woensdag 30 november 2011

De Heer kijkt goed naar ons om

Ik ben een beetje later vandaag!! We zijn vanmorgen naar Maidstone gegaan. Elder Amundsen had een operatie aan zijn teen voordat hij hier kwam en moest vandaag voor zijn checkup. We gingen in de auto van de Welling elders, en dus kon ik weer even cruisen!! Ahahahah! Dat heb ik met veel plezier gedaan. Ik heb ook een kleinigheidje voor Cait gekocht en zal alles samen opsturen met Bennie's kadootjes deze week. Moet er alleen dus een grote envelop voor kopen. Ik heb jullie pakje nog niet ontvangen maar zal het morgen krijgen tijdens een zendingleiderschapvergadering!!!


(in front of St Paul's Cathedral(?)on the Millenium Bridge)

Alles verder gaat hier goed. Ja, volgende week is het alweer moves. Ik wil nog graag een transfer blijven als het kan om hier kerst te vieren maar zoals altijd laten we het in de handen van de Heer. Ik moet Hem vertrouwen. De president schreef ons vandaag over oppositie. We werken heel heel hard met Omo en onze andere onderzoekers om hen voor te bereiden op de doop en als het kan natuurlijk voor december. Het is ingewikkeld, want we hebben hele goede lessen met Omo maar gisteren kwam hij niet naar de kerk. We gaan hopelijk morgen na afloop van de conferentie met hem naar een etensafspraak met een lid die ons uitnodigde en ook Omo kent ze van onze lessen met hen. Er is dus iets gaande achter de schermen in Omo’s leven waar wij niet helemaal van op de hoogte zijn en we hopen dus daar morgen meer over uit te vinden.

De president zei, dat wanneer we het meeste goed bewerkstelligen, we ook de meeste oppositie tegen komen. Deze afgelopen week heb ik dat zeker gezien. We hebben echt heel veel goede dingen gehad en daar zal ik jullie ook over vertellen maar voor mij persoonlijk was het moeilijker dan normaal. Het was alsof iemand een vergrootglas over mijn zwakheden legde en ze me steeds naar mij uitwees. Grappig genoeg hadden we gisteren een les met twee recent converts (bekeerlingen), Daphne en Tenema, en eerder in de week met een less active over dit precieze onderwerp. En terwijl we het dus onderwezen onderwees ik mijzelf ook en dat deed me veel goed. Ik leer meer uit mijn studies ook en dat doet me ook veel goed en zelfs in de kerk. Ons grootste focuspunt is om alle onderzoekers naar de kerk te brengen en hen een geestelijke ervaring te geven. Want we hebben nu 5 echt hele goede onderzoekers: Jamie, Omo, Frank, Keeta, en Lorraine. Ze zijn allemaal zo bijzonder en maken veel vooruitgang, maar om hen naar de kerk te krijgen is niet altijd makkelijk. Eén van hen kwam afgelopen zondag.

Keeta is een jonge vrouw, dochter van een lid maar zelf geen lid. Donderdag deden we haar tuin een beetje opknappen en we vertelden haar dat onze koelkast helaas overleden is.... en grappig genoeg was het Thanksgiving die dag in de US. Dus zij zei: “well I have another fridge freezer combination, it's brand new and I'm not using it because it's too small!!!” Dus we gingen naar huis met een gloedje nieuwe koelkast. Gaaf, de Heer kijkt goed naar ons om.

Elder Amundsen voelt zich gelukkig al heel veel beter ja. Helaas heb ik nu wel een koudje gevat, alleen maar een lopend neusje, niets bijzonders maar wel minder. Frank doet het ook heel heel goed. Hij is zijn verslavingen aan het overwinnen met een speersnelheid en denkt na over de doop op oudejaarsavond!!1 Dat zou een goede manier zijn om een nieuw jaar in te gaan!!! Niet?!!! Hij deelde zijn getuigenis met ons pretty much, want we spraken over zondag en hij zei dat de gevoelens die hij had heelheel sterk waren tijdens en na de ringconfernetie en het gevoel bleef de gehele dag met hem en dat had hem erg onder de indruk gebracht. Normaal zou het weer gauw weggaan zei hij!!! GAAF!!! Hij zei ook dat met de gevoelens die hij nu heeft gehad, hij gelooft dat het evangelie waar is!!! WOWOOOW!!!
Jamie ging met het Boek van Mormon naar zijn eigen kerk en vroeg hen waarom zij dat niet hebben. Ze vertelden hem allemaal leugens over de kerk en hij had dus heel veel vragen afgelopen zaterdag toen we hem weer zagen. Hij was aan het ijsberen in de kamer en zich in het haar aan het grijpen en gaf duidelijk aan dat hij niet meer weet nu wat hij moet doen, want er is iets about this church and what we tell him, zei hij, dat zich blijft terugbrengen naar ons. Het is niet meer zijn vriend die hij had uitgenodigd, het is iets 'meer'!!!! Gaaf!!!! We spraken veel over Joseph Smith and over gebed en nodigden hem uit te bidden met zijn hele hart. Hij kwam ook naar de kerk gisteren en had volgens mij weer een goede ervaring. We moeten het maar afwachten. Wij kunnen slechts uitnodigen en getuigen en nu moet hij het voor zichzelf uitvinden.

Lorraine is ook een gave ervaring van deze week. Ik had een sterk gevoel over een straat deze week en we hadden wat tijd over en dus gingen we ernaartoe, maar toen we daar kwamen was het niet veel soeps. We kloptem hier en daar waar we een goed gevoel hadden en we raakten bijna uit tijd. Dus elder Amundsen zei: “het is altijd het laatste huis.” Dus in plaats van alles kloppen, daar hadden we nl geen tijd voor, gingen we direct naar het laatste huis. Jje zou zeggen dat we vals speelden, haahhah, maar een jonge vrouw van Nigeria deed open en haar naam is Lorraine. Ze was heel erg geïnteresseerd en we zagen haar de volgende dag!!! Ze wil deze week ook naar de kerk komen. Ze is druk met unie maar ongeveer Cetta's leeftijd en echt gaaf !!! We hopen dat ook zij de uitnodiging om gedoopt te worden zal aanvaarden.

Mam, ik was heel dankbaar voor je brief. Ik vroeg me deze week heel veel af waarom ik niet meer iemand heb kunnen dopen sinds september met José, maar ik denk dat de tegenstander het gebruikte om me in geloof te doen wankelen. Dat moet ik dus niet doen. We moeten dus vooruitgaan met geloof, dus dank je wel voor je mooie brief.

Ja ik zie ook heel erg uit om weer met jullie te spreken, met deze kerst, het zal de laatste keer zijn???? Denk ik...

Ik ga er vandoor!!

Hou van jullie!

Jullie zijn geweldig!

Mijn eeuwig gezinnetje!!

met heel veel liefs,

Elder Daniel Peschier jr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten