maandag 4 oktober 2010

Algemene Conferentie!


President Henry B. Eyring, President Thomas S. Monson and President Dieter F. Uchtdorf.

Wat ben ik toch altijd weer dankbaar voor dit uurtje in de week waar ik naar jullie mag 'luisteren'. Ik beeld alles wat jullie zeggen me altijd in, zo zijn jullie toch even heel dichtbij. Nou en zoals altijd hebben jullie zoveel verteld dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Ja, die toespraak van president Uchtdorf, geweldig!!! Hahaha, ik moest ook echt heel erg lachen. Ik moet alleen nog heel erg nadenken over hoe Hemelse Vader wil dat ik dit nu precies toepas in mijn leven. Want ik heb het gevoel dat ik veel van de toespraak kan leren, maar ik moet de situaties waarin ik het kan toepassen, nu nog leren herkennen. Ja, wat gaaf was dat toen we mochten staan, vooral omdat we met 12 elders daar waren. De hele ring komt naar het gebouw van Wells Road voor de uitzendingen. Ik vond de conferentie ook geweldig, moet het alleen allemaal nog even laten inzinken.

Maar goed, deze week was toch wel weer heel bijzonder. 's Maandags in de avond hadden we echt een hele gave avond. We hadden een gezinsavond gepland met Faith, met wie we een doopdatum hebben afgesproken, maar toen we gingen winkelen tijdens onze P-day was er een stemmetje de hele tijd in mijn hoofd, dat zei: bel haar! Bel haar! Bel Faith! Dus ik belde Faith. Toen zei ze, dit nou was slechts 2 uurtjes voor de gezinsavond, dat ze het niet redde die avond. Ze was erg moe, had een hele lange dag gehad en wilde het liever naar woensdag verplaatsen. Dat was dus weer de Heilige Geest die ons voorbereide om onze plannen voor de avond te veranderen. We hadden echter geen back up gemaakt in onze planning voor de gezinsavond, want we dachten dat dat wel vast stond, niet dus! Maak altijd back ups! Maar we gingen in plaats daarvan maar mensen proberen te vinden in ons gebied. We gingen naar een nieuwbouwwijk dichtbij, waar we nog nooit eerder hadden gewerkt. We hebben de laatste tijd veel succes rondom waar we wonen en dichtbij de kerk en nieuwbouw betekent families. We hadden geen succes, maar het gave was dat zowel elder Hatch als ik heel erg hard probeerden te werken. We waren zo één! We hadden het naar ons zin en de mensen waren aardig. Dus het was voor mij gewoon heel erg gaaf omdat ik zo één was met elder Hatch.

Ditrictsvergadering op dinsdag ging wel aardig, niet geweldig, vond ik zelf. De Geest was sterk, maar ja, iedereen vond het echter goed: Ik denk dat ik nog teveel af en toe aan mezelf twijfel. Ik heb een beter gevoel over de vergadering van morgen. Echt meer vertrouwen dat het morgen beter zal gaan. Ik moet sowieso meer vertrouwen hebben dat ik dit kan, niet zo twijfelen.

Met Jean gaat het trouwens erg goed. We hebben haar datum een weekje opgeschoven naar de 17e oktober. Ik denk dat we er allebei nog zouden moeten zijn, maar we hebben nog ietsje meer tijd nodig om haar goed voor te bereiden. Laatst vroegen we haar hoe ze zich over de doop voelde en over alles dat we haar hebben onderwezen. Ze zei dat ze uitkeek naar haar doop! We gaan deze week beginnen met het onderwijzen van de geboden. Ze is erg simpel in haar denken en begrip van het evangelie, maar ze doet haar best. Ze leest onze pamfletjes, die we daar achterlaten om het allemaal te begrijpen en langzaam maar zeker leert ze het.

Met Faith gaat het ook wel goed. Ik was op woensdag in Southmead met Elder Roe op een uitwisseling, maar elder Hatch en elder Conover gingen haar bezoeken. Toen ze aankwamen en gingen zitten, zei ze, dat ze bijna dat ze niet zeker was of ze er nog wel mee doorwilde gaan. Ze heeft heel veel tegenwerking van haar familie. Ze ondersteunen haar helemaal niet echt hierin. Elder Hatch en elder Conover gaven haar een zegen en getuigden van de Verzoening. Ik weet dat de Geest haar ergens heeft geraakt, want aan het einde van de les vroeg ZIJ wanneer we weer konden terug komen. Helaas was ze dit weekend met haar familie op stap. Haar zoon was jarig en ze zijn samen een weekendje weggegaan. Ik hoop maar dat alles goed met haar is, want ze heeft haar telefoon achtergelaten en is uit, dus we konden haar niet bereiken over het weekend.

Zoals ik al zei, woensdag op uitwisseling met elder Roe. Hij is een transfer jonger dan ik, maar echt een super goede zendeling. Hij is nu ook aan het trainen. Dit is dus ook één van de dingen die ik moet doen als District Leider, omdat je je district kan trainen wanneer je bij ze bent in het werk. We hadden echt een super toffe tijd. We hadden niet echt heel veel succes, maar we spraken met iedereen en we hebben zoveel van elkaar geleerd. Elder Roe zei dat hij kon leren van mijn enthousiasme om met iedereen te spreken en het vuur om het werk te doen. Ik kon heel veel van elder Roe leren in het luisteren naar de Geest om te weten wat je moet zeggen. Deze week ga ik op een uitwisseling met elder Conover waarschijnlijk op donderdag.

Van alle dagen deze week was vrijdag echter bij verre de beste!!! We hadden zoveel wonderen. Eén van onze onderzoekers Clare en haar moeder Sally, waren beiden ziek en zeiden onze afspraak af. Dus we gingen naar een kleine supermarkt en kochten wat lekkers en gingen toen naar Clare en haar moeder. Clare is de seeker. Ze is echt het Boek van Mormon aan het doorspitten. En toen we daar aankwamen, lieten ze ons meteen binnen. Ze hebben op het moment een heleboel vragen over het Plan van Zaligheid omdat ze daar heel veel over hadden gehoord in de kerk op zondag. Dus vanavond hebben we een les met hen gepland over het Plan van Zaligheid. Nou het gave was, dat de moeder helemaal niet onderwezen wilde worden. Ze zou altijd naar Clare luisteren en met Clare spreken over de les die wij aan Clare hadden gegeven in de kerk. Maar dit keer vroegen we boldly of we konden terug komen en het ook aan haar konden delen en dat was goed!!! Gaaf, want dan kunnen we haar direct vragen stellen en haar onderwijzen en de Geest kan haar onderwijzen.

Daarna gingen we naar Jean en dat ging ook heel goed. We keken de dvd "Finding Faith in Christ" om haar begrip van Jezus Christus te vergroten. Daarna gingen we naar die familie die gedeeltelijk lid is en minder-actief, waar ik eerder over vertelde. We nodigden ze uit voor conferentie. We deden eerst een spelletje. We deden Chinese wisphers. Dus we lazen iets uit de schriften, ik vertelde het aan elder Hatch en hij moest het onthouden en het aan de echtgenoot van de familie vertellen enzovoorts. En het was grappig, want er bleef niet veel van over. Dus toen spraken we over hoe de profeet direct inspiratie van de Heer ontvangt. We nodigden ze uit en ze zouden het proberen. Eerlijk gezegd had ik gehoopt dat ze ja zouden zeggen, maar daarna vroeg Maria de moeder, of we volgende week voor eten willen komen. Dat is bijzonder omdat ze dat al heel lang niet meer met de elders hebben gedaan en dat vroeger altijd deden. Ik ben gewoon blij dat we zo'n goede relatie met ze hebben en ik hoop dat ze wellicht daardoor ook weer terugkomen naar de kerk.

In de avond hadden we het beste wonder ooit!!! Onze most solid teach ooit, met een sterke minder actieve, zei af en we hadden onze les nog niet geleerd, dus we hadden geen back up!!! We liepen op de straat, we waren heel dichtbij de kapel. En elder Hatch zei, laten we naar Dave gaan. Hij is een potentiële onderzoeker, die we eerder hadden gevonden. Dave liet ons meteen binnen en stelde ons voor aan zijn gezin. Zijn vrouw en zoontje, zijn jongste lag al op bed. We waren een beetje overdonderd, want dat hadden we niet gedacht! GAAF!!! We spraken met ze, Dave is een super Christian! Hij is van de Kerk van Engeland, zij allemaal, en we spraken over families en gaven de Proclamatie aan het Gezin en spraken over Joseph Smith en het Boek van Mormon. Ik vond dat het een beetje warrig ging, maar ze wilden graag dat we terugkwamen en we hopen natuurlijk om echt met ze te gaan werken. Hopelijk stoppen we vanavond even langs, onze afspraak is voor vrijdag, maar het is goed om tussendoor contact te maken.

Nou o ja!! Bijna vergeten, weten jullie nog dat ik over Melissa of Mel schreef? Nou zij heeft dus dat cadeau voor Ben gemaakt, want zij werkt bij een winkel die dat doet. Maar we hadden deze week echt een super les met haar. We keken een toespraak van de Algemene Conferentie en het ging over de Verzoening. Daarna vroegen we wat ze ervan had opgepikt en ze legde perfect uit hoe de Verzoening werkt en we spraken over wat we voor Jezus Christus kunnen terugdoen. Ze zei: nou, wat jullie doen lijkt me op een bepaalde manier wel een manier om iets voor Hem terug te doen en toen vroegen we haar: maar wat kan jij doen, om iets aan Hem terug te geven? En toen spraken we over de doop met haar!!! Hoe ze zich daar nu over voelt, want we hebben haar al heel veel en lang onderwezen en ze begint nu meer en meer vooruitgang te maken. En ze zei: nou als je gedoopt wilt worden, moet je voorbereid en gewillig zijn, en dat ben ik nu nog niet. En toen getuigden we tot haar dat wij hier zijn om haar voor te bereiden en volledig gewillig die keuze te maken en we vroegen haar: wil je dat we je hierop voorbereiden? En ze zei zo ongelofelijk oprecht: Ja, dat wil ik!!! WOoOW!!!! Dus ze wil uiteindelijk wel gedoopt worden!! We hopen volgende keer een doel met haar te stellen om naar toe te werken. Zij is echt bijzonder! De vragen kwamen zo direct van de Geest. Ik probeer beter te luisteren naar de Geest en de raad die Hij geeft op te volgen.

Nou, ik moet er een einde aan maken, moet ook nog de zendingspresident mailen!

Ik hou zoveel van jullie!!! Ik hou zoveel van Hemelse Vader en van Zijn Zoon Jezus Christus. Ik weet dat het evangelie waar is! Ik weet dat wij een eeuwig gezin kunnen zijn! Ik mis jullie! Denk en bid voor jullie! Dank jullie wel voor de geweldige support die jullie zijn! Dank jullie wel voor de voorbereidingen waarin jullie me altijd hebben ondersteunt. Dank jullie wel, bovenal, allemaal, voor jullie liefde! Ik hou van jullie.

liefs,

jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten