maandag 28 maart 2011

Hij dacht aan jou en mij, en al Gods kinderen.

Hi allemaal!!

Phhoooeeh hè, ik weet niet waar ik moet beginnen deze week ;)
Well, first of all, ja wat grappig dat de familie Gout jullie heeft geschreven. Zij hebben een dochter die elder Jubell's vriendinnetje was voor een tijdje. Dat had elder Jubell mij eerder verteld, daardoor kent hij ook een paar Nederlandse woordjes enz. Wist je dat jag elskedai Zweeds is voor ik hou van jou? Haahha, nou zo zie je maar, ik leer ook nog verschillende talen.

familiefoto: elder Carr (mijn trainer), elder Peschier, elder Jubell, oftewel opa, vader, kleinzoon

Wat leuk voor Cetta en Kilian, ik ben zo blij om dat te horen. Het is echt geweldig dat ze weer samen zijn en als ik andere zendelingen over mijn familie vertel, vertel ik altijd hoe Cetta op een zendeling wacht(te) en nu zijn ze weer samen!!! Ik heb altijd opgekeken naar Kilian voordat hij op zijn zending ging. Ik weet nog goed dat we diverse malen met elkaar spraken op mijn kamer als Kilian bleef overnachten en dat we ook over zending en op zending gaan hebben gesproken. Ik ben altijd dankbaar voor zulke momenten. Hij is zeker een voorbeeld voor mij.

Ik weet niet of ik het ooit met jullie heb gedeeld, maar mijn grootste droom voor mijn zending is om een Daan Peschier sr of een Yvonne Peschier te vinden. Dat is wat ik droom, om net als Tina en de andere zendelingen die jullie onderwezen een persoon te vinden en te onderwijzen en dopen die een partner in het evangelie kan vinden en met hem of haar in de tempel zal trouwen en een gezin kan hebben die ook zonen en dochters zullen hebben die op zending gaan. Ik hoop dat mijn efforts een eeuwig reikend effect mogen hebben net als de efforts van Tina ed. op ons als gezin hebben gehad.
Dat is mijn droom, dat zou geweldig zijn. Ik weet niet of het in deze twee jaar gaat gebeuren, maar wellicht somewhere down the line.

Maar ik ben blij met wat jij ook zei mam, dat we vaak niet de results of all our efforts kunnen zien. Maar dat Hij het mij zal laten zien. Nou, dat hoop ik zeker. Ik hou echter van dit werk. Ik hou zo zo veel van de Heilige Geest. Hij heeft mij laten weten dat dit werk waar is en zoveel andere dingen van eeuwig belang. Gisteren hadden we een les met twee mensen die een lid hadden aangesproken en graag meer wilde horen. Na de kerk gingen met het lid hen onderwijzen, het bleek echter helemaal anders uit te pakken. Ze waren beide zeer geleerd in de Bijbel en één van hen studeerde theologie. Ze waren zeer geleerd en in plaats van een verlangen om te leren of wat we zeiden waar was, probeerden ze ons vooral onderuit te halen. However! Toen we het Eerste visioen deelden was het doodstil en toen ik later mijn getuigenis deelde en deelde hoe ik wist dat dit waar was, was het doodstil, de Geest brandde in mijn hart. En nu kan ik dus nog steeds met een goed gevoel terugkijken op de les. Ik weet dat de boodschap die wij delen waar is. Het evangelie is waar, het is hersteld door Joseph Smith, het Boek van Mormon is waarlijk het woord van God! Ik weet het! Mijn zending heeft me geholpen om dit zo veel sterker te maken, dat is zo belangrijk. We moeten allemaal ons getuigenis dagelijks versterken.
De ringpresident zei gisteren dat hij zijn huis niet verlaat zonder gebed of zonder studie. I don't leave the door without doing those things, because I don't know what is behind my door. (ik ga niet de deur uit zonder deze dingen te doen, want ik weet niet wat mij buiten de deur wacht).

Dat vond ik heel goed. Ik zat gisteren in de Avondmaalsvergadering en ik zat te denken over dingen, weet niet eens meer wat. Maar opeens moest ik denken over Jezus Christus. Waarom deed Hij verzoening voor ons? Waarom? Wat maakte dat Hij door die uren van kwelling heen kwam, zo enorm dat ik het niet eens kan beginnen te begrijpen? Hij deed het niet omdat Hij door dat te doen Zijn plek ging verdienen aan de rechterhand van de Vader. Hij deed het niet voor de glorie die we Hem ervoor zouden geven. Al deze dingen zou Hij ontvangen, maar Hij deed het niet voor de eer van de mensen. Toen Hij leed, dacht Hij aan jou en mij, en aan al Gods kinderen. Hij dacht eraan hoeveel Hij van ons houdt en dat maakte dat hij het kon volbrengen. Net zoals in de momenten dat wij lijden, of het nu uitdagingen of ziekte of zwakheden zijn, als we aan Hem denken en Zijn liefde voor ons herinneren, dat zal ons er doorheen helpen op die momenten. Het motief is Liefde.

Nou dat was ook een eyeopener voor mij en daar moest ik aan denken toen je je ervaring met mij deelde mam.

Ik moet er weer vandoor.

Met Timothy gaat alles goed. Hij was niet in de kerk want hij probeert nog steeds zijn uren ter veranderen. Voor nu is zijn goal voor 9 april, maar anders wordt het later. Volgende week Algemene Conferentie! Dat wordt weer zo geweldig!!! Ik zie er echt heel erg naar uit!!.

Ik hou heel heel veel van jullie. Jullie betekenen alles voor mij. Ik ben dankbaar voor een gelegenheid per week waar ik me erg dichtbij jullie kan voelen. Ik mis jullie, maar weet dat de Heer jullie zegent en over jullie waakt. All we have to do is learn to trust Him.

Heel heel veel liefs en een hele dikke knuffel,

jullie elder

p.s. volgende week is moves dus ik mail jullie woensdag of later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten