maandag 4 juli 2011

CHRIST IS THE REASON!

Hi allemaal!

Ik heb besloten ook op vakantie te gaan samen met elder Joel!

Hahahaha! NOT! Nee, gekheid, van ze lang zal ze leven niet! Maar ik ben zo blij als ik aan jullie denk. Ik heb aan jullie gedacht gisteren in het vliegtuig. Nou, dus jullie liggen nu lekker aan het zwembad. Lekker hoor! Ik ben blij voor jullie! Ik mis jullie en hoop dat jullie een gave tijd hebben maar ik ben ook blij hier te zijn!

Cait, wat een avonturen heb jij toch. Je P gehaald, nu naar Parijs! Auto rijden, leuk om je achter het stuur te zien zitten, lekker geconcentreerd, zoals het hoort. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu begin te denken dat jullie aan de verkeerde kant van de weg rijden. Ik denk omdat ik ben gaan wennen aan the way they drive here. Nou, ik hoop dat jullie een geweldige tijd hebben gehad, zoals het er van de foto's uitziet, zeker te weten! Oooohhh, man, ik moet echt meer mensen schrijven.... Oke, ik zal het proberen!!

Hebben jullie foto's van het vliegtuig gemaakt??? hahaha!! Nou ik hoop het! Jullie moeten me maar een ding beloven, en dat is: look after yourself. Ik voel me net als de oma's die zeggen dat ook altijd. Kijk wel uit hoor en zorg goed voor jezelf, maar dat is mijn enige verzoek, dat en MAAK PLEZIER!!!

Nou, ik heb een mega week gehad! We hebben een super les gehad die maandagavond met Maria, een moeder van 2 en een echtgenoot.Maar we onderwijzen voor nu alleen nog haar. We onderwezen haar de Herstelling en ze was zo enthousiast over het Boek van Mormon vooral. Ze wilde het dolgraag lezen. Ze is alleen heel erg druk, dus het is moeilijk om haar te zien.

Weten jullie nog die mevrouw die naar de kerk kwam op zondag, die gewoon binnenliep?! Sharon Imedi is haar naam. Ze komt uit Zimbabwe en is AMAZING. Ze was opgegroeid als een moslim, maar ontmoette een lid van de kerk back home en veranderde naar het christendom. Ze was echter nooit gedoopt! Toen kwam ze naar engeland en ging voor 3 jaar naar een kerk, maar had het gevoel dat er iets ontbrak in die kerk. Toen 2 maanden terug, zocht ze de kerk op van haar vriend in Zimbabwe en liep vorige week dus voor het eerst in haar leven de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen binnen! Ze had een geweldige ervaring! Ze is dus ook verloofd met het lid in Zimbabwe en gaat begin volgend jaar terug. We onderwezen haar de Herstelling deze week en ze wil gedoopt worden op 23 juli! WOOOHOOEEE!! Ze is zo zo bijzonder! Ik weet dat zij die stap zal maken.
Deze week op zaterdag was er een open huis voor zendingswerk in de kerk en allemaal mensen kwamen dus binnen. We hadden haar ook uitgenodigd en we keken de lange Joseph Smith film met haar, het was zo bijzonder. Oooh, hoe zeer ik weet dat dit waar is! De Geest bevestigde het over en over en over aan mij terwijl ik die film keek. Na afloop deelden we onze getuigenissen en het was zo krachtig. Ik weet dat de Geest haar heeft geraakt. Ik geloof sterk dat ze weet dat Joseph Smith een profeet is van de Heer. We vroegen haar namelijk wat haar het meeste raakte en ze zei: Toen de oude man zei: "We hoeven hem niet te zien om te weten dat hij een profeet is van God."
YES! Dus het gaat heel goed met haar. Ze wil ook heel graag naar de Tempel en we hopen haar daar deze zaterdag of vrijdag misschien naar toe te nemen.

Het Open huis was een gave ervaring. Helaas waren en niet te veel mensen, dus we gingen met alle zendelingen en met leden de straten in en nodigden mensen uit om een kijkje binnen te nemen waar een heleboel presentaties waren voorbereid. Elder Joel en ik gaven een rondleiding aan twee mensen die we van de straat hadden uitgenodigd en je kon de Geest heel heel sterk voelen. Ik hoop dat zij het ook voelden. Het was heel speciaal, daarnaast waren veel leden aan wiens vrienden we een rondleiding gaven! Dus het was heel goed! Ik zag ook een heleboel leden weer van Mitcham! Dat was zo leuk! Zij vonden het ook heel leuk. Ik sprak kort ook met Dorcas die er ook was! Dat was gaaf. Het gaat nog steeds heel goed met haar! Timothy en Donaven doen het ook heel heel goed! Dus ik ben super blij!

Verder moesten we deze week voor een Zoneleidersraad naar president Shamo's huis toe gaan! Dat was gaaf! Ik was daar nog nooit geweest. Het is het huis waar alle zendingspresidenten wonen. We kregen een lekker ontbijtje van zuster Shamo en ook lunch achteraf! We spraken heel veel over het belang van meer effectief met onze tijd om gaan. Te veel zendelingen hebben dat nog niet beheerst en daar moeten we hen dus in trainen!

Oke ik moet er vandoor, ik zal proberen een foto te sturen als het lukt.

Ik getuig dat dit evangelie waar is. Joseph Smith is waarlijk een profeet van God! Ik weet dat het Boek van Mormon waar is. Het is God's woord, dit is Hun werk, het gaat om mensen.

Faith is the power!
Obedience is the Blessing!
Time is the resource!
The Spirit is the key!
Love is the Motive!


CHRIST IS THE REASON!

Geloof is de macht!
Gehoorzaamheid is de Zegen!
Tijd is de bron!
De Geest is de sleutel!
Liefde is het motief!

CHRISTUS IS DE REDEN!

Het is echt waar, Hij is de reden dat ik hier ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten