maandag 13 juni 2011

Trust in God


Hi allemaal,

Tjonge jonge jonge, wat gaat de tijd hard. Dit is dus week 5 van de 6 en volgende week dus geen Pday op maandag.... Volgende week is het alweer moves day (overplaatsingen). Mijn verwachting is dat we hier beide blijven, maar president Shamo gaat misschien alles veranderen, je weet het nooit. Hij wil proberen om de grenzen van de Zones te veranderen, zodat we minder zones hebben en daardoor meer leiders in de zending aan het werk kunnen hebben in het veld, wat geen slecht idee is, we gaan het wel zien. Ik denk zelf dat elder Carr zal worden ontheven als AP (Assistent van de President) en in het veld aan de slag zal gaan. Misschien zelfs als een trainer, wat zou kunnen betekenen dat ik een jong broertje krijg, jejejej,!!! Nou, we moeten het inderdaad allemaal maar afwachten, maar dan weten jullie ook weer dat dat is zoals het er voor staat! Deze week op donderdag, denk ik, is mijn 14 maanden punt. Kan je het geloven? Het maakt me een beetje bang...

Wat een wonder pap van de week bij jou. De Heer is echt zo genadig naar ons! Niet te geloven!Jullie zijn echt geweldig, wat een goede zendelingen zijn jullie! Ga zo door! Dat wil ik ook doen na mijn zending. Blijkbaar zijn de nummers als volgt: 1 uit 1000 deuren die wij kloppen, wordt lid 1. Uit 3 leden referrals (verwijzingen) wordt ook lid!! WOWOWOW!! Dat is een big difference. (dat is een groot verschil) Wij gaan proberen veel meer hier met de leden te werken, dus als jullie nog goede ideeën hebben laat het maar horen.

Nou, wij hebben echt een super week gehad! Na al het harde week de voorgaande weken, komen de zegeningen nu uit de hemel vallen net als de regen hier!! Ja, het kwam wel goed neer hier! Gisteren na de kerk gingen we met een onderzoekster van Estland (Estonia) naar de Tempel waar we de film Testaments in het russisch keken. Ze spreekt Russisch en we hadden voorafgaand contact gezocht met een lid via de East-Grindsted wijk die in Rusland heeft gediend als zendeling. Ze is een geweldige mevrouw die voor bijna 4 maanden is onderwezen, maar nooit met een Russisch sprekend iemand erbij. Wij hebben dat nu twee keer gedaan en dat heeft zoveel meer geholpen. Eerst zei ze altijd ja en amen zelfs voor de doop maar nu we Russisch sprekers hebben bij de teaches kan ze echt haar gevoelens uiten. Ik moet dan heel erg aan Kilian denken. Hoe gaaf zou het zijn voor hem om met mijn op joint teach te gaan. Ik zou het helemaal te gek vinden!!!Na de film gisteren spraken we vooral heel lang over de autoriteit van het priesterschap en het gezag om te dopen. Niet altijd eenvoudig om over te spreken maar het ging goed. Ze begrijpt het nu beter maar is nog steeds afhoudelijk voor de doop omdat ze het moet voelen in haar hart. Ze heeft nu bijna twee keer ( in 4 maanden) het boek van Mormon gelezen. Vorige week gingen we langs en gaven haar 3 Nephi 11 te lezen waar de Heiland de Nephieten bezoekt. Toen we een weekje later dus terugkwamen was ze in 1 Nephi 15. Ze had dus van 3 Nephi 11 helemaal naar het einde gelezen en toen is ze weer van voren af aan gestart!!! WOW! Ze is zo'n lieve mevrouw , bijna 50-60, Zoya is haar naam! Ze zei tegen ons echter gisteren dat ze naar de doopdienst wil komen op zaterdag en gelooft dat ze daar een antwoord zal ontvangen van de Heer!

En doopdienst,,,..... huhh,, YES we hebben een DOOPDIENST!!!! WWWOOUUUWEEEHEEEE! Benjamin Goddard, de jongeman waarover ik jullie de eerste week vertelde, wordt uiteindelijk gedoopt. Deze hele transfer was het zo onzeker, ja of nee, hij is in een fragile (tere) relatie met een lid van de kerk hier en we waren bang dat hij het deed uit verplichting naar haar. De afgelopen twee weken kregen we echter andere gevoelens met hem. Hij heeft een eigen getuigenis en het verlangen om gedoopt te worden. Hij is 29 jaar oud, maar echt geweldig. Afgelopen donderdag namen we de wijkzendingsleider mee op de teach en hij heeft hetzelfde gevoel als ons! Let's baptize him! (Laten we hem dopen!) Ben zei zelf in de teach dat wat er ook gebeurd met zijn relatie, hij wil een Heilige der Laatste Dagen zijn! YES! Dat is precies waar wij bezorgd om waren. Dus we nodigden hem uit voor deze zaterdag de 18e en afgelopen zaterdag had hij zijn interview en hij passed. Dus het gaat echt gebeuren!! JOEPIE! Ik ben zo opgelucht vooral om de wijk er ook blij mee is. De wijk is enthousiast voor hem. We moeten hem nog wel aan meer mensen voorstellen, maar dat gaat gebeuren. Maar eerst waren we gewoon niet zeker wat we moesten doen en nu voel ik echt dat Hemelse vader op diverse momenten aan ons duidelijk maakte, dat we ermee door moeten gaan! Gisteren kwam hij naar de kerk in een nieuw pak ook en hij leek echt apetrots en dat waren wij natuurlijk ook!

Verder hebben we nog veel meer andere mensen ontmoet deze week, die opzoek zijn naar antwoorden/troost/waarheid! We klopten op de deur van een man. Hij deed open en liet ons binnen nadat we ons kort hadden voorgesteld. Hij is van Venezuela, maar heeft bijna zijn hele leven in Madeira gewoond. Hij spreekt Portugees, maar ook heel goed Engels. Het bijzondere van hem is, dat hij heel gevoelig is voor de Heilige Geest, echt bijzonder om te zien. We spraken met hem en deelden de boodschap van de Herstelling. Hij is er enthousiast over en over het Boek vanMormon. De volgende dag kwamen we terug met een lid en keken de Herstelling dvd. Na afloop moest hij zijn tranen wegvegen! Het was zo speciaal. Zo waar dit werk echt om gaat, om die gevoelens van de Heilige Geest! En hij kon het voelen. We deelden getuigenissen en nodigden hem ook uit gedoopt te worden op de 9e juli en hij ging volledig akkoord! Zijn enige concern is naar de kerk komen. Hij werkt op Gatwick luchthaven (goede plek om te werken ;) !!! maar moet dus ook zondags werken, helaas. We gaan dus heel hard bidden en vasten dat er een weg zal worden bereid door de Heer om voor hem toch te worden en wellicht net als Timothy alleen op zondagavond te hoeven werken of zo...

Nou dat was wat ik vooral wilde delen met jullie!! Super fijn om jullie weer te horen. Ik ben gewoon super dankbaar voor Hemelse Vader. Deze transfer was niet makkelijk maar de zegeningen komen nu in volle vaart binnen. Ik guess dat het altijd zo gaat. Wij kennen niet de plannen van de Heer. Wij zien niet het grote plaatje. Voor weken dacht ik, waarom gebeurt er niet zoveel, maar nu, komen de zegeningen, met andere woorden, Trust in God.

Ik hou van Hem, ik weet dat Hij leeft, Hij is mijn Vader, Hij hoort mijn gebeden. Ik weet dat Jezus de Christus is, dit is Hun Kerk en Evangelie

Ik hou van jullie!!

Heb een mooie week!! En een lekkere vrije dag vandaag! Mis jullie ook!

liefs elder Daantje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten