maandag 14 maart 2011

@"the tender mercies of the Lord''


Hi allemaal!!

Daar ben ik dan weer!!

Nou, ik hoop dat jullie blij zijn met de foto's!!! Ik was in ieder geval heel erg blij om jullie ook weer te zien! Veel foto's van elder Jubell. Je ziet hem hieronder.

Zo nu hebben jullie een goed idee wie hij is! Ik zal proberen weer wat meer foto's te maken. Ik moet erkennen dat dat er een beetje bij in is geschoten. Zo ook met het schrijven van iedereen. Ik heb inmiddels een hele waslijst, dus ik ga dat ook weer meer proberen. Ik moet gewoon wat minder lang, denk ik, van stof zijn, dan kan ik iedereen schrijven! Het is gewoon erg lastig om er soms de tijd voor te vinden....

Deze week hadden we een groot succes, al zeg ik het zelf. Als ik deze transfer een naam zou moeten geven dan is het @'the tender mercies of the Lord'' Hemelse Vader is ons zo indachtig en zegent ons zo veel!! We hebben veel mensen opgepikt die eens door de zendelingen werden onderwezen maar voor what ever reason opeens niet meer werden onderwezen.

We onderwezen een familie deze week. Eén van de dochters is Immanuela. Zij is gedoopt door zendelingen, 1-2 jaar geleden. Maar ze heeft een moeder en twee zusjes die niet zijn gedoopt,. Haar zussen zijn 21 en 19. We gingen bij deze week en ik moet zeggen dat ik best nerveus was, want zendelingen hadden hen natuurlijk al tig keer uitgenodigd om gedoopt te worden. We spraken een gebed uit voordat we naar binnen gingen om de leiding van de Geest te hebben. En die hadden we echt denk ik!
We spraken over hun gevoelens voor het Boek van Mormon en de profeet Joseph Smith. Ze houden ervan!!! What...?? huh?? Dat was niet echt wat we verwachtten. Maar ja, ze geloven sterk in het Boek van Mormon en in Joseph Smith. Toen deelden wij ons getuigenis en vroegen naar hun gevoelens over de doop. Al gauw zeiden ze: we zijn al gedoopt en zien geen reden om opnieuw gedoopt te worden...

We spraken heel veel over de autoriteit om te dopen. Over hoe Christus bijna 30 km liep naar Johannes de Doper, wisten jullie dat? Het zegt in de Bijbel dat hij van Galilea naar de Jordaan ging. Als je dan naar je kaartje in het begin van de Bijbel gaat, zie je dat van Nazareth in Galilea naar de rivier de Jordaan bijna 30 km is!! WOW! We gebruikten ook andere voorbeelden en uiteindelijk vroegen we hen als Christus op aarde zou komen en zijn kerk zou opzetten, zou je dan lid willen zijn van zijn kerk, zelfs als dat zou betekenen dat je opnieuw gedoopt moet worden? En allemaal zeiden ze ja!! Dat heeft hij dan ook gedaan door de profeet Joseph Smith i.p.v. zelf, riep hij een dienstknecht van hem!! Toen viel er een beetje stilte en Cynthia de moeder zei, dat ze ons een geheim wilde vertellen. Dat haar dochters weten maar wij wisten het nog niet. Ze is bang voor water! Toen ze dat zei, bevestigde de Geest in mijn hart, dat dat haar echte concern is!! Een brandend gevoel kwam precies op dat moment in mijn hart dat ik wist dat dat is wat haar echt tegenhoud. Daar moeten we dus aan werken. Ik weet nog niet hoe alleen, maar met Hemelse Vader is alles mogelijk. Dus dat was echt super bijzonder. We spraken samen een gebed uit op onze knieën en tot onze grote verassing, raad eens wie gisteren met haar moeder de kerk in liep? Imannuela en Cynthia!!

Een andere jonge man die we nu aan het onderwijzen zijn is Timothy Saccoh. Hij is van Sierra Leone en ongeveer 25 jaar. We onderwezen hem de Herstelling. Ook hij is een former (voormalige onderzoeker) maar is niet onderwezen sinds december. We nodigden hem uit voor de doop, maar hij vond het te snel. Dus we gaven hem iets te lezen, 2 Nephi 31 en maakten een afspraak voor zaterdag. Op zaterdag spraken we over wat hij las en over zijn gevoelens voor de doop. We vertelden hem dat 9 april een doel is om naar toe te werken en om ons geloof in de Heer te tonen dat hij dit echt wil En we nodigden hem uit om voor dan voor te bereiden en hij zei JA!! YES!!! Awesome!! Er moet een heleboel gebeuren. Hij werkt nu op zondagen, maar we geloven dat met Hemelse vaders hulp dat kan veranderen en we moeten hem vaker zien.

Deze week op woensdag en donderdag een speciale training voor trainers en new missionaries!! Exciting. Ik hou zo zo veel van dit werk. Ik weet dat het het werk van de Heer is. Hij zegent ons zo veel. Ik heb net ook het Boek van Mormon uit en ga nu aan het Nieuwe Testament beginnen. Ik hou van de schriften.

Ik hou van jullie met heel mijn hart,

Liefs, jullie elder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten