dinsdag 15 november 2011

Check it out!!

Another week has passed and indeed the time flies.

Cetta heeft me net een korte brief gestuurd. Dat was heerlijk om te lezen. Gaaf om Kilian’s auto te zien. Niet te geloven, wat een grote zegen! Goed om te horen dat jullie (pap en mam) je je weer een beetje beter voelen. Jullie zitten nu waarschijnlijk op werk en zullen deze mail op een zeker punt ontvangen. Ik denk aan de schrifttekst in Alma 7.

11. "En Hij zal uitgaan en pijnen en benauwingen en allerlei verzoekingen doorstaan; en wel opdat het woord wordt vervuld dat zegt dat Hij de pijnen en ziekten van zijn volk op zich zal nemen.
12. En Hij zal de dood op Zich nemen, om de banden des doods, die zijn volk binden, los te maken; en Hij zal hun zwakheden op Zich nemen, opdat zijn binnenste met barmhartigheid zal worden vervuld, naar het vlees, opdat Hij naar het vlees zal weten hoe zijn volk te hulp te komen naargelang hun zwakheden."
(Alma 7:11-12)

Misschien mam, voel jij je nu zo, zodat je beter begrijpt waar pappa doorheen gaat, of andersom, misschien heeft pappa dit gevoeld zodat hij nu mamma kan helpen. Net als Jezus Christus onze pijnen en zwakheden, ziektes en imperfecties op zich heeft genomen. Alle verdriet, teleurstellingen en oneerlijkheid waar wij door heen gaan, begrijpt Hij omdat hij dieper is geweest in die dingen dan wie dan ook ooit zal worden gevraagd door heen te gaan. Dus Hij weet hoe je je voelt en nu begrijpen jullie elkaar ook een beetje beter. Ik weet niet waar dit heen gaat, maar soms gaan we door moeilijkheden, zodat wij net als de Heiland anderen kunnen begrijpen en ondersteunen in hun moeilijkheden. Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren. Daarom hou ik van Hem, want hij begrijpt hoe ik me voel.

Er is een goede video op You Tube 'Missionary work and the atonement, Holland". Gaat niet over Nederland. Het is een video over hoe zendingswerk en de Verzoening hand in hand samen gaan bij elder Jeffrey R. Holland. We gaan het waarschijnlijk morgen aan de anderen zendelingen laten zien.

Deze week was namelijk een goede week maar we kunnen allemaal wat beter doen en de enige drijfkracht om te verbeteren, is de Heiland. Om ons zelf te vergelijken met Hem net als president Eyring zegt: “I think of Him.” Het heeft mij heel heel diep geraakt. Ik ga proberen het op mijn I-pod te zetten zodat we het morgen kunnen laten zien en zodat ik er op diverse momenten op kan terugkomen.

Maar ik ben dus wel blij om te horen. Dat het dus een beetje beter gaat nu met jullie tweetjes. Ik hoop dat het een leuke en goede ervaringen met de familie zal zijn vandaag. Doe ze allemaal de groetjes en laat ze weten dat ik nog steeds vaak aan ze denk en ze opnieuw zal proberen meer te schrijven.

Ben en Caitje, ik ben nog steeds bezig met jullie cadeautjes. Het was een tikkeltje makkelijker vorige jaar, toen wist ik beter wat ik kon doen. Nu heb ik een paar vage ideeën, maar wees gerust, we gaan vandaag niet veel bijzonders doen. Ik moet een nieuw pak kopen en ik zal meteen ook voor jullie cadeautje zoeken.

Ik hoop dat alles goed gaat op school met jullie allen! Schrijf het me maar. Ik vraag me af hoe ik het zou doen op school nu. Ik denk dat ik wel het één en ander zal moeten ophalen, hahaah! Dank je wel, pap, voor de mail met de luchtvaartopleidingen. Ik wil me er niet te veel mee bezig houden, maar zal het waarderen als jullie het één en ander opsturen hoor. Ik weet dat het ook eens zal komen. Ik ben vooral bang voordat moment omdat this is all I know now and I kinda like that. Maar goed....

Elder Amundsen en ik gaat alles goed. We hebben lol en gekkigheid samen. Deze week was er een ochtend waar we een liedje van de Lion King aan het luisteren waren en het was kwart voor 7 in de morgen, maar wij stonden beide te dansen op die muziek. Soms moet je jezelf even gek doen en dat is dan wel weer heel heel grappig, in je pyjama op de Lion King dansen!!! Hahahhah! Ik heb sterk het gevoel dat wij soms in ieder geval met dezelfde dingen worstelen en dat de Heer ons samen heeft geplaatst om van elkaar te leren hierin. We moeten beide leren om meer te focussen op hoe Hemelse Vader over ons voelt en niet ons vergelijken met andere mensen bijvoorbeeld.

Deze week afgelopen woensdag hadden we een conferentie met elder Wright van de 70 en de zendingspresident. President Jones (1e raadgever voor pres. Shamo) was er ook. Het was heel goed!!!! Ik had weer veel vragen en ze werden allemaal beantwoord. By the way, ik heb jullie pakje nog niet ontvangen, maar wacht ze aandachtig af! Dank jullie zo zo veel hiervoor en ook zuster Fien!!! ahahahh!! What a sweetheart!

Wat leuk ook dat Ruben een dochtertje heeft. Feliciteer hem maar van harte. Nou, het gebouw zal dus gelukkig wel klaar zijn voor ik kom toch??!?! ahahhaha!! Komt goed.

Ja, de conferentie. We leerden veel over sommige basis. Er werd veel gesproken over ons verdiepen in de Schriften. Ze overpeinzen en niet alleen maar lezen en ook om onze persoonlijke gebeden machtige gebeden te maken, net als de profeten in de Schriften. Wat ik vooral leerde is van Alma 32. Het spreekt er maar heel kort over. Maar we planten een zaadje in ons hart. Dat iets is waar we in geloven en omdat de verwachte zegen langer duurt met komen, dan wij verwachten of omdat er zoveel oppositie is. We sometimes cast out the seed from our heart. Ik weet niet hoe je dat zegt in het Nederlands: verwerpen??? Het zaadje??? Dat moeten we dus niet doen!!! Zoals wij nu bij voorbeeld. We werken heel hard om allemaal een doopdienst te hebben voor deze kerst. In elk gebied wel één, maar soms is het moeilijk omdat de zegeningen die belooft zijn niet lijken te komen, maar read Alma 37:17.

“Want Hij zal al zijn beloften die Hij u doet, vervullen, want Hij heeft ook zijn beloften die Hij onze vaderen deed, vervuld.”

Hij zal alle beloftes vervullen!! Alles!!! Wij vertrouwen in Hem en gaan door en verwerpen ons geloof niet. Dat is echter wel moeilijk soms en ik weet dat ik daar vooral van moest leren en moet leren, we moeten doorgaan. Ik probeer te denken aan alle andere mensen die gedoopt zijn en die ik heb kunnen helpen, dat versterkt mijn geloof. De beloftes zijn zeker. De enige factor die onzeker is, wij en ons geloof, dat wil ik dus verbeteren!!!

Na de conferentie zagen we ook Ben weer. Ik zal de foto sturen zodat jullie kunnen zien wie Ben is. Elder Amundsen en ik hebben hem gedoopt toen we in Crawley waren en het was gaaf hem weer te zien. Het lid waar hij mee getrouwd is, is nu een beetje in actief, maar dat zagen we aankomen. Hij is echter heel sterk en heeft nu een roeping in de Jonge Mannen om hen les te geven!!!! GAAF!!! Zie dat is toch een gave en bijzondere zegen!!



Kunnen jullie je Omo nog herinneren? Alles gaat heel goed met hem we zagen hem zaterdag en de hele les werd door de Heilige Geest geleid. Het was zo bijzonder!!! We hebben eindelijk zijn concern gevonden en we konden hem aanmoedigen en vooral hebben we hem naar de Heer gewezen, dat hij weer met Hem over moet spreken. Hij wil nog steeds gedoopt worden en hij bereidt zich voor op 17 december!!! WOWWOOWOOW!!! GAAAF!! Ik hoop dat ik dus zal blijven om daar bij te zijn, mijn verjaardag en kerstkadootje voor Hemelse Vader en Jezus Christus boven al, maar ook een beetje voor mij, moet ik zeggen. Hij is zo'n geweldige jongeman en ik bid met heel mijn hart dat hij dat zaadje niet zal verwerpen!!!

Nou verder hebben we nog veel meer dingen gebeuren, maar I'm running out of time...

Ik hou van jullie, ik zie er naar uit om jullie te spreken en hoop en bid dat Hemelse Vader jullie zal zegenen in alles dat jullie nu nodig hebben.

Tot gauw

Liefs en weet dat ik van jullie hou!!

Elder Daantje.

p.s. er is een nieuwe Mormon Message over het Boek van Mormon van een bisschop in London. Hij is niet in één van de wijken waar ik ben geweest, maar ik heb hem vaak ontmoet. Hij is amazing en super cool. Afgelopen donderdag op exchange (uitwisseling) zat ik in zijn woonkamer, dus check it out!!



Hou van jullie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten