maandag 21 november 2011

Ik hou van Hem, ik hou van dit werk.

Hi allemaal!!

Pffffuuhhfff,,, dank jullie wel voor jullie mail again. Hahah, dus jullie hebben met elder Turner (zendingskantoor) gesproken hè?! Hij is in mijn groep en dat is dus wel leuk. We gaan samen naar huis. Ik ben blij om jullie in de foto's te zien en om te zien dat alles nog steeds zo goed gaat. Ik heb vorige week niet meer mijn pak gekocht, maar ik heb wel een cadeau voor ben gevonden en ik zal het dus deze week naar hem proberen op te sturen. Ik zal ook proberen om een cadeau volgende week voor Caitje te vinden. Nee, ik vind het niet erg, in fact, ik vind het fijn om wat voor jullie terug te doen. Ik ben altijd zo opgebouwd na het e-mailen. Terwijl ik email, luister ik naar Mormon Messages etc en jullie woorden zijn zo fijn. Ik ben blij met je verhaal van de jongeman (zendeling) in Engeland, in Manchester en ook voor alle mensen die bij ons staan. Dat raakte me, dank je wel mam.

We hebben hier een hele goede week gehad. We hadden drie exchanges (uitwisselingen) deze week en het was dus een hectische week. Maar heel goed. Elder Amundsen is een beetje ziek helaas, maar ging eerder naar bed deze avond en voelt zich nu dus een beetje beter. Gisteren hadden we een Ringconferentie. Frank kwam met ons mee en het was zo zo goed!! Aan het einde zongen we het lied “How firm a foundation” (O, vast als een rotsteen) en we zongen bijna alle verzen, ook sommige die we anders niet zouden zingen, maar Frank was in tranen en was zo geraakt en hij stuurde ons een berichtje later in de avond gisteren om ons nogmaals te bedanken voor de bijzondere ervaring die het was. Ik denk dat hij een getuigenis heeft ontvangen van het evangelie gisteren. We gaan hem woensdag weer zien. Het gaat heel goed met hem. We gaven hem een zegen op zaterdag die heel bijzonder en krachtig was. Met Omo gaat alles ook goed. We keken de Jospeh Smith Movie samen op vrijdag en dat was weer heel heel goed als altijd, maar Omo was ook erg onder de indruk. Hij deelde zijn getuigenis met ons over Joseph Smith and de Kerk en het Boek van Mormon. Helaas was hij gisteren niet in de kerk. Dat begreep ik niet helemaal. Ik denk dat het moeilijk voor hem is. Hij gaat op en neer, door momenten waar hij heel sterk de Geest voelt en weet dat alles wat we zeggen waar is, maar ik denk dat hij toch dan nog steeds heel veel toegeeft aan twijfels, maar we hebben nog redelijk wat tijd om met hem te werken en ik hoop dat hij ons zal toelaten om hem te versterken waar we het kunnen.

Ik maak me een beetje zorgen om de Zone. We willen zo graag dat we allemaal een Kerstdoopdienst hebben in elke wijk, maar toch zijn er nog steeds zendelingen die worstelen om mensen te vinden en om echt hun beste best te geven. Wellicht gaan we er morgen opnieuw met hen over spreken. Afgelopen dinsdag zaten we in een klaslokaal en het is gedeeltelijk afgescheiden door een gordijn net als de kapel in Den Haag, zeg maar. En wat we hadden gedaan is een heel krachtig lied gevonden van elder Amundsen en we speelden dat en toen openden we voor hen het gordijn. Er waren 7 stoelen die we hadden klaargezet en op elke hadden we iemands doopkleding gelegd. Het leek dus net alsof de 7 mensen die wij kunnen vinden of zelfs 8 daar recht voor hun neus zaten en het klinkt gek, maar het was zo bijzonder om ze in te denken. Ik ben er vol van en wil het zo graag maar weet niet zo goed wat ik nog meer kan doen om hen te helpen. Ik heb ook de zendingpresident er over geschreven en zal er meer met elder Amundsen over spreken. Maar het komt goed dat weet ik.

Ik ben zo dankbaar om hier te zijn. Ik voel dat ik nu pas echt beter begin te begrijpen hoe belangrijk Hij is in dit werk. Als ik aan Hem denk, zwelt mijn hart in mij op. Ik hou van Hem, ik hou van dit werk. Het kan anderen echt veranderen. Ik ben bang voor hoe snel de tijd gaat en wil zo graag Hem zo goed dienen als ik kan. Ik probeer met meer en meer mensen te spreken. Gisteren in de ringconferentie werden een aantal zeer goede getuigenissen over zendingswerk gedeeld die mij ook erg inspireerde.

Ik heb niet zo heel veel meer te melden. Het was kort deze week. Ik wacht geduldig op het pakje, geen zorgen. Dank jullie wel voor alles dat jullie doen. Ik kan jullie support altijd voelen.

Ik hou zoveel van jullie!

Heb een mooie week,

spreek jullie gauw,

Elder Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten