maandag 27 juni 2011

Het vuur en verlangen dat in ons is


Wat gaaf om van jullie te horen! Caitje gefeliciteerd!! Niet te geloven, wat een kanjer ben je! Je Propedeuse in één jaar, dat doet niet iedereen! En Bennie gefeliciteerd, ik heb aan je gedacht en voor je gebeden! Nu, dat betekent dus wel hard aan de slag volgend jaar, maar goed dat betekent wel dat je nog steeds een brandweer man kan worden. Doe je al een beetje sit ups en push ups! Wij doen het iedere morgen van half 7 tot 7 uur, exercise, want een brandweerman (en zendeling) moet sterk kunnen zijn! :D

Nou, fijn ook om weer een fotootje te zien. Van morgen aan zal ik meer foto’s maken en ze volgende week weer naar jullie toe sturen! Ik hoop dat jullie nog steeds alle e-mails en foto's bewaren, dat zal een geweldige herinnering zijn! Het weer is hier overigens heerlijk en super warm!! Niet te geloven.

Ik ben zo blij dat jullie veel zegeningen ervaren. Hemelse Vader houdt zoveel van ons allemaal! We moeten het aan anderen delen! Nou goed, wat kan ik jullie vertellen?

We hebben goede verdere dagen gehad. Het appartementje is zeer aangenaam schoon, echt goed! De wijk is goed! We hadden echt een super zondag! We leerden heel heel veel mensen kennen. Ik denk dat de wijk tussen de 70-100 mensen heeft. Vooral veel Afrikaanse mensen, maar ook wel wat Engelse mensen. De Afrikaanse mensen zijn echter heel geweldig! Bisschop is de beste! Ik voel wel voor die man, want alles is een beter minder goed georganiseerd dan in Crawley, maar goed Crawley is dan waarschijnlijk ook wel de meest georganiseerde wijk op aarde! Dus ik wil niet vergelijken. Bisschop is geweldig en heel blij dat we hier zijn. De wijkzendingsleider is ook best fijn. Hij herkende al meteen het vuur en verlangen dat in ons is en dat de wijk en het werk van de Heer hier ten goede zal doen, zo hopen we!

Maar Hemelse vader is ons nu al aan het zegenen. We hadden een familie in de wijk die een man bij hen over heeft, die daar nu verblijft. Hij is geen lid en dit was zijn eerste zondag, dus sleurde de familie hem naar de Kerk. Hij is deze week overgevlogen van Nigeria of Ghana, en al meteen in de kerk. Hij had het echter erg naar zijn zin en is er heel erg attent op om met ons verder te ontmoeten. Hij belde ons vanmorgen (niet wij hem) om met ons een afspraak te maken YES! COOL! Hij lijkt me een goede kerel.

Nog beter is dat een ander lid een vriendin in de kerk had ze is al drie keer eerder geweest en lijkt me heel enthousiast, dus wie weet wat daar zal komen. We zien haar later deze week hopelijk.We moeten haar nog bellen en een afspraak maken. Dan het beste verhaal, al zeg ik het zelf. Een mevrouw die niemand kende in de wijk, geen lid, liep de kerk binnen. Ze leek een lid, maar was het dus niet! Ik sprak met haar na afloop. Haar verloofde is een lid in Zimbabwe. Daar komt zij zelf ook vandaan en zal daar naartoe gaan in januari volgend jaar! Ik vroeg haar hoe ze het had ervaren en ze was heel enthousiast en ze wil volgende week weer komen. We zien haar hopelijk ook deze week want ook zij was enthousiast om meer te leren over het evangelie! Geweldig dus! Het was echt super. Er is ook een familie in de wijk, de echtgenoot in nu in Den Haag en zij hebben daar twee jaar gewoond (misschien voordat ze lid waren van de kerk). Maar ik sprak dus met hen en we spraken Nederlands samen!! GAAF!!
Dat was dus heel erg leuk!

Alles goed dus hier, het is inderdaad wel allemaal weer even opnieuw oppakken maar doet moet wel goed komen. Peckham, is hartje London, dus niet altijd de beste plek, maar het is oké. Zover geen al te gekke dingen! Dus ik kan jullie gebeden zeker gebruiken, maar maak jullie geen zorgen!

Ik wil zeker naar de Tempel gaan als de Jonge Mannen ook komen! Jullie moeten me maar laten horen wat en wanneer! Nou, ik moet zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben dat jullie lekker naar Turkije gaan, gaaf hoor! Jullie kunnen daar wel ook e-mailen toch? Hoe lang blijven jullie daar dan, voor 2/3 weken?

Ik heb verder niet zo heel veel meer te melden. Ik heb gesproken met elder Amundsen en alles gaat goed met Ben, hij is nu dus ook getrouwd met een lid uit de wijk en ik hoop maar dat dat allemaal goed uitpakt, maar alles is goed met hemzelf. Ik sprak ook vandaag met elder Jubell. Het gaat best goed met hem. Dorcas en Timothy en Donaven gaat het ook goed mee, dus ik ben echt heel erg dankbar daarvoor omdat te horen!

Ik heb verder niet zo heel veel te melden op het moment! We hebben vandaag gevoetbald op een veldje met de hele Zone, dat was leuk en goed om de Zone beter te leren kennen. Het was echter heel heel erg warm!!! Dus ik zal er wel een kleurtje aan over houden ;)

Ik hoop dat jullie een veilige vlucht hebben, maak veel foto's terwijl je daar bent en ja van het vliegtuig aub. ;D Ons gebied is onder de aanvliegroute van Heathrow, dus soms ben ik een beetje afgeleid en kijk ik naar wat er boven mijn hoofd vliegt. Ze komen hier lekker laag over! (ook een zegen toch, ik denk dat Hemelse Vader het goed wilde maken voor niet heen vliegen in de zending. Eerst 8 keer vluchtje naar Guernsey en van Guernsey, in Crawley was Gatwick super dichtbij, in fact part of our area en in Mitcham en hier Heathrow! HAHHAHA!)

Ik hou heel veel van jullie, Heb een mooie week, doe de groetjes daar.

Weet dat ik extra voor jullie zal bidden en aan jullie denk op zondag!

Heel veel liefs en groetjes van,

jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten