maandag 7 februari 2011

Hier Guernsey voor Nederland, do you copy......over.....

Hahahahah!

Ik probeer altijd met een leuke titel voor de mail te verzinnen, vond het wel grappig....

Nou, hier gaat het wel redelijk goed. We hadden vanmorgen een prachtige zonsopgang. Ik heb er een foto van gemaakt die je hieronder kan zien!

Hoe is alles in Den Haag? Het was heel grappig om jullie foto's vorige week te zien, van pappa in het raamkozijn van het Hofstad Lyceum en de kerk natuurlijk. Elke keer als ik aan Den Haag denk, denk ik nog steeds aan de kapel. Het is allemaal zo onwerkelijk dat het nu niet meer daar is.

Wij hadden afgelopen zondag een zeer rustige zondag. Eén van de families in de kerk was ziek, de familie van de Filippijnen, de Lingads familie en dat zijn dan meteen 4 mensen minder in de kerk! Uit de 8, dat is toch 50%!!!! En twee anderen voelden zich ook niet lekker. Het was dus alleen president Robeiro, Joseph, Shirley, en wij! En Shirley's boyfriend Alan. Hij is een onderzoeker, maar hij wil niet meer door de zendelingen onderwezen worden. Hij moet zijn eigen beslissing nu maken. Hij is in het verleden vaak door de zendelingen onderwezen en wil nu in zijn eigen tempo zijn keuze maken. Nou dat moet je dan dus gewoon respecteren. En wij hadden Tina en Stacey en Liam daar. Dus in the end waren we er met zijn 8en. Soms toch wel heel gek, maar daardoor ook meer tijd voor de getuigenissen. Vasten verliep ons trouwens heel heel goed. Ik denk dat ik voor het eerst nu bijna 24 uur heb gevast!!

Ik heb veel geleerd van mijn vasten en gewoon de laatste tijd. Mam, dank je wel voor je mooie mooie gedachten over geloof en gebed. Het is zo waar en toch maken we zo vaak de fout dat we ongeduldig raken en ons afvragen: Hoort U ons wel? Hoewel ik nu een zendeling ben, leer ik dagelijks zelf nog zoveel. Ook hier. We hebben het niet al te makkelijk gehad de afgelopen paar weken. Het is moeilijk soms om mensen vaak te zien en om hen te helpen met hun concerns. Soms zijn we uren lang aan het finden omdat onze afspraken hebben afgezegd en soms wordt het allemaal best zwaar. In de Liahona van de afgelopen maand is een toespraak genaamd "het Grapefruit effect". Het gaat over een mevrouw die valt over de kleinste dingetjes die haar echtgenoot doet. Faultseeking. Ik denk dat soms ik dat veel te veel doe. Omdat ik zo'n perfectionistje ben, zie ik soms alleen maar fouten die ik maak of wat niet goed gaat in een dag in plaats van wat wel goed gaat. Twijfels en imperfecties maken ons geestelijk zwakker! In plaats daarvan moet ik loslaten, mezelf loslaten in Hemelse Vaders handen zodat hij mij kan vormen in wat hij voor ogen heeft. Loslaten. En dat is echt iets waar ik aan wil werken. Ik vraag me af of ik dat zal leren op zending of dat ik slechts een beetje beter zal worden, nevertheless, alle verbetering is verbetering.

Nou dat is dat... hahaha!
Maar ik vond jullie gedachten van het gebed en het wachten bij het zebrapad echt super goed ZO WAAR. Ik ga dat voorbeeld zeker voor onze onderzoekers gebruiken. Hemelse Vader luistert naar elke gebed, meteen! Maar wanneer het antwoord komt weten we niet. We moeten op hem vertrouwen en geloof oefenen. Als het meteen komt zonder dat we geloof moeten oefenen, dan heeft het antwoord ook geen waarde meer voor ons. (Ether12:6):

"En nu wil ik, Moroni, iets zeggen over die dingen; ik wil de wereld tonen dat geloof datgene is waarop men hoopt maar dat men niet ziet; daarom, betwist niet omdat gij niet ziet, want gij ontvangt geen getuigenis dan na de beproeving van uw geloof.

Stacey is veel vooruitgang aan het maken!!! YES! We hebben haar meer onderwezen deze week en elke les meer is ze meer en meer naar Hemelse Vader aan het keren. Ze deelt zelfs met haar familie en vrienden welke weg ze nu aan het nemen is in haar leven. We hebben haar doopdatum naar 19 februari verplaatst, omdat ze ook nog moet leren stoppen met roken en koffie drinken, dat is het doel voor deze weken. We moeten haar alleen nog over tienden en vasten en volg de profeet onderwijzen en dan hebben we haar alles onderwezen wat ze moet weten voor de doop! We zijn super enthousiast, ik heb echt een super hoop dat ze gedoopt zal worden, dat zou echt geweldig zijn.

Tina konden we helaas niet zien deze week. We hadden diverse afspraken met haar, maar ze moest ze toch telkens weer afzeggen omdat ze een hele drukke week met haar bedrijf heeft. We spraken gisteren echter met haar en ze gaat dus aankomend weekend op vakantie!!! AAHAAH! We wilde namelijk een doopdatum zetten voor dit of volgend weekend omdat ze al heel vaak naar de kerk is gekomen en we haar de meest belangrijke dingen al hebben onderwezen. Maar nu is ze dus weg op vakantie en daar boven op komt dat wij niet weten of we nog hier zullen zijn na afloop van haar vakantie omdat we hier maar 3 maanden legaal mogen zijn en 23 februari is moves (overplaatsingen) alweer! Dus een heel gedoe waar we waarschijnlijk met president Shamo over moeten spreken.

Ik heb nog steeds een sterke hoop dat beide gedoopt gaan worden. Ze zijn geweldig en ik ben zo dankbaar dat Hemelse Vader ons naar hen heeft geleid.

Wat kan ik verder melden. Vanavond hebben we gezinsavond met de branch/gemeente en wat we hebben bedacht om te doen, is om koekjes te kopen en iedereen te vragen of ze een koekje willen. Natuurlijk wil iedereen een lekker koekje! Maar er moet een prijs voor worden betaald....! Wie is gewillig om de prijs te betalen. Eén van ons zal dan naar voren komen en zich vrijwillig aanmelden. De prijs is 10 push ups per koekje... dus dat wordt zwaar, maar we willen zo beter uitleggen wat Christus voor ons heeft gedaan en Zijn verzoening.

Verder hebben we vanmorgen te horen gekregen dat we donderdag morgen zeer zeer vroeg weer gaan vliegen.Ja ja, niet te geloven hè?! We vliegen opnieuw naar Poole voor een Zone Conferentie op vrijdag. Op donderdag gaan we waarschijnlijk met de zendelingen, de Zoneleiders in Bournemouth, samenwerken, dan kunnen zij gelijk ook een beetje persoonlijke training geven, net als een exchange, weet je wel.

Nou, dat is dus weer spannend. Ik kan niet geloven dat we zo vaak vliegen. Ik vind het niet erg, al moeten we nu wel echt heel hard aan de bak de rest van de week om onze doelen te halen.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Mam, dank je wel voor je mooie verhalen weer deze week. Vooral het verhaal van de Indianen vond ik heel mooi en bijzonder. Ik weet dat Hemelse Vader dicht bij ons is. Hij houdt zo zo zo veel van ons. Ik weet dat gebeden worden verhoord. Ik hou van de simpleness/eenvoud van het evangelie. Ik weet dat Joseph Smith een ware profeet was geroepen door de Heer. Dit is het werk van de Heer!

Ik hou zo ongelofelijk veel van jullie en mis jullie ook, maar ik ben dankbaar hier te zijn en de Heiland te dienen.

Hou van jullie!

Elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten