vrijdag 24 juni 2011

I don't know what the future will hold, but I know Who holds my future.

Nou, wat een bijzondere en bizarre week. Ik kan jullie zo veel vertellen, maar ik heb geen flauw idee waar te beginnen. Ik denk dat ik de bom maar gewoon laat vallen! Ik ben niet meer in Crawley! Kan je het geloven. Dat zag ik dus ook helemaal niet aankomen! Zoals ik eerder al schreef heeft president enkele veranderingen in de Zones aangebracht. De Crawley and Maidstone Zones zijn nu samen en ook Poole en Portsmouth en Reading and Staines. Dat reduceert de leiders, die nu allemaal meer in het veld aan het werk kunnen. Een goede move, al zeg ik het zelf. Op woensdagmorgen kregen we een telefoontje van president. Elder Amundsen was nog aan het douchen en ik dus heel hard op de deur aan het kloppen. Hij belde om met elder Amundsen te spreken. Elder Amundsen is ontheven als zoneleider and is nu een nieuwe zendeling aan het trainen. Hij blijft echter in Crawley, dus toen wist ik dat er iets zou gaan veranderen. President heeft dit met alle nieuwe trainers gedaan. Allen zijn ontheven zoneleiders which makes them the best trainers the mission has. (wat hen tot de beste trainers in de zending maakt) Nou, niet lang na het telefoontje voor elder Amundsen kreeg ik een telefoontje. “Elder Peschier”, zei hij, “ik weet dat ik je een beetje al over the place stuur als een pingpongbal.....,” dus toen voelde ik het al komen. Hij vervolgde en zei: “toen je in London was was je erg succesful, ik wil je terug naar Wandsworth sturen met elder Joel, hij was ook erg succesful in London.” Dus ik ben nu in Peckham! In hartje London, samen met elder Joel als een Zoneleider.
Hieronder op de foto elder Amundsen en ik in London.

Kan je het geloven, wat een gekkenhuis! Het pakken ging allemaal heel snel, we hadden een goed dag. We stopten bij veel mensen en onderwezen en natuurlijk ook om gedag te zeggen. Ik kon het niet geloven. Er zijn veel mensen daar die zo bijzonder zijn. Leden en onderzoekers. Het is zo’n geweldige band die je met onderzoekers en leden ontwikkeld. Ik wil heel graag terug gaan om hen allemaal weer te zien.
Nou, back in London, back in the Jungle, is een goede vergelijking. Zoveel mensen, een gekkenhuis, maar ik vind het wel gaaf, het is een avontuur en ik denk dat ik aan die houding moet vasthouden, als ik dat niet doe, dan is London niet prettig. Het is wel apart, want er zijn diverse zendelingen nu hier met wie ik diende voorheen toen ik met elder Jubell was waar ik nu de Zoneleider voor ben. Elder Rojas van Spanje is een voormalig ZL, ontheven om te trainen. Hij zit nu naast mij te e-mailen. Hij is een elder van Mexico City aan het trainen en werkt ook in Peckham, maar vooral voor de Spaans sprekende mensen. Hij gaat zowel naar de Spaans als Engels sprekende wijk, dus samen met ons, maar zij hebben hun eigen flat.

O ja de flat, moet grondig worden gereinigd, maar geen probleem. Elder Joel voelt zich er hetzelfde over en we gaan na dit flink aan de slag, daarna wat boodschappen doen voor de komende dagen en dan moeten we de area een beetje beter in kaart brengen. Het wordt dus een dag met veel plannen en in kaart zetten, maar dat is goed. Dat zal een fundering zijn voor de volgende weken. Elder Joel komt van Plymouth. Dat was zijn vorige area. Oorspronkelijk groeide hij op in Canada, maar zijn familie is van Sri Lanka en India, dus hij heeft een Indiaas uiterlijk. Hij gaat naar huis in 3 maanden en zal zoals ze het hier zeggen: “die in this area.” Omdat we dus allebei in verschillende areas dienden hiervoor, zijn we dus weer aan het whitewashen! whitewash 3#! MAN O MAN!!!

Ik ga daar waar heen Gij mij zendt! Dat is mijn leuze, ik wil dienen waar ook de Heer mij roept. Ik wil ook heel graag de zending helpen en met de zendingspresident daarin samenwerken. Elder Joels familie is allemaal geen lid. Hij werd gedoopt misschien 3,5 jaar geleden en was een minderactieve Zevendags Evangelist. De rest van zijn familie is dat nog steeds en dat is dus wel heel bijzonder. Hij was mijn districtleider voor zes weken in Wells Road en het is dus wel heel grappig dat we nu ook samen dienen. Bijna precies een jaar later. Ik weet niet wat er in de toekomst ligt maar dit was wel een gave quote die toepasselijk is nu:

I don't know what the future will hold, but I know Who holds my future.

Zo waar, weet niet van wie het is. Nou wat verder.....

BEN IS GEDOOPT!! OOH, hoe bijzonder hoe geweldig dat was. Wat een zegen! De laatste week was goed,. We moedigden hem vooral aan. De doopdienst was echter heel heel bijzonder. O ja! Leuk weetje, ik zal de foto's wel sturen later, maar we moesten het doopvont schoonmaken want het was heel vies, met allemaal limescale of zoiets, kalk aanslag dat is het juiste woord, dus dat was gaaf.

Maar ja, de doopdienst begon met een toespraak van mij. Ik sprak over hoe wij eens het verlangen hadden Christus te volgen in het voorbestaan. En voor Hem kozen. Maar hoe we in dit leven die keuze niet meer herinneren en dat we dus in geloof die beslissing hier opnieuw nemen. Toen las ik dat vers in John 17:23 denk ik , en over het grootste verlangen van Hemelse Vader en Jezus Christus, dat wij bij Hen zijn. Dat waar Zij zijn ook wij zullen zijn, dus in het Celestiale Koninkrijk. En dat wanneer we gedoopt worden en dus opnieuw voor Christus kiezen wij eigenlijk zeggen: Ik wil dat ook. Ik wil weet naar Huis terugkeren, waardoor onze wil dus gelijk wordt aan de Wil van de Vader en de Zoon. Daarna deelde ik hoe mam en pap, jullie in de kerk kwamen en hoe dankbaar ik was voor die beslissing en de liefde van Hemelse Vader om ons gezin met het evangelie te zegenen. Daarna speelde elder Amundsen een prachtig stuk op de piano en toen de doopdienst.
Wat zo bijzonder was is, dat Ben’s moeder een beetje tegen de doopdienst was, maar ze was er samen met zijn auntie (tante) en ze waren zo door de Geest geraakt dat de hele dienst ze in tranen luisterden! De doopdienst was fijn. Elder Amundsen doopte Ben op Ben's verzoek en ze gaven elkaar een dikke knuffel achteraf! Toen hadden we getuigenissen en deed bisschop een welkom. De bisschop was ook heel erg geraakt door de sterke sterke Geest en deed iets heel bijzonders. Hij vroeg Ben op te staan en zei toen: “Ben in behalf of all those here, and as a representative of Jesus Christ, I welcome you into His Church.” (Ben, namens iedereen hier aanwezig en als een vertegenwoordiger van Jezus Christus, heet ik je welkom in Zijn kerk)

WOW, dat was sterk, nou het was waarschijnlijk de meest geestelijke doopdienst die ik ooit heb bijgewoond en dat bevestigde aan iedereen hoe blij de Heer was met zijn doopdienst.
We onderwezen ook Zoja Rosenberg. de Estonia lady, die Russisch spreekt. Ze is zo'n lieve mevrouw, zo nederig. Ze getuigde dat de kerk waar is maar begrijpt nog steeds niet helemaal waarom ze opnieuw gedoopt moet worden. Ze mixed het vers One Lord, one Faith, one baptism, (Eén Heer, één geloof, één doop) dat ze denkt maar één keer dopen, maar wat het betekent is: er is maar 1 manier van dopen, dus dat moet elder Amundsen haar maar verder mee helpen.

Zoja kwam ook naar de doopdienst en was er wel van onder de indruk. Ze is ook super dicht bij de Geest! Wat bijzonder is om te zien. Gisteravond klopten we op enkele deuren nadat we een afspraak hadden verzet en we vonden een nieuwe onderzoeker! Geweldige mevrouw! Half Italiaans en half Braziliaans. een heel enthousiaste moeder van 2 kinderen, eentje is 8 en eentje is 7. We zien haar weer zaterdag.

Nou verder is elder Jubell nog steeds hier, dus dat is wel grappig! Ik heb de laatste tijd niet veel foto's gemaakt want ik had mijn camera oplader in Mitcham gelaten, die zal ik maandag du weer oppikken.
Nou, ik zal jullie wel op de hoogte houden van hoe het avontuur zich hier zal gaan ontwikkelen. Ik zie er best wel naar uit om met elder Joel te werken. Ik denk wel dat we anders denken over een aantal dingen maar het gaat heel goed worden we gaan ons best doen!!
En ik heb een goed gevoel over deze Braziliaanse mevrouw en haar familie!

Ik hou heel veel van jullie. Ooh ja en gaan jullie nog andere bijzondere dingen doen deze vakantie?

Doe de groetjes maar aan iedereen in Den Haag! Sorry dat ik zoveel en lang heb geschreven, maar nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte.

Ik hou van jullie, ik hou heel heel veel van jullie

Ik hou van dit werk! Het is waar!

Liefs,

jullie elder


P.S.

no more car.... :(

Ooh nou ja, hahahahaah!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten