maandag 11 oktober 2010

Een grote tegenstelling in all things


Hi allemaal!!!

Ik heb jullie mail nog niet gelezen, juist omdat die zo lang is!! Vandaag ben ik wat later omdat we eerst hebben geshopt en schoongemaakt. We gaan hierna lekker wat eten met elkaar in het park omdat het zuster Pressgrove laatste P-day is! We hebben zojuist een kaartje voor haar gemaakt... maar het is dus allemaal een beetje haasten vandaag, maar het wordt zo wel even leuk om lekker met elkaar lunch te hebben.

Nou, ik kan dus helemaal niet reageren op wat jullie me hebben geschreven, dat ga ik later wel allemaal lekker op mijn gemakje lezen. Ik zal jullie wel gewoon vertellen wat ik allemaal heb gedaan deze week ;)

Nou, deze week was super en heel erg teleurstellend. Haha, er is waarlijk een grote tegenstelling in all things. Maandagavond was absolutely amazing!!!! We hadden een teach met Clare en haar moeder. Dit was de eerste keer ooit dat we direct Clare’s moeder onderwezen. Voorheen zou Clare naar de kerk komen en na de teach haar moeder op de hoogte brengen. Ze hadden een heleboel vragen van zondag over het Plan van Zaligheid en de Tempel. Dat is altijd weer grappig, de eerste keer dat een onderzoeker in de kerk is en dan gaat het over de Tempel.... maar ja daardoor konden we nu een super goede les doen over het Plan van Zaligheid. We waren beter voorbereid dan ooit met schriftteksten in de Bijbel en het Boek van Mormon en zelfs de Leer & Verbonden over het Plan van Zaligheid. De les ging super goed, omdat we zo goed waren voorbereid, was de Geest heel sterk aanwezig!!! We waren ook heel veel aan het getuigen en we wisselden elkaar goed af waardoor de getuigenissen nog sterker waren. Zo sterk zelfs dat op een zeker moment Sally, de moeder die we voor het eerst onderwezen, naar haar borst greep en een gebaar maakte van: ooooh jeetje ik wordt er warm van en met haar hand op haar hart daar zat en toen begon ze te huilen!!! Ze voelde de Geest zo sterk!!!! Later aan het einde van de teach gebeurde hetzelfde opnieuw!! Omdat we opnieuw ons getuigenis deelden. Wij konden het allemaal voelen, de Geest was zo ongelofelijk sterk! Ze heeft een groot geloof in de profeet Joseph Smith, maar vindt de koninkrijken van heerlijkheid, het Celestiale koninkrijk enzo, nog een beetje nieuw allemaal. Helaas is ze ook heel erg druk ook deze week. Clare is iets minder druk en we zagen Clare opnieuw op woensdag. Dit keer alleen met een JoVo erbij (Jong Volwassene). De les was opnieuw heel goed. Clare vertelde ons dat ze veel problemen heeft op dit moment en ook heeft gehad in het verleden, maar dat ze voelt de ze er nu veel beter mee om kan gaan, doordat ze het Boek van Mormon aan het lezen is!!!! WOW! Dit keer moest zij een paar traantjes wegvegen. Zo bijzonder, ook Laura het lid van de kerk, deelde een krachtig getuigenis en moest ervan huilen. Het was zo krachtig en zo bijzonder om te zien hoe het BvM uitwerking heeft in haar leven. Ze durft nog niet te zeggen, dat het echt 100% waar is maar we getuigden tot haar dat dat manieren zijn waardoor Hemelse Vader laat zien dat het waar is!

Ze was gisteren ook in de kerk, haar moeder kwam helaas niet... maar ze vond het goed. Ze kon de Geest voelen en sommige van de getuigenissen raakten haar. Vanavond zien we haar opnieuw met een gezinsavond.

Nou, het stomme komt nu. We hadden hen die avond moeten uitnodigen om gedoopt te worden!!!! En we deden het niet!!! Flip! Dus hoewel het heel goed was, voelde ik me daardoor wel erg stom. Woensdag met Clare brachten we de doop ter sprake, eerder had ze gezegd dat het te snel voor haar ging, misschien dat ik daarom bang ben om het naar voren te brengen. Het liefst willen we haar vanavond uitnodigen voor een 'datum' in de volgende maand, maar ik weet niet of het gaat met de gezinsavond. We zullen zien. We zijn het in ieder geval wel van plan deze week te doen!!!! YES!!! Dat wordt super gaaf!!

Nou, op dinsdag onderwezen we Jean over het Woord van Wijsheid. Ze gaf aan echter dat ze rookt en thee drinkt, nou is dat oké, maar ze is niet gewillig om het op te geven..... We probeerden te getuigen en haar aan te moedigen, maar het wilde niet echt helpen. Ze was overstuur, omdat we haar dit nu pas vertelden. Op een zeker moment was het allemaal zo emotioneel en we vertelden haar hoeveel we van haar hielden en getuigden dat dit de wil is van de Heer. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Toen we weggingen, heb ik haar een knuffel gegeven... Ik weet dat dat niet helemaal gepast is, maar ik had het gevoel dat ik dat wilde doen. Ze vindt dit heel moeilijk en wil er nu allemaal maar even over nadenken. We hebben haar gebeld en met haar gesproken, maar geven het een paar dagen. We bellen haar waarschijnlijk morgen weer. Haar doopdatum gaat dus niet door.... Ja, echt heel erg jammer en verdrietig. Ik hoop in ieder geval dat ze zich bedenkt dat we haar kunnen blijven zien om een getuigenis met haar op te bouwen, zodat wellicht in de toekomst ze het wel opgeeft. Zelfs het lid dat ons naar haar verwees, heeft er met haar over gesproken, omdat zij ook een bekeerling is en daarvoor rookte.

Diezelfde avond gek genoeg gingen we naar Selena en Chelsey, 2 nieuwe onderzoekers. Een alleenstaande moeder van 28 en een dochtertje van net 11. Ze zijn geweldig. Aan het einde van de les nodigden we haar uit gedoopt te worden op 6 november en ze wil zich daarop gaan voorbereiden!!!! JOEPIE!!!! Ze zijn echt heel erg gaaf! Donderdag toen ik op uitwisseling was in Southmead met de andere zendeling, elder Conover, nodigden elder Hatch en elder Roe de dochter ook uit en zij accepteerde het ook voor dezelfde datum!!! Dus, dat is echt super gaaf!!! Ze begrijpen waarschijnlijk niet helemaal nog wat dit betekent, maar daar gaan we aan werken natuurlijk. We zien hen ook nu weer op dinsdag.

Helaas en het was wel een beetje te verwachten, ergens zagen we het wel aankomen, Faith ging met haar familie op vakantie. We hadden een afspraak op woensdag, maar ze was er niet. Op donderdag gingen elder Hatch en elder Roe nog een keer langs, haar moeder deed open en zei dat Faith terug gaat naar haar oude kerk en niet meer ons wil zien.... Het doet erg zeer, ook nu ik het schrijf, maar ergens zag ik dit aankomen. Gekke week he, 2 nieuwe onderzoekers die gedoopt willen worden en 2 vallen af.....

Verder hebben we een paar nieuwe onderzoekers gevonden. Een gezin belde de kerk....??!!! en vroeg of ze hun huis konden laten zegenen. Ze hadden een nare ervaring gehad en de Bisschop zei: oh, we weten precies wie daar naar toe kunnen, de zendelingen!!! Dus we hebben het huis gezegend en deden ook een super afgezwakte versie van het Plan van Zaligheid! Heel gaaf, de Geest vertelde gewoon precies wat we moesten zeggen, want het was echt heel kort en we moesten echt super veel eruit laten, maar het ging geweldig en ze geloofdenalles wat we hen vertelden. Ze spraken met ons af om hen weer terug te zien! Ze zijn alleen niet getrouwd, dus dat wordt nog een uitdaging.

Dave en zijn gezin zei helaas de afspraak af, maar we zagen hen gisteren en zien hen opnieuw de volgende vrijdag. Ze waren allemaal een beetje ziek en zelfs gisteren voelde hij zich nog niet helemaal toppie!!

Met Melissa gaat ook alles goed. We hebben opnieuw met haar over de doop gesproken en we zeiden dat we graag een doel met haar wilden zetten om gedoopt te worden op een specifieke datum. Dat vond ze toch wel eng, dus in plaats van een echte datum hebben we haar uitgenodigd te bidden over haar datum, 12 november. Ze is echter wel meer aan het lezen en bidden dus en ze is gewillig met haar baas te spreken over vrij op zondagen. Ze lijkt meer en meer haar eigen kleine getuigenis te ontwikkelen!!! Joepie!!! De Merideths zagen we ook deze week, dat was leuk. Ze hadden ons uitgenodigd voor het avondeten, voor het eerst voor mij ooit!! En gisteren waren Charlie (15, lid) de dochter en Imagine de jongste dochter (5/6, geen lid) in de kerk!! Dus het lijkt erop dat nu we hen vaker zien en leuke, maar geestelijke lessen met ze hebben dat ze langzaam maar zeker terugkomen!!!
Ben de vader, die geen lid is, bracht ons daarna naar huis en hij was nog steeds aan het nadenken over de les!!!!

Ik ga er nu vandoor!!! Ik hou van dit werk, ook al vind ik het soms ook heel erg zwaar. Ik kijk nog steeds veel te veel naar mijn eigen fouten in plaats van naar alles wat wel goed gaat. Ik weet dat Joseph Smith een profeet was. Hij zag Hemelse Vader en Jezus Christus. Ik ben zo dankbaar voor het evangelie en vooral dat ik Jezus Christus nu op deze manier mag dienen.

Ik hou van jullie allemaal, zo ongelofelijk veel. Ik mis jullie, maar heb geen last van heimwee. Ik hou er juist van wanneer ik weer van jullie hoor!! Zaterdag is mijn 6 months mark, gek hè?! Ik vind het eigenlijk vooral heel erg eng, het gaat zo snel!

Ik hou van jullie,

Liefs,

elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten