donderdag 24 februari 2011

Whitewash en trainen!

Hi allemaal!!

Nou, wat een spanning, hahaha, hoe zal ik het jullie dit keer vertellen....??

Ik zal het wel gewoon in chronologische orde vertellen! Maandagavond om negen uur ging de telefoon, "President Shamo", oooohhhh!!! We belden hem even later terug want we gingen net de deur uit van een gezin waar we gezinsavond hadden gedaan en een verjaardag combinatie. Elder Peschier!! Zegt hij dan altijd heel enthousiast, hij had een nieuwe opdracht voor me!

IK BEN WEER AAN HET TRAINEN!!!

Aaaahahhhaa!!!!! President wil me als een trainer hebben voor één van de nieuwe zendelingen die zal binnenkomen. Dinsdagmorgen kwam het bericht waar. Ik ben in Mitcham, LONDON!
WOWOWWOW!!! Aaaah, gekkenhuis!! Mijn nieuwe collega is elder Jubell, hij komt uit Zweden, uit Göteborg! Hij lijkt me een hele aardige zendeling. Hij is niet bang om mensen aan te spreken en lijkt me enthousiast voor de uitdaging. Hij doet me aan mij denken toen ik uit kwam, een beetje nerveus natuurlijk, maar toch zeker gekomen voor de juiste redenen.
Afscheid: Hieronder een van de laatste foto's met elder Russon.

Dus dat is wat er is gebeurt. Woensdagmorgen om half tien waren we op de luchthaven om mijn vlucht van half elf te pakken. Gek genoeg hadden ze gepland dat ik alleen zou vliegen omdat het een heleboel kosten zou besparen. Elder Russon blijft in Guernsey voor nog 3 weken en gaat dan naar een nieuw gebied. In de tussentijd heeft hij elder Lang, de kleinzoon van Diana Blom. Die moet hij de area laten zien en de onderzoekers laten oppakken en op die manier blijven we legaal en is er een goede overdracht van zendelingen, niet weer een whitewash.

Eenmaal op de luchthaven aangekomen, was er zo'n dichte mist rond de luchthaven, dat ik me afvroeg of de vlucht nog door ging. Nee dus, cancelled. Dus ik naar de desk en een nieuwe vlucht voor 13:05 geboekt. Dat was allemaal prima, in de tussentijd samen met elder Russon gewacht, lunch gegeten en wat gelezen en ik sprak met een mevrouw die op dezelfde vlucht zou zitten en gaf haar een kaartje met de kerk website zodat ze meer kan opzoeken voor haarzelf. Om half één werd duidelijk dat ook deze vlucht zou worden vertraagd omdat de mist nog steeds heel heel dicht was. Rond kwart over 2 werd ook deze vlucht gecancelled and ik moest mijn koffer terug halen. Toen de volgende vlucht geboekt voor kwart over 6!!! Aaah, nou ik elder Dalpias geschreven en toen het office gebeld. Want in Gatwick was elder Lang ook aan het wachten en ze waren niet zeker of hij nog kon komen die avond. Wat dan zou betekenen dat elder Russon bij leden zou moeten overnachten alleen!

Dus voor even leek het beter om de vlucht van kwart over 6 te cancellen en een nachtje langer in Guernsey te blijven, dus de vlucht voor de volgende morgen geboekt. Onderweg naar huis, 5 minuten onderweg, belde de office dat elder Lang aan het boarden was en dat het weer leek te verbeteren en dat ik een vlucht moest regelen voor die avond! WOW! Snel dus terug gerend/gelopen met koffer naar de luchthaven, was maar één kwartier. Dus dezelfde vlucht had gelukkig nog plek voor 18:15h. Om 5 uur kwam elder Lang aan en toen checkte ik in, door de security en toen voor het eerst ooit was ik helemaal alleen....

Het was heel heel raar, erg oncomfortabel, maar Hemelse Vader is er altijd. De vlucht ging gelukkig door en alles was oké.
De mevrouw naast me was heel erg vriendelijk en we spraken over de kerk een beetje. Het was heel gek want dat was dus ook de eerste keer dat ik alleen vloog.

Ik heb nog maar 5 minuten en we mogen helaas niet langer blijven. Heel gauw. Mijn koffer waren ze kwijt geraakt in Gatwick, maar is nu weer gevonden gelukkig. De AP's (Assistenten van de Zendings President) brengen het vanavond.

Ik ben nu dus in Mitcham, heel anders dan ik gewend ben.
Het wordt dus heel spannend, want opnieuw een whitewash (allebei de zendelingen zijn nieuw in het gebied) met een nieuwe elder!!! Aaah, Ik hoop dat ik het kan. President sprak zijn vertrouwen uit in mij en daar ben ik heel dankbaar voor.

Ik hou heel heel veel van jullie!! Ik ben zo blij voor de foto's en dat je mijn briefje mooi vond!

Helaas is Stacey niet gedoopt en het was moeilijk haar te zien.Elder Russon en elder Lang blijven haar bezoeken om er opnieuw met haar over te gaan praten.

Ik mail jullie weer op maandag. Hoop dat alles goed met jullie is en bid voor jullie en jullie gezondheid en voor succes op school en werk.

Ik hou van jullie.

liefs jullie elder

1 opmerking:

  1. Wat Super leuk om te lezen :D Ik ben benieuwd naar alle verhalen uit Mitcham! Wat is zijn nieuwe adres?

    BeantwoordenVerwijderen