maandag 21 maart 2011

Faith, family and friends

Hello allemaal!!

WOOOOWWW Kilian is terug. Ik kan het niet geloven, vooral dat Ramona, Jared, Kilian, Joplin, Rick allemaal al nu weer van hun zending zijn teruggekeerd. Het doet me denken aan mission-afterlife ;) en ik heb er geen idee hoe ik me dat moet voorstellen, maar dat doe ik dan ook maar gewoon nog even niet. Natuurlijk kijk ik wel heel erg uit naar dat moment om jullie weer te omhelzen dat wordt het beste moment ooit!

Gek hoor... nou ja, wel heel heel gaaf dat Cetta en Kilian ook weer bij elkaar zijn. Laat me maar horen hoe dat allemaal zal gaan ;)!!!!!

Doe ajb de groeten van mij aan Kilian en aan Rick. Laat ze weten dat ik ze mis en van ze hou en er naar uit zie om van hun zendingen te horen. Dat ik dankbaar ben voor het voorbeeld dat ze mij hebben gegeven!

Mam, toen je me deze week met het nieuws van het overlijden van Thomas schreef, kan ik het niet geloven. Ik kan nog goed herinneren dat we samen op Schiphol en Kilians afscheidsdienst rondliepen. Zie de foto hier beneden.

Het maakte me heel verdrietig en dat doet het nog steeds.
Ik ben heel erg dankbaar om te horen dat Coby er zo goed mee omgaat want dat is het belangrijkste nu en dat vind ik echt fijn om te horen. En ja, hoe dankbaar ben ik voor de hoop dat eens we Thomas weer zullen zien. Ik zie er naar uit en geloof met heel mijn hart dat die dag zal komen. Ik hoop van jullie over de begrafenis te horen, dat zou fijn zijn. Dank je wel dat je me dat fotootje hebt gestuurd. Ik heb het uitgeknipt en ga het in mijn foto boekje doen.

Hier gaat alles verder wel goed. We hebben een zeer bijzondere en gave week gehad. Maandag en dinsdag ging bijna niets according to plans, unfortunately, maar woensdag hadden we dus het voorrecht om naar de Temple grounds te gaan. Vroeg op, zo rond 5:1 uur en op weg naar de Tempel. In twee dagen bespraken we al de 8 basisbeginselen van Predik Mijn Evangelie. Het zijn 8 lessen/skills waar we als zendelingen op moeten focussen die ons betere zendelingen zullen maken en meer effectieve zendelingen. Natuurlijk was het bovenal voor de nieuwe zendelingen, maar ik heb er weer heel heel veel geleerd. Zoals jij ook schreef mam, het gevoel dat bij mij overheerste is de liefde die in dit werk is. Het belang van niet een robot zijn die mensen doopt of terugbrengt, maar om betrokken te zijn bij de mensen met wie we werken. Om om hen te geven meer dan om mijzelf. Om hen te helpen met HUN concerns en niet alleen maar een les af te ratelen. Ik denk dat dat zo belangrijk is, zoveel voldoening zal geven. Ik wil dus meer naar de bigger picture kijken, ipv alleen maar een nummertje aan het einde van de dag. Ik denk dat ik dat al voor een groot deel doe, maar ik kan het nog beter. Ik kan het moeilijk uitleggen, maar we keken onder andere training videos en deelden getuigenissen met elkaar en dat gevoel van liefde voor de Heiland en voor de mensen met wie we werken overweldigde me echt heel erg en hielp mij vullen met een verlangen om zo te zijn als Hij zou zijn als Hij mijn onderzoekers zou bezoeken.

Iets anders dat ik zag is dat mijn kennis van de schriften heel erg gegroeid is. Tijdens het oefenen van verschillende omstandigheden kwamen diverse kerkschriften in mijn hoofd naar boven die ik dan kan gebruiken en de schriften kunnen we niet ontkennen. Het is het Woord van God, niet zo maar een 20 jarige die je de les leest, maar het woord van God en het was zo speciaal om die belofte van Hemelse Vader in vervulling te zien gaan dat first seek to obtain my word and then shall your tongue be loosed. Het is ergens in de Leer en Verbonden. Ik heb ook een nieuwe set schriften gekocht die ik een beetje meer netjes wil houden zonder al te veel aantekeningen etc.

Woensdagavond om half zeven gingen we de tempel in. Daar was zuster Mauren?? De Nederlandse zuster die daar in de tempel dient. We spraken in het Nederlands. Wat gek was want ik antwoordde in het Engels... maar het was leuk om even weer Nederlands te spreken. De tempelsession was heel heel bijzonder. Niet anders dan normaal uiteraard, maar ik leerde heel heel veel. Niet zozeer van de session itself, maar meer iets waar ik aan wil en moet werken. Ik had een vraag in mijn hoofd voordat ik de tempel in ging en in de Celestiale kamer bad ik heel vurig dat Hemelse Vader mij zou helpen met de vraag die ik had. Opeens kwam een schrifttekst in mijn hoofd en dat was het antwoord waar ik naar op zoek was. Ik moet jullie het hele verhaal in detail maar een andere keer vertellen want ik vond het bijzonder. Dus dat was echt bijzonder. De tempel is waarlijk een plek waar de Geest zo ongelofelijk sterk is en waar de Heer ons openbaring kan geven waar we naar op zoek zijn.

Het gaat trouwens ook heel heel goed met onze doopdatum Timothy Saccoh! We gingen lagss op zaterdag en zijn probleem is dus dat hij niet naar de kerk kan komen omdat hij moet werken op zondag. We onderwezen hem maar heel even. Hij wil heel graag gedoopt worden, want hij weet dat hij zo Jezus Christus volgt en we spraken dus over hoe hij zich voelt als hij in het Boek van Mormon leest. Hij vertelde ons dat hij meer en meer van het Boek van Mormon begint te houden!!! Hij heeft een goed gevoel als hij het leest. Ik kan jullie vertellen dat het zo bijzonder is om dat te horen komen van een onderzoeker! Hij kan niet wachten om zijn getuigenis eens in de getuigenisvergadering in de kerk te geven en hij voelt zich praktisch al een lid van de kerk. Oké, ik wilde zeker weten dat ik niet alles opeens zou verliezen dus vandaar.

We vroegen Timothy dus over hoe het ging met zijn werk en dat we zouden willen vasten om de zegeningen van Hemelse Vader te ontvangen in deze situatie. Dus we vroegen hem of hij wist wat vasten betekende. Toen zei hij, ja natuurlijk ik was gisteren aan het vasten voor mijn werk! WOW!! Hij had dus al op zijn eigen initiatief gevast voor de omstandigheden, is dat niet bijzonder! Ik was echt versteld. Nou, we hebben alsnog met hem gevast, zodat wij en het lid dat hem in de kerk heeft geïntroduceerd ook konden meevasten. Hij is zo enthousiast en ik wordt er echt heel enthousiast van dat de Heer ons met zou iemand heeft gezegend die verlangt het evangelie te hebben!

Vanavond kijken we voor gezinsavond die nieuwe Joseph Smith film die nu verkrijgbaar is voor iedereen. Als je de D&C dvd koopt de nieuwe, £3 is hij daarop te zien en het is allemaal legaal! President Shamo heeft geholpen die film te maken, en dat is dus de film die voorheen alleen maar in de visitors centre van de tempel te zien was!!!

We hebben Timothy ook uitgenodigd, dus dat wordt geweldig!!

Verder onderwijzen we ook nog Cynthia en Dorcas en Ruth de moeder en zussen van een recente bekeerling. Het gaat goed, maar langzaam, kleine stapjes van vooruitgang maar ze kwamen naar de kerk wat heel goed was.

Dat is alles wat ik zover te melden heb! hoop dat jullie de foto van mij en elder Jubell leuk vinden :) Ik zal proberen meer foto's te maken...

Hoe gaat het nu met Quincy???! Hebben jullie hem nog gezien met hem gesproken. Komt hij nou nog naar de kerk op zondag of naar het JVC door de weeks?? Is het allemaal officieel of denkt hij er nog steeds over na??? Ik zal proberen hem ook te schrijven, al zal ik hard moeten nadenken over waar te beginnen en wat.

Ik ga er weer vandoor. Dank jullie wel voor al jullie gebeden. Ik mis jullie en hou van jullie, maar ben zo dankbaar dat ik heir ben. Ik zeg dat elke week, maar goed zo voelt dat dan ook. Ik voel me soms heel ver weg van jullie omdat ik me op zoveel andere dingen ook moet focussen hier en zo dat voelt soms heel gek. Zo'n dubbel gevoel...., nou ja!!! ;)

Hou van jullie!!!

Liefs, jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten