen heel erg hoeveel je van mensen leert houden in slechts een korte tijd. De bisschop en zijn zoon een dikke knuffel gegeven en toen gingen we gauw langs Jean.

Deze week belde we Jean opnieuw op. We hadden het even gelaten voor wat het is voor een weekje en spraken deze week opnieuw met haar. Toen we haar vrijdag zagen, vertelde ze dat ze gewoon heel erg teleurgesteld was, dat het niet meer door kon gaan omdat ze er zo erg naar uit had gekeken. Maar ze vertelde ons toen ook, dat ze van 20 sigaretten per dag nu op 15 zit en dat in 1 week! Ook wil ze dat we een thee voor haar uitzoeken die ze wel mag drinken en smaakt als de normale thee. Dus ze is bereidt om het weer op te pakken en wil zich voorbereiden voor de doop! Gaaf hè?! Zondag zouden we nog even langs gaan voor het geval dat één van ons weg zou gaan. Ook nu weer een beetje emotioneel omdat je toch heel veel van hen leert houden. Daarna hadden we nog een teach met een minderactief lid en daarna moesten we voor een JoVo vergadering naar de kerk.

Ik zat in het halletje van de kerk, zag en sprak nog kort tussendoor met enkele leden van de wijk en gaf hun een kaartje. Ik belde de zendelingen in de zone voor de JOVO die zij op dit moment aan het onderwijzen waren om daar een soort rapportje van te maken. Toen belde iemand opeens mij?! "Presidents Home" las ik op de telefoon,, hèèh! Dus ik nam op en president Shamo zei: Elder Peschier, do you believe in inspiration? Dus ik zei: ja, natuurlijk president. En hij vertelde me dat hij het hele weekend had gebeden en gewoon geen goed gevoel kreeg om mij te laten vertrekken. Dus hij vroeg of ik nog op zijn minst één transfer wilde blijven en wellicht nog één daarna en misschien zelfs mijn hele zending, zei hij! Hij zei dat de Heer een doel voor mij hier heeft en dat hij niet zeker is wat dat doel is, maar dat hij wil dat ik dat probeer uit te vinden. Dus ik ging akkoord.

Nou, daar zijn we dan. Ik blijf dus nog gewoon ik Wells Road!!! Ik ben er toch wel heel erg blij mee omdat ik hou van dit gebied en ook van de andere zendelingen hier. Elder Hatch is ook heel erg blij om te blijven. Ik wil deze wellicht laatste transfer echt alles geven. Dus ik moet in de loop van de week mijn koffers maar weer langzaam gaan uitpakken en alles terugstoppen. Ik was er wel heel erg van in de war. De bisschop dacht dat ik een grapje maakte toen ik het hem later vertelde, maar was ook blij. Het voelt nog steeds een beetje maf, ergens neem je toch al afscheid en dan opeens mag je blijven, maar goed, ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Ik ben alleen heel erg benieuwd wat de Heer wil dat ik hier nu nog doe. Ik ben hier voor mijn gevoel nu meer dan ooit echt voor een speciale reden.

Nou, na dat nieuws, wat kan ik verder allemaal melden? Ik ben jullie heel erg dankbaar voor de vele gebeden voor onze onderzoekers. Het werk gaat goed en op hetzelfde moment ook een beetje maf. Ik zal het uitleggen.... Deze week was qua aantallen de beste week die ik ooit met elder Hatch heb gehad en ooit heb gehad sinds een lange tijd. We hebben maar liefst 24 lessen onderwezen en het doel is altijd om 20 lessen te onderwijzen. Voorheen was het altijd rond de 16 en een keer 18, dus 24 is echt heel erg gaaf en ik ben er echt super blij mee! Maandagavond hadden we een gezinsavond met Clare bij de bisschop thuis en dat was heel erg goed. Clare is geweldig! Op woensdag gaven we haar opnieuw de uitnodiging om gedoopt te worden. Ze zei echter dat sommige dingen nog steeds onduidelijk voor haar zijn en dat ze dat eerst duidelijker wil hebben voordat ze ook maar een datum zet..... Sommige van die dingen zijn doop voor de doden en de Godheid Ze gelooft bv heel erg sterk in de Drie-eenheid. Later in de week keken we een toespraak van elder Holland over de Godheid en het hielp enigszins maar het is nog steeds allemaal nieuw voor haar. Het is moeilijk. Want voor mijn gevoel maakt het allemaal sense voor haar. En ze heeft meerdere malen de Geest gevoeld... maar ze wilt het 100% zeker weten. Ze heeft ook gebeden en nagedacht over een datum om gedoopt te worden en kwam op met 5 februari 2012! Dat is wel erg ver weg. Ze gaf aan dat als ze zich eerder er klaar voor voelt, dan zal ze de stap eerder nemen. Wat ik sterk voel is om niet zozeer te focussen op dat alles sense maakt maar op de Geest, die ze heeft gevoelt en omdat gevoel te benadrukken ook al begrijpt ze het niet allemaal.
Nou, ze vond de lessen in de kerk en toespraken heel erg goed en kon zich er heel erg bij aansluiten. Dus we gaan gewoon maar door om met haar te werken.

We proberen ook met Melissa te werken. Ze gaf aan dat ook zij gedoopt wilt worden, maar ze vindt wel tegelijkertijd dat er heel veel van haar wordt gevraagd. Ze werkt nu op zondag en haar werknemer wil haar niet vrijgeven om naar de kerk te gaan. Ook rookt ze nog steeds en drinkt een beetje. Maar ze wilt gedoopt worden!!!! We spraken dus veel over geloof, over Nephi's geloof, over Peter lopende op het water, over het geloof dat wij nodig hadden om op zending te komen. Eén van de dingen die ik deze week leerde is, dat Hemelse Vader ons waarlijk niet laat weten vooraf of we de juiste of niet juiste beslissing nemen. Zoals met op zending gaan voor mij. Voor whatever reason had ik vooraf zoveel twijfels. En het was omdat de bisschop en de ringpresident en jullie mij aanmoedigden, dat uiteindelijk mijn papieren de deur uit gingen. Ik was diezelfde dag echter nog steeds niet zeker en ik wilde voelen of zien voordat ik de beslissing zou nemen, dat het de juiste was maar het kwam niet en dus twijfelde ik nog steeds heel erg. Maar, ik deed het, ik nam de stap in geloof. Toen, in de 4,5 week erna heb ik meerdere getuigenissen ontvangen dat ik de juiste keuze had gemaakt en dat een zending datgene was wat de Heer van mij wilde op dit moment. Het was echter niet tot na de beproeving van mijn geloof dat ik een getuigenis ontving en dat Hemelse Vader me liet weten dat ik de juiste keuze had gemaakt. Ether 12:6. Hetzelfde geldt voor onze onderzoekers, als zij een datum zetten in geloof dat het de juiste keuze is, dan zullen ze een getuigenis van het evangelie ontvangen, maar niet of veelal niet daarvoor!!! Maar ja, het is moeilijk om hen datzelfde geloof te laten hebben. Ik ben dankbaar echter dat we hen proberen geloof te oefenen. Ook al duurt het lang! Ik hoop dat ik voordat ik Wells Road achterlaat echter, dat ik hopelijk één van Hemelse Vaders kinderen hier in de wijk mag brengen. Dat zou gaaf zijn, dat is het enige wat ik ooit zou kunnen terugdoen voor de wijk. Wel, dat is niet alles waar we aan werken, ook heel hard aan het heractiveren van de minder-actieve leden en aan het opbouwen van de leden.

Met Selena en Chelsey gaat het helaas niet zo goed mee. We spraken met hen op zondag vorige week om op dinsdag langs te komen en dat was allemaal in orde. We hadden een lid bij ons maar eenmaal daar en op tijd, was niemand thuis. We wachten voor een kwartier, belden hen, maar niks. De hele week geprobeerd ze te pakken te krijgen, maar geen reactie. Ook langs geweest maar ze waren er niet. We weten niet goed wat we ervan moeten denken, we blijven het echter deze week proberen.

We hebben ook heel veel succes gehad met nieuwe onderzoekers vinden. We hebben maar liefst 6 nieuwe onderzoekers gevonden deze week. Sommige zijn we een beetje onzeker over. We weten niet zo heel goed of ze echt gewillig zijn om het evangelie aan te nemen, maar we kunnen niet meer doen dan ze uitnodigen en het proberen. Eén van hen gaan we vanavond bezoeken. Zij, Malesha, is een moeder van 4 en ze heeft een baby'tje op komst deze week!!!! Dus we gaan haar zo bellen om het te bevestigen. Hadden we al moeten doen.... stom, maar ja gisteren was een gekke dag. We hebben echter een heel erg goed gevoel over haar. Elder Roe en ik waren opnieuw op een uitwisseling deze week en het was geweldig! We hadden een super dag. In één dag maar liefst zeven lessen onderwezen!! Geweldig!!! Het was heerlijk om met hem te werken en ik hoop maar dat ik hem kan helpen. Ik denk het wel. Ik leer ook super veel van hem en hoop ooit in de toekomst met hem samen te werken. Hij is een super goede zendeling. We leerden ook heel erg veel en ik leerde zelf ook heel erg veel deze week en op de exchange over werken met de Geest. Ik leer meer en meer om niet gestrest te zijn over wat je moet zeggen. Niet vooruit te denken, maar gewoon voorbereid te zijn en liefde te voelen voor de mensen en je moet geloof hebben natuurlijk. We hadden een minderactief lid die we gingen onderwijzen en voor ons bidden, de woorden kwamen gewoon vanzelf. Soms zeg je waarlijk dingen en dan denk je, terwijl je het jezelf hoort zeggen, waar komt dat nou toch vandaan? Het is zo bizar, maar ook echt heel bijzonder. En dat gebeurde diverse keren deze week. Gisteren hadden we een les met een minderactief lid en ik wist niet zo heel goed wat we met haar moesten delen. We hadden niet heel veel voorbereid. Maar ik had het gevoel dat als we een openingsgebed zouden zeggen, dan zou het me bekend worden gemaakt. Dus elder Hatch zei het openingsgebed en ik vroeg de Heer wat we moesten onderwijzen in mijn hart. Al gauw kwam een Momon Message in mijn hoofd, maar ik wist niet of ze een computer had. Dus ik vroeg de Heer: en wat als ze geen pcc heeft? Toen kwam een ander idee! Na het gebed vroeg ik of ze een PC had, maar ze zei: nee, nog niet. Dus ik zei: dat is oké, dan gaan we het andere idee doen en de Geest was er en het ging echt heel erg goed. Speciaal hè?!

Als er iets is dat mijn getuigenis heeft opgebouwd op zending, dan is het hoe de Geest met ons werkt en ons wijst wat we moeten doen en wat we moeten zeggen.

Nou, er is nog veel meer dat ik kan vertellen, maar ik moet ook president Shamo nog mailen. Ik ga waarschijnlijk zo een nieuw kostuum met 2 broeken kopen, zodat ik dat kan gaan dragen en een winterjas. Het is gek dat het opeens zo is gaan afkoelen. Zondagmorgen was er zelfs al vorst!!!

Ik hoop dat jullie allemaal een goede herfstvakantie hebben.

liefs,

jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten