maandag 7 maart 2011

Een zeer bijzondere week!

Hi allemaal!!

Hahahha, Bennie ik moest wel heel erg lachen om jou berichtje. Ik heb zo het gevoel dat je zo aan het groeien ben. Lichamelijk, maar ook in je persoonlijkheid. De Afrikaanse broeders aan het onderwijzen hoe zij het Avondmaal moeten bedienen! Gaaf man! Onze Ringpresident in de Wandsworth ring is in de Mitcham wijk en hij sprak gisteren over hoe we allemaal training in dit leven en in de kerk ontvangen omdat voordat we het weten we als bisschop kunnen worden geroepen door de Heer. Hij richtte zich vooral naar de JM (Jonge Mannen) en vertelde ons een verhaal waar hij naar een training van de kerk ging over hoe je je moet gedragen als een bisschop. Hij wist helemaal niet waarom hij daar naar toe moest omdat hij nog niet zo heel lang geleden was gedoopt in die tijd, maar een paar jaar later werd hij al geroepen als bisschop! Mamma heeft mij dat ook heel vaak geschreven. Al de goede dingen die je nu mee maakt, zullen je ervaring geven voor later en voor roepingen die de Heer voor je heeft en bovenal zodat we meer als Hem worden. Net als Hemelse Vader tegen Joseph Smith zei: "All these things shall be for thy God, the Son of Man hath descended below them all, art thou greater than He?". (Al deze dingen zullen voor uw God zijn, de Zoon des Mensen is beneden dit alles gedaald, bent gij groter dan Hem?)

Ik hou ook heel erg van die toespraak pap, heel goed. Ik moet hem nog steeds nalezen maar doe dat dan misschien deze week. "We become who we want to be by being who we want to become" of zoiets.

Nou ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie gebeden en vasten voor mij en voor onze onderzoekers. Ik hoop dat Tina in Guernsey nog steeds gedoopt zal worden. Dat zou aankomende zaterdag moeten zijn. Ik heb gevraagd of ik ze even een belletje mag geven om elder Russon een update te vragen, dus ik laat het jullie wel weten.

Nou, ik moet jullie vertellen over deze week want we een zeer bijzondere week achter de rug. Omdat we opnieuw beginnen en niet veel onderzoekers hebben en zo bidden we dagelijks dat we mensen in ons pad mogen worden geplaatst door de Heer of wij in hun pad. Deze week is dat gebed zo vaak beantwoord dat ik niet echt weet waar ik moet beginnen!

Laat me beginnen met Lydia. Lydia vonden we onlangs terwijl we langs de deuren gingen en ze zei dat ze wel open was voor ons om opnieuw langs te komen. Onze nieuwe onderzoeker van afgelopen week was niet bij de afspraak, dus we gingen naar haar, want ze wonen niet ver van elkaar. Ze liet ons binnen en spraken samen. Ze is een baptist en 2 jaar geleden daar gedoopt, maar niet tevreden at all (helemaal niet) met de kerk. Ze voelt er niet de Geest en is op zoek naar een kerk die niet corrupt is met de dingen van de wereld. We rolden van wat zij ons vertelde in hoe er een apostacy had occured after Christ, een wegvallen van de waarheid en dat dit soort dingen dus een result (gevolg) zijn van die wegvalling van de waarheid. Maar dat de Heer opnieuw een profeet heeft geroepen en toen onderwezen we haar over Joseph Smith. Later in de week keken we de Herstelling met haar en we nodigde haar uit voor de doop. Ze gaat echter niet far from now (binnenkort) op vakantie en kon het dus niet doen toen en toen moesten wij er vandoor, want we waren al flink over tijd. Maar goed ze realized dat als het Boek van Mormon waar is. Dat dat haar antwoord is. Dat dan de kerk waar is en dat dat het meest belangrijke pad is dat ze zal wandelen in dit leven! Dus she is getting it. (ze snapt het) Ze kwam ook naar de kerk wat echt een wonder was, want het is maar onze tweede zondag en nu hadden we al een onderzoeker daar. Ze werd heel heel goed gefellowshipped (opgevangen) door de leden en ik denk dat ze de Geest zeker heeft gevoelt. We zien haar opnieuw deze week en zal jullie laten horen hoe dat ging. Ze is van Jamaica en ongeveer 50 jaar oud. Dus dat was super!

Op maandagavond gingen we naar een former investigator (voormalige onderzoeker), maar we konden hem en zijn adres niet vinden toen we daar waren. We hadden echter een straat gepland als back up en gingen daar naartoe. We spraken een gebed uit en hadden een goed gevoel over het andere deel van de straat, dus we staken over. Ik zag dat er een auto ons tegemoet kwam verderop in de straat. We liepen naar de eerste deur en wilde net kloppen toen diezelfde auto naar ons toeterde. Ik dacht dat het de bewoners waren, want hij was achteruit aan het rijden maar toen deed hij zijn raampje open. We spraken met hem en hij vroeg wie we waren. Toen we ons voorstelden, zei hij: ja ik weet wie jullie zijn, ik ben een lid van jullie kerk! WHAT!!! Dus bleek dus dat hij van Ghana is en al drie jaar niet meer naar de kerk is geweest, minder actief maar weer opnieuw wil terugkomen. Hij is echt super enthousiast en wil ook naar de Tempel opnieuw en doop voor de dopen doen en alles!! We gaven ons nummer en vonden toen uit dat hij niet in ons gebied woont maar in de area (gebied) van de elders in Brixton met wie wij nu verblijven. Dus zij werken nu met hem. De hele rest van de straat gebeurde er niets maar dat was toch wel een echt wonder. Hij heeft ook een broer die minder actief is en die nu dus samen met hem door de elders opnieuw wordt onderwezen!

Gistermorgen voor de kerk hadden we maar een heel klein beetje tijd en we gingen naar een less acitve om een stop by (langs te gaan) te doen. Hij was er niet maar we hadden ongeveer 20 minuten over om een beetje in de area te werken. Die avond ervoor hadden we gepland om een straat te kloppen, als hij er niet was en ik had een goed gevoel over een straat, Sandy Road. We liepen er naar toe en ik dacht bij mezelf: ik weet niet of het inspiratie was dat we naar die straat moesten en de straat itself leek veel minder aantrekkelijk dan de straat waar de less active woonde, maar een stemmetje in mijn hart zei: vertrouw in de inspiratie die je hebt ontvangen. Dus dat deden we en we klopte enkele huizen, 4 a 5 huizen gebeurde er niets en toen deed een jongeman open, JoVo (Jong Volwassene) leeftijd uit Litouwen. We spraken met hem over ons purpose in life en hij gaf aan dat hij geen idee had wat zijn purpose was. Maar dat hij het heel belangrijk vond om een purpose te hebben. We deelden ons getuigenis dat Hemelse Vader een plan heeft om zijn purpose in life voor ons te vervullen en dat het meer geluk kan brengen. Hij was zo ongelofelijk sincere, het was echt bijzonder. Hij deed me denken aan de tekst in de L&V: "many are withheld from the truth because they know not where to find it, ik weet even niet meer waar dat is msschien L&V 50...?? Zijn naam is Vaidas, of spreek uit Faidus.Hij is op zoek en ik heb echt een heel goed gevoel over hem.

En toen gisteravond na de kerk hadden we nog maar een half uur, het was 8 uur of zo en we klopten een straat omdat onze afspraak afzei en niks gebeurde. Dus we baden opnieuw want we hadden een goed gevoel gehad over die straat en niks gebeurde, dus iets was mis. We baden en vroegen Hemelse Vader ons te leiden naar het huis waar de persoon was die was voorbereid. We gingen nu dus niet meer van het ene huis naar het andere huis, maar deden wat ze soms noemen, spirit finding, luisteren naar waar de Geest ons leidt. Het eerste paar niet geïnteresseerd, maar we probeerde nog een, nummer 25 en klopten op de deur en een man deed open 30 jaar of zo met een dochtertje en we vertelden hem dat de Heer een profeet heeft geroepen en opnieuw Zijn plan voor ons heeft revealed als families!! Hij zei dat het zeker in deze tijd belangrijk zou zijn om een profeet te hebben en wilde graag meer horen!! YES!!!

We proberen ook veel met de leden samen te werken. Na de teach met Lydia, donderdag liepen we terug naar de tram, ahjajaja, ze hebben ook trams hier. Maf, want dat doet me dan aan de Randstadrail denken, erg similar (zie foto hieronder).

En we liepen samen met een lid dat nu naar werk ging. We zaten met haar te praten terwijl we wachten op de tram en een man kwam naar ons toe en begon met ons te spreken. Hij vertelde ons dat hij enkele weken in Engeland was geweest en enkele malen elders had gezien maar nooit met ze gesproken en hij vroeg zich af van welke kerk we waren. We deelden het Eerste Visioen met hem en toen kwam zijn tram. We gaven hem gauw een pass a long card met ons nummer en vroegen zijne, maar ik kon het nergens snel genoeg opschrijven, dus ik probeerde het te onthouden, dus tevergeefs. Toen sprong hij aan boord en we dachten nou laten we hopen dat hij ons belt. Iemand belde ons niet gauw daarna. We dachten dat het het lid was die inmiddels was vertrokken naar haar werk om te vragen hoe het was gegaan, maar het was hem. Nu hebben we ook zijn mobiele nummer!!! GAAF!! Hij gaat binnenkort naar Dubai, maar we bellen hem vandaag om gauw een Boek van Mormon aan hem te droppen!! Hij is een seeker!!!

Zo hebben we nog meer ervaringen gehad. Een dame op de bus sprak ons aan en zei dat ze op zoek was naar God in haar leven. We noteerden haar nummer en refereerden haar naar de elders in Crystal Palace. Maar wat ik probeer te zeggen is dat het zo bijzonder is hoe Hemelse Vader onze gebeden zo veel heeft beantwoord!!! Het is echt wonderbaarlijk hoeveel mensen naar ons zijn toegestapt en ook door onze efforts we mensen konden vinden omdat de Heer ons naar hen leidden. Ik ben echt super dankbaar dat Hij ons zoveel heeft gezegend. Ik ben dankbaar dat ik een instrument in Zijn handen ben. Ik heb nog veel om te verbeteren want het is nog steeds moeilijk om mensen op de bus aan te spreken, maar ik weet dat als we de stap van geloof zetten en onze efforts doorzetten, ook al is het eng of gek of moeilijk dat de Heer ons zo rijkelijk zal zegenen en ik denk dat ik dat echt heb gezien deze week!

Nou, ik moet er weer vandoor.

Ik hou heel heel veel van jullie, ik ben zo dankbaar voor jullie ondersteuning en voor hoe het evangelie ons als gezin zo veel tot zegen is geweest en zal zijn.

Ik hoor meer van jullie volgende week.

jullie elder.

P.S. de flat schiet heel erg op. We zouden er woensdag in moeten kunnen en het ziet er allemaal goed uit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten