maandag 14 februari 2011

Happy Valentines Day!!!

Nou, wat kan ik jullie vertellen. Hier een gekke maar heerlijke en bizarre week gehad. We onderwijzen nog steeds Tina en Stacey!!! Het gaat goed met hen. Tina is nu dus op vakantie in Barbados, maar heeft alles wat we haar hebben onderwezen met zich meegenomen en wellicht dat we toestemming krijgen om haar te bellen every so often om te kijken of alles oké is. Ze komt helaas pas op 2 maart terug. We hebben haar echter alles onderwezen wat ze moet weten voor de doop. Het enige dat nog over is, is de Wet van Kuisheid en de 10 Geboden en haar doopinterview. We weten dat zij weet dat het Boek van Mormon waar is, het evangelie heeft haar zo geholpen. Ze lijkt nog niet volledig de link te maken dat als het Boek van Mormon waar is, dit de enige ware kerk is, maar dat zal komen over tijd. Ze voelt zich echter goed over de doop en we hebben met haar het doel gezet voor 12 maart!! Dus dat is heel spannend en goed. Eindelijk!!! We hebben haar zo lang al onderwezen en telkens leken persoonlijke problemen haar te weerhouden van de beslissing.

Stacey wordt hopelijk aankomende zaterdag gedoopt!!! Het is echter allemaal heel erg spannend op dit moment.Op zaterdagmorgen toen we terug kwamen van de mainland, stuurde ze ons een smsje dat ze in andere kerken en geloven wil kijken voor ze een besluit maakt?!! We waren daar heel erg verbaasd over en gingen later die dag er naar toe met een lid van de kerk. De les ging heel erg goed. Zoals altijd is de tegenstander hard zijn best aan het doen om haar te doen twijfelen over het getuigenis dat ze heeft ontvangen en er gebeuren dingen in haar familie en vrienden die haar bezorgd maken en ze wil dus nadenken over de beslissing om gedoopt te worden. Ze kwam echter wel naar de kerk en veel dingen die daar gezegd waren spraken op haar aan. Vanavond gaan we samen naar een gezinsavond met haar. Maar we hebben dus niet nog kunnen opvolgen over haar gevoelens nu op dit moment. We hopen echt met heel ons hart dat ze wel gedoopt kan worden!!! We hebben het afgelopen weekend hiervoor gevast. Het enige wat haar nog te doen staat is om haar interview te hebben en ze moet haar roken verder stoppen maar ze is al op maar 5 sigaretten. Nou het wordt dus allemaal spannend, maar we hebben het gevoel dat de gezinsavond vanavond een grote indruk op haar zal maken.

Vanmorgen was ik aan het bidden dat Hemelse Vader ons zou helpen om een goede les voor de gezinsavond te verzorgen net als vorige keer. Ik bleef bidden, maar geen antwoord. Toen hadden we onze gezamenlijke studie. Ik vroeg elder Russon wat hij dacht dat we moesten onderwijzen en hij dacht even na en floepte er toen uit de “Finding happiness” dvd. Dus ik dacht: oké, dat klinkt goed, maar hoe gaat dat Stacey helpen? Nou en toen kwam het dus. Ik zat na te denken en zag elder Russons Pringle's bus op het bureau staan. (Cait of Cetta of Ben, moeten jullie misschien maar aan pappa en mamma toelichten :P)

En toen kwam het. De Geest vertelde me dat te gebruiken. Om het te maken in een kijker die je op je oog kan zetten, net als een wc rol. Dus wat we gaan doen is Stacey door de koker te laten kijken en één van ons zal naast haar staan en dan vragen wat ze kan zien ed. En ze mag haar hoofd niet bewegen, dus als je het uitprobeert, dan kan je maar een heel klein stukje van de hele kamer zien. En dan zal één van ons haar vragen: kan je één van de leden links van je zien staan? Nee, dat is uit haar gezichtsveld. En het lid rechts van je? Nee, ook niet, ook buiten het beeld. Wel, ik weet dat ze daar zijn, want ik heb hen gevraagd of ze er zijn en ik heb een antwoord ontvangen. Ik heb ze nooit gezien want ik kan net zoveel zien als jij maar ik weet dat zij er zijn. Dus wil jij het ook weten. Ja? Oké, dan moet je het ze vragen. Zul je het ze vragen? En dan kan zij vragen, bv: Shirley, are you there? En dan krijgt ze een antwoord!!! En ook al heb je het nooit gezien, je weet dat het er is. En zo is het ook met ons geloof. We zien maar zo'n klein stukje van het gehele plaatje, maar als we in geloof vragen of God er is, dan kan hij een antwoord geven en zo weten we dat God leeft en dat Jezus Christus leeft en dat het Boek van Mormon waar is. En op een dag in de toekomst zullen we alles zien en hoeven we niet meer door een koker te kijken. Maar voor nu hebben we geloof en vertrouwen we in ons getuigenis. Zie ook Ether 12:6:

En nu wil ik, Moroni, iets zeggen over die dingen; ik wil de wereld tonen dat geloof datgene is waarop men hoopt maar dat men niet ziet; daarom, betwist niet omdat gij niet ziet, want gij ontvangt geen getuigenis dan na de beproeving van uw geloof.

Nou, dat is dus het idee en dan kijken we de dvd want dat sluit daar heel goed bij aan!! Ik weet niet wat jullie er van denken, maar dat kwam me dus binnendringen terwijl ik aan het denken was en dat is dus de Heilige Geest!! Gebed beantwoord!! GAAF!!!YES!! Dus we zijn heel enthousiast voor vanavond en hopen dat ze met dit voorbeeld ook haar twijfels een beetje zal overwinnen.

Ook heb ik heel goed nieuws. Eén van de onderzoekers die ik en elder Conover op een exchange vonden is nu gedoopt!!! YES!!! Pap wat je zegt is waar!! Het is echter heel heel moeilijk, want hoe graag willen we niet alles en niet maar een klein beetje. Ik hoop met heel mijn hart dat we dus wel bij Stacey doop kunnen zijn. Het gaat lastig worden. De Guernsey regulations laten ons maar voor 3 maanden hier zijn en die eindigen zo’n beetje met moves volgende week. Daar begint dus het dilemma, want als wij er niet meer zijn, zullen er dan andere zendelingen komen die Stacey en Tina kunnen dopen??? Nou, we hebben het met president Shamo besproken heel kort en hij gaat er navraag over doen bij de Heer. Ook daarom hopen we dus dat Stacey wel gedoopt zal worden aankomende zaterdag... We moeten dus veel geloof oefenen en niet twijfelen.

Nou wat verder.... ? Gisteren kwam het hier met bakken uit de Hemel!! WOW!!! Ik ben nog nooit zo nat geweest.... We waren buiten net als altijd en we waren niet zo nat want we hadden een paraplu, maar toen moesten we naar een teach en we konden dus niet de paraplu ophouden. Nou, we waren echt heel heel nat. Ik had mijn leggings aan en die waren nat, garments nat, alles nat behalve mijn shirt en stropdas. We moesten er echter zo om lachen, want er is niks dat je er aan kan doen, dus dan maar het beste ervan maken. We reden langs de kust en lachten want we hadden wel in de zee kunnen springen, het had geen verschil meer gemaakt. Nou, nog geen 5 minuten later reed er een auto langs, hij haalde ons in en reed door een diepe plas, hopla zo over onze schoot, haahahhaaah!!! en we lachen gewoon dubbel want ik heb dat nog nooit meegemaakt maar het maakte niet uit want we waren toch al nat. We kleedden ons gauw om in droge kleren en gingen toen naar de teach. Dus geen zorgen maken, het was echt grappig en vandaag is heerlijk weer, dus dat is wel weer lekker.

Moves wordt dus heel spannend. Jullie zullen alles dus ergens laat volgende week, woensdag misschien donderdag horen.

Verder was het vliegen weer heerlijk. Donderdag om half vijf op en naar de luchthaven. We werkten donderdag in Bournemouth met de Zoneleiders. Wat goed was omdat ik veel meer kon leren over finding. Sinds elder Foong heb ik geen senior collega meer gehad en het was fijn om veel te leren van een zendeling die gewoon veel meer ervaren is. De zoneconferentie was echt super goed. Het thema was bovenal dat de seekers zullen komen maar dat president Shamo het gevoel heeft, dat ze niet in grote getallen gaan komen, maar meer in kwaliteit zodat de retentie van de leden veel meer zal gaan toenemen. Dus ze komen in minder grote mate, maar ze blijven!! En dat is natuurlijk veel belangrijker.

Ook keken we een filmpje. Ik denk dat het heet the Gogether of zoiets. Het is niet officieel een film van de kerk, maar gemaakt door kerkleden. Het is super goed en gaat over hoe een jongeman zeer gedreven is en zich niet laat tegen houden ondanks de vele tegenslagen die hij tegenkomt. Hij krijgt een nieuwe baan en alles lijkt hem tegen te werken. Hij wil echter zijn werkgever niet teleurstellen en geeft echt alles. De laatste opdracht was om een blauwe zeer zeldzame vaas te kopen voor zijn werkgever. Alles werkt tegen en uiteindelijk bereikt hij het en de vaas breekt tijdens de overdracht aan de werkgever. Alles lijkt dus verloren maar dat is dus niet zo! Hemelse vader vraagt soms om door allerlei dingen te gaan en wij verwachten dat we het allemaal moeten volbrengen maar wat hij veel belangrijker vindt is hoe we het bereiken en dat we ons allerbeste best doen. En zo is het ook als zendelingen en met ons allemaal. We voelen misschien dat we ons hoofddoel mis hebben gelopen maar dat was niet het belangrijkste. Net als het verhaal om tegen de steen te duwen. Een man duwt tegen een steen omdat de Meester hem vroeg dat te doen. De man dacht dat hij de steen moest verplaatsen en het is zwaar en lukt niet en de man vraagt de Heer om hulp. De Heer legt hem dan uit dat dat niet de bedoeling was. Hij wilde alleen maar dat hij tegen de steen duwde, niet om hem te verplaatsten en nu is de man heel sterk en alles om dat hij zijn alles gaf en de Heer zal de steen wel verplaatsen.

Nou, toen sprak zuster Shamo over voorbeelden van de schriften. Zoals Zions kamp met Joseph Smith en Noach met de Ark en Mozes en de uittocht. Al deze mannen hadden giga opdrachten van de Heer. En hadden super veel oppositie onder weg, maar ze waren in alle opzichten gehoorzaam. Net als de jongeman in de video die in alles zijn best deed omdat hij alle orders van zijn werkgever wilde vervullen. En toen kreeg ik een beetje inspiratie, want in mijn zegen toen ik werd aangesteld werd gezegd dat ik in alles gehoorzaam moet zijn aan wat de zendingspresident me zal vragen en ik dacht altijd waarom werd dat gezegd want pres. Shamo heeft met nooit iets geks gevraagd om te doen. Maar op dagen dat het moeilijk is en je wilt opgeven, dan vraagt pres. Shamo/ Hemelse Vader me om door te gaan, om alles te geven, ook al is er veel oppositie, om mijn beste alles te geven en of ik dan het eindresultaat behaal of niet daar gaat het helemaal niet om.

Nou, ik moet er nog verder over nadenken, maar made that sense/??

Ik moet er nu weer vandoor!!

Lieve allemaal! Ik denk aan jullie en hou van deze momenten op maandag om jullie te mailen en van jullie te horen! Ik hoop dat de Heer jullie blijft zegenen. Ik weet dat het evangelie waar is, het Boek van Mormon is waar en wij weten het en moeten het van de daken schreeuwen! Ik hou zoveel van jullie en mis jullie ook. Ik blijf ook voor jullie bidden!

Heel veel liefs en dank jullie wel voor jullie gebeden, briefjes en kaartjes!

Hou van jullie,


liefs, elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten