maandag 25 oktober 2010

Mijn licht te laten schijnen naar iedereen om mij heen

Hi allemaal!!

Wat is het toch heerlijk om weer van jullie te horen! Ik ben zo blij dat de foto's goed zijn aangekomen. Ik zal kijken of er nog andere foto's zijn, die ik nog niet heb gestuurd, maar moet eerlijk bekennen dat ik er niet zo heel veel meer maak.... Maar ja... Ik kijk stiekem heel erg uit naar mijn pakketje!! Hahaha!! De andere zendelingen vonden het erg interessant om over Sinterklaas te leren en ik zal ze wel het één en ander aan snoepgoed laten zien : )....

Wow, de Jansen gaan nu ook al weg! Ik wilde dat ik er bij had kunnen zijn. Zij zijn geweldig en hebben ook zó bijgedragen aan de voorbereiding voor mijn zending. Ik weet niet of je dit aan ze kan sturen. Ik kan me goed herinneren dat ik regelmatig met Ina over mijn zending sprak en met Peter ook.
Ina gaf mij, wacht ik zeg Ina, dat is niet juist, zr. Jansen gaf mij één van de zeven dwergen met een lamp in zijn hand. Gewoon een klein poppetje, maar met de gedachten om mijn licht te laten schijnen naar iedereen om mij heen. Ik heb het nu op mijn bureau staan en denk dan aan hen. Ik voel me heel erg dankbaar voor hen, voor bisschop Muntinga, Pres. Oddens en natuurlijk voor jullie. Voor jullie allemaal, die mij hebben geholpen om tot dit doel te komen en ik kan eerlijk zeggen dat ik alleen misschien de stap nooit had genomen.

Onze week hier is goed geweest. We hebben nu een nieuwe zusterzendelinge en ze heet zr. Kernek, (Kurnek zo spreek je het uit) ze komt uit Californië. Ze is heel enthousiast en zij en zr. Trover werken echt heel erg hard!

Op dinsdagavond kregen we een belletje van onze wijkzendingsleider, de broer van de bisschop John Webb, hij vroeg of we op splits met hem en een ander broeder wilden gaan. Gaaf, leuk idee, dus dat deden we. Ik ging met hem een aantal minderactieve leden bezoeken, wat redelijk succes vol was. We konden er één onderwijzen die ons binnen liet en we hadden de gelegenheid om met nog een andere te spreken aan de deur. Elder Hatch ging met br. Brogden naar Jean. En raad eens wat!!! Ze probeert nu dus heel hard te stoppen met roken en is op zoek naar andere thee. Ze wil gedoopt worden door elder Hatch en ik, dus zij zeiden: oké, nou we weten niet wat er nu gaat gebeuren na deze 6 weken, dus dan moet je gedoopt worden tussen nu en zes weken en ze wil dat doen! We hebben haar uitgenodigd voor 20 november en daar wil ze naar toe werken. Heel bold zei br. Brogden: dat betekent dat je twee weken hebt om te stoppen met roken en twee weken om te ervaren hoe het zonder is, dus je moet er nu mee beginnen. En dat deed ze! In de afgelopen week heeft ze woensdag geen, donderdag 3 en vrijdag 2 en zaterdag geen gerookt!!! En voorheen was het een pakje van 20 per dag!!! Dus hopelijk houdt ze vol en geeft ze het helemaal op. Het enige waar we bang voor zijn is dat ze het allemaal doet voor elder Hatch en ik en niet omdat ze een getuigenis heeft. Daar moeten we dus ook heel erg op focussen met haar. Ook al zegt ze wel dat ze gelooft dat het Boek van Mormon waar is.

Dus dat was echt gaaf en toen ik terugkwam en elder Hatch het me vertelde, was ik super blij en enthousiast. We hadden ook een goede les met haar op vrijdag met nog een lid bij ons. We gaan proberen om veel meer leden mee te nemen op onderwijzen. De zoon van de bisschop heet Matt. Hij heeft een zending gediend in Manchester en wil heel graag mee naar teaches, dus we gaan veel met hem werken en doen dat ook al.

Maar op vrijdag in de teach had ik weer een gave ervaring met de Geest. Ik was iets aan het vertellen over hoe als ze het moeilijk voor haar zou worden met roken, dat ze dan MOET bidden en dat als ze dat doet ze de kracht zal ontvangen om sterk te staan en opeens voelde ik heel zachtjes iets zeggen: "vertel haar dat engelen haar zullen bijstaan als het te zwaar wordt" en dat deed ik en de Geest was zo sterk toen ik dat zei, dat ik wist dat ik haar vertelde dat wat Hemelse Vader van mij wilde, dat ik haar zou zeggen. Dus dat was heel bijzonder.

Op donderdag gingen we weer op uitwisseling. Ik was in Southmead met elder Conover (die blijkbaar voorouders in Nederland heeft, de van Coonhovens) lang lang terug, weet niet hoe ver. Maar de uitwisseling ging goed. Southmead heeft het soms moeilijk en ik bad dus heel hard dat we nieuwe onderzoekers zouden mogen vinden om het gebied een kick te geven. En we waren op weg naar een onderzoeker en een jongeman kwam de deur uit lopen en we spraken hem aan. Hij was een boeddhist, maar voorheen christelijk. Hij stopte met het gaan naar de kerk omdat hij gepusht werd, het werd hem opgelegd, zei hij. Dus we deelden met hem, dat wij slechts met hem wilden delen wat wij weten dat waar is, zodat hij dan voor zichzelf dat aan de Heer kan vragen en kan weten dat het waar is. Dat wilde hij wel en we baden met hem en maakte een afspraak!!! Gaaf!!!! Nieuwe onderzoeker!!! Ik hou daarvan!!! Hoe je zulke mensen op je pad krijgt geplaatst! Afgelopen zondag was hij in de kerk en was er heel enthousiast over. Hij vertelde de zendelingen dat hij voelt dat dit de weg is die hij nu moet gaan in zijn leven!! COOL!!!
Later baden we dat we nog een onderzoeker mochten vinden. Na het gebed, (5 tellen later) liep een man ons voorbij. We probeerden hem in te halen en begonnen met hem te spreken. Hij zei dat hij onlangs hiernaartoe verhuisd was en een christian is, maar nu dus nog op zoek is naar een kerk!!!! YEEAAAAH!! Awesome!! Ook hij werd een nieuwe onderzoeker!! Gaaf!!

Oh ja, op zaterdag liepen we op straat en de Days familie reed langs (zie foto van hen hieronder).

Ze stopten vol verbazing en vroegen: wat doe jij nu hier? en ik wilde net gaan zeggen: nou, we hebben net gelucht en zijn nu op weg ergens naar toe en zeiden ze: we dachten dat je weg was gegaan?! Dus toen viel eindelijk het kwartje!! OOhh, haahaha!! Dus ik vertelde ze erover. Zij zijn ook zo´n leuke familie! We hadden een etensafspraak met hen gisteren. Dat gebeurde nog een paar keer deze week, maar alle leden zijn blij dat ik erg nog even blijf!! Joepie! Dat vond ik dus wel fijn om te horen!! Ik wil echt me best doen om hoe dan ook iets voor hen terug te doen deze transfer, maar heb nog niet uitgevogeld wat....

Gisteren hadden we 5 onderzoekers in de kerk!!!! Gaaf hè?!! Iedereen die we hadden uitgenodigd kwam. Clare (vierde keer!!!), Jean, Selena en Chelsey en Matthew (nieuwe onderzoeker). Selena en Chelsey zijn ook weer terug!! Na de les op dinsdag gingen br. Brogden en elder Hatch langs en maakten een afspraak. Zaterdag hadden we een super goede les. Ze heeft het nu heel erg druk, maar ze wil gedoopt worden! We zetten een datum voor 27 november. En daar wil ze graag naar toe werken. Gisteren waren ze voor het eerst in de kerk en we gingen ze ophalen. Ik weet niet hoeveel ze eruit gehaald hebben, maar volgens mij was het goed. We hopen ditmaal dat we goed contact met ze blijven houden, want dat ging vorige keer dus mis.....

Clare, daar moeten we geduld mee hebben. Ze valt heel erg over kleine dingetjes die voor ons anders zijn dan waarmee ze is opgegroeid. We moedigden haar aan te bidden en te proberen de twijfels opzij te zetten!! Klinkt bekent in de oren......

OOhh ja, pappa en mamma willen jullie een projectje voor mij starten als je tijd heb. Zouden jullie mij over jullie bekeringsverhaal willen vertellen. Wat je dacht over alles, de eerste keer naar de kerk, hoe voelde het, wat maakte dat je toch doorzette op sommige momenten??!! Dat zou bijzonder zijn om over te horen, misschien ook een idee voor een gezinsavond..??? Nou er zit geen druk achter, ik wilde het alleen vragen...

Morgen hebben we een training van President Shamo en ook interviews!

Ik ga er nu weer vandoor!!!

Ik hou heeel heeel veel van jullie, ik mis jullie!!! Blijf me aub vertellen over alles dat jullie doen, ook de kleine dingetjes dat vind ik heerlijk om te lezen.
Ik weet dat het evangelie waar is! Ik ben zo dankbaar voor Jezus Christus. Ik hou van Hem en weet dat Hij zoveel van ons houdt! Het priesterschap is waar, gebeden worden allemaal door Hemelse Vader gehoord en beantwoord!!!

Heel veel liefs, hou van jullie!!!!

jullie Elder

1 opmerking:

  1. Hallo Daniel,
    Wat een mooie ervaringen maak je mee. Zo mooi dat Elder van Doesburg ze ook heel graag leest ze ik ze voor hem op stuur.
    Dus veel mensen lezen jou ervaringen.
    Je krijgt de artelijke groeten van Elder van Doesburg hij maakt het goed, hij zit in Heerlen bij Maastricht.
    hartelijke groeten, Lisanne de moeder van Duco.

    BeantwoordenVerwijderen