maandag 26 maart 2012

Hoe heerlijk en hoe mooi is dit werk!!!

Hola!

Hier ben ik weer! Wat heb ik weer zitten genieten van alle foto's en mail!!! Het is heel heel moeilijk om het over de mail te beschrijven, maar Cetta............. WOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOOWOWOWOOWOWOWOWOWOWOWOOWWOOWOWOWOWOWOWOWOOWWOOOOOOOOOWWW!!!!!
Je ziet er zo prachtig en mooi uit in je bruidsjurk. Wowoowowowow! Het is heel special voor je 'kleine' broertje om je daar zo te zien zitten hoor!!! Oh, ik zie al zo uit naar die dag en om jou in je prachtige jurk te zien. Natuurlijk till then zal ik alles als een staatsgeheim beschouwen!!! Haha! Ik ben echter zo onder de indruk. Ben blij dat jullie zo'n goede tijd hebben gehad met elkaar. Lekker hoor met de Fokker naar Engeland en ja, inderdaad Engeland is zo zo zo prachtig. Ik zie er naar uit om lekker te toeren van hier naar daar en hier en daar lekker de heuvels en zonsondergang zien. Het is heel heel mooi en alhoewel ik Nederland en ons vlakke onder het zeeniveau gelegen landje ook mooi vind, zal ik de heuvels toch wel missen hoor. Ja en de smalle weggetjes waar je soms wel 100 km/ph mag!!!! Gaaf!!! Maar ook gevaarlijk! Ik weet precies wat je bedoeld. Het is grappig dat je Cetta liet schakelen. Wellicht dat ik weer gewend zal moeten raken aan schakelen met de rechter hand, want links is nu normaal voor mij....

Zo mam!!! Ik ken dus die mevrouw, Debbie Turvey and Sophie Turvey (eigenaresse en haar dochter van de Sunflower Bridal) . Ik heb, denk ik, tot twee keer toe met hen geluncht omdat zij de Webb familie heel goed kennen in Bristol!! Zij waren er ook bij toen ik afscheid kwam nemen van de Webbs mijn laatste zondag in Bristol!! Dus ik ken haar niet zo heel goed, maar ja, dus wel een klein beetje. Ja, haar dochter Sophie is goede vrienden met Jess en Jess is de vriendin van elder Carr en elder Carr kent Sophie van de etentjes at the Webbs!! En Sophie was er dus ook toen elder Carr met Jess naar London kwam voor nieuwjaars! Kleine wereld is het toch!!!

Pap, het klinkt alsof je een beetje rust moet nemen. You guys, jullie doen zo giga veel, ik zie er naar uit om het een en ander van jullie schouders te nemen wanneer ik er weer ben om de last te verlichten in plaats van te vergroten. Wat gaaf dat je ook zoveel zendingswerk doet. Het Boek van Mormon is zo waar. Ik ben nu in Mormon 9 en vastberaden om het uit te lezen, if not even more..... Moroni heeft zo een krachtig getuigenis echter van het BvM in Mormon 8 dat las ik deze morgen....
Nou goed, ik zie er naar uit om met jullie mee te draaien in dingen, zoals die gezinsavonden. Dat is zo een goed doel en ding in de wijk. Er is niets krachtigers dan onderwijzen in een ander lids huis. Leden hebben zo een gigantische kracht in zichzelf. Zendelingen ook, maar voor onderzoekers moeten de twee gecombineerd worden. Sue heeft nu een redelijk goede relatie met een aantal leden en kent nog veel meer leden. Vooral met één van de andere recente bekeerlingen schiet ze heel goed op en ze kan echt alles aan haar kwijt wat enorm heeft geholpen in haar bekeringsproces. Ik denk dat als we meer aware zouden zijn van de kracht die ons getuigenis kan hebben in de levens van anderen, dan zouden we meer gewillig zijn ons getuigenis vaker te delen. Anyway, ik weet het ook niet precies, maar soms kan het getuigenis van een lid dat het getuigenis van een zendeling bevestigd, de doorslaggevende factor zijn, als het maar oprecht is, dat is heel belangrijk.

Ik had op zondag de kans om mijn getuigenis te geven, we hadden een vasten- en getuigenisvergadering i.v.m. de General Conference (Algemene Conferentie) volgende week, waar ik weer heel heel erg naar uit kijk.

Nou, wij hebben een super week gehad hier. Ik zal de foto's wel doorsturen. Laat me jullie door de dagen wandelen. Maandag hadden we gezinsavond met Emma, Connor, Sue en bij een ander wijkgezin thuis. Lekker eten en een klein lesje en daarna games. Emma en Connor hadden het heerlijk naar hun zin!!!
Dinsdag was ik weer in Crawley op exchange en elder Chu onderwees Sue tienden en vastengave.


(Elder Chu)

Woensdag eenmaal terug in de avond terwijl Connor en Emma in de activiteiten bezig waren, onderwezen wij Sue over de doop en de Gave van de Heilige Geest. We gingen door de vragen voor het doopinterview en alles verliep oké. Ze voelde zich goed en we zeiden een gebed, inmiddels was het bijna half 10 en de bisschop was aan het wachten bij de deur om af te sluiten. Hij kwam binnen met Connor en zei dat Connor speciaal nieuws had voor ons. Ja, zei Connor: "Ik wil gedoopt worden!!!" WOWOWOWOWOWOWOOWOWOWO!!! Sue zei: "je maakt een grapje... Nee, zei hij, ik wil het echt." Sue in tranen. Wij vielen bijna achterover. Blijkbaar had hij een goed gesprek met één van de raadgevers in het Jonge Mannen presidium. Hij wil ook graag een voorbeeld zijn voor de andere Jonge Mannen en wil ook graag eens een raadgever zijn en vroeg hoe dat gaat. Nou, zei de raadgever, dan moet je eerst gedoopt worden.

Donderdag in de avond op exchange met elder Livingston van Hamble River (Utah, Layton). Hij deed Sue's interview en ik sprak boven op Connor's kamer over zijn gevoelens voor de doop en hoe het nou precies was verlopen de avond ervoor.
YES!!! Wat bijzonder is dit werk toch. Hoe heerlijk en hoe mooi is dit werk!!!

Vrijdag spraken we vooral met Connor en Emma. Sue was running late, maar het was goed want we waren met de counselor (raadgever) met wie Connor vooral goed opschiet uit het JM presidium. Hij heeft een klein beetje onzekerheid over alle geboden die hij moet na leven en vroeg ons daar veel over.

Hi, hier ben ik weer. Waar was ik gebleven....?

Ja, we spraken dus vooral lang met Connor over de geboden en nodigden hem uit om er over te bidden en Sue was helemaal in kannen en kruiken en na het interview kon ze niet meer stuk. En dus zaterdag at 7pm hadden we de doopdienst. Sue had mij gevraagd of ik haar wilde dopen!!! WOW! Wat een bijzonder voorrecht. Vooral omdat zij de tweede persoon is die ik zelf heb gedoopt. De avond verliep heel soepel.



Sue was een beetje nervous, maar toen we daar in het water stonden.. aahh, dat is zo speciaal, om je hand op te heffen en dat gebed te zeggen en ik legde haar netjes in het water en ze ging netjes in één keer helemaal onder!! Het was een heel serene en kalme ervaring, voor mij in ieder geval. Eén van de zusterzendelingen beschreef het het beste. Het is alsof de tijd even stil staat of langzamer gaat. Sue was blij en vrolijk en haar broer was er ook bij en Emma en Connor. Zal zo de foto's sturen!!!



Nou, het was zo special en na afloop kwam Connor naar ons toe en legde zijn arm om ons heen en zei: " I've made up my mind, I want to be baptised!!!" WOWOWO!! Speciaal hè van een 17 jaar oude jongeman, die uit de wereld komt. Heel bijzonder. Zondag was ook special. De ward mission leader (wijkzendingsleider) deed de verordening en het ging allemaal prima. Eén van de mooiste en bij verre weg dat wat er bij mij echt uitsprong, was de belofte die werd uitgesproken dat ze andere leden van haar familie en vrienden dezelfde belofte met Hemelse Vader zou zien maken en dat ook zij gedoopt zouden worden!!!! Wat een belofte, wowow!!!!!

Nou, ik moet snel president e-mailen en jullie de foto's sturen. Wij zijn gelukkig omdat de Heer is zo genadig naar ons geweest. Aan het begin van woensdagmorgen toen ik weer met elder Chu was, zei ik al tegen hem, dat ik Emma en Connor of gedoopt wilde zien worden of een doopdatum wilden hebben voor hen. Het was een doel voor mij, maar ik had nooit gedacht dat dat die avond vervuld zou worden. Emma is nog een beetje terughoudend, maar ze was er gisteren weer en heeft het naar haar zin. We hopen dat zij Connor zal volgen voor de 14e van april. Connor vroeg me of ik daar ook bij zou kunnen zijn, weet nog niet hoe ik dat zal gaan doen????>>>>.........

Ik hou van jullie!!!

Liefs,

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten