maandag 19 maart 2012

Step out of your comfort zone!

Well, jullie zitten waarschijnlijk op mijn brief te wachten nu! Dus hier ben ik weer. Het is een heerlijke dag hier in Southampton, het weer is super! Iedereen komt meer en meer in de stemming van het heerlijke mooie weer.
Jullie zijn ZO TRUNKY!!!! Hahahahaahhahah!!! Ik kan het niet geloven. Nou ja goed ik kan dat eigenlijk wel begrijpen.
Het brandalarm ging af, we moeten weg...!!!

Nou hier ben ik weer. Het brandalarm ging af, dus iedereen werd verzocht te verlaten, maar I quess that er geen problemen waren. Ja, ik zat jullie dus al te vertellen dat jullie trunky (trunky means dat je veel nadenkt over weer naar huis gaan of in jullie geval dat ik er weer ben) zijn!!! Hahahah! ‘t Is grappig om te zien. Mam, je komt naar Bristol!!! Wat gaaf, ik weet niet of je heel veel tijd hebt om dingen in de buurt te doen, die dagen, maar Bath is heel dichtbij en dat is van wat ik heb gehoord, een zeer mooie stad om te bezoeken. Southampton is slechts 1,5 uur van daar vandaan (ik heb het net snel even opgezocht).
Dus mogen wij de jurk zien of mag niemand het zien totdat de trouwerij is??? Want ik wil het natuurlijk allemaal heel graag zien!!! Als je meer tijd had, dan hadden jullie mensen in Bristol kunnen bezoeken. Ik weet niet zo goed of veel van hen mij nog zullen herinneren, zendelingen komen en gaan natuurlijk zo regelmatig....

Ben blij om te horen dat het allemaal zo goed is vergaan met Cait en dat ze het zo naar haar zin heeft gehad. Lekker hoor, dat je zomaar gewoon tot twee keer toe een extra vakantie krijgt. Grappig, ik stond net buiten met een man te praten. Hij komt uit Italia, maar leeft of used to live in Spain. Hij spreekt dus ook Spaans en wil graag zijn Engels verbeteren, wellicht kan hij mij Spaans leren en ik hem Engels??? Haahaa! Maar goed hij komt donderdag naar de Engelse klas die de andere twee zendelingen hebben op gezet, voornamelijk voor Polish people, maar 't kan natuurlijk voor iedereen!

Grappig mam dat jij sprak of me schreef over uit de boat stappen. We hebben daar heel veel met onze huidige zone over gesproken in de laatste week. Vooral omdat de leiderschaptraining daar ook veel op focuste. Het thema was vooral: droom groot, dream big. Geloof in je doelen en ga er voor. We lazen diverse teksten uit Moroni 7 waar het menigmaal herhaalt wordt dat als we maar geloof hebben en we een waardig doel hebben, de Heer het mogelijk kan maken dat we het halen.

"Wat gij de Vader ook in mijn naam zult vragen, dat goed is, vol vertrouwen gelovende dat gij zult ontvangen, zie, het zal u geschieden." (vers 26)

"want het is door geloof dat wonderen worden verricht; en het is door geloof dat engelen verschijnen en de mensen dienen." (vers 37)

"En waar zult gij op hopen? Zie, ik zeg u dat gij door de verzoening van Christus en de kracht van zijn opstanding zult hopen tot het eeuwige leven te worden opgewekt, en wegens uw geloof in Hem volgens de belofte." (vers 41)


Deze week willen we onze dooptoezeggingen verdubbelen! We hebben nu 6 dooptoezeggingen in de zone en dat kan veel beter, maar het is alsnog een vooruitgang van before. Deze week gaan we nog verder.

Geloof is zo'n krachtig beginsel, angst is het tegenovergestelde. Daarom hou ik van de verhaal van Petrus. Hij had het vertrouwen in de Heiland om uit zijn comfortzone te stappen en dat moeten wij ook doen.

Je raakt in de gewoonte om met mensen in de straat te spreken of op deuren te kloppen dat was nooit onze comfortzone, maar omdat je het zo vaak doet als zendeling, hoef je na een tijdje niet meer zoveel geloof uit te oefenen als voorheen. Willen we blijven groeien en de Heer in staat stellen om wonderen te doen, dan moeten we het dus net een stapje verder durven te nemen, net als Petrus. Dat is het huidige thema in de zone: step out of your comfort zone! Dus ik dacht, het is grappig mam, dat jij daar een opmerking over maakte.

Nou, hier gaan de dingen zeer goed. Na de leiderschapsvergadering gingen we terug naar Southampton, dropten de districtsleiders af en wij door naar de kapel. Daar moesten we nog enkele last minute voorbereidingen treffen voor onze meeting met de stake president. Helaas was de kerkcomputer niet toegankelijk en de tijd begon toch wel te dringen nu. Wij dus allebei in ons hart een gebed aan het zeggen. 10 minuten later kwam president Shamo binnen lopen met de office elders. Zij hadden en laptop bij zich en hielpen ons uit!!! Gaaf, gebed werkt! De meeting met de stake president was ok. Ik voelde dat ik voorheen beter voorbereid ben geweest, maar goed, ik hoop dat het toch een succesvolle meeting was. Het was zeker voor ons want de stake president was in staat om ons in een aantal dingen zeer zeker goed te onderwijzen. Daarna hadden we een heerlijke maaltijd met president Shamo! Gaaf, had ik nog nooit gehad. We gingen samen naar Frankie's en Bennie's lekker steak gegeten en met president kunnen kletsen over van alles en nog wat. Super om wat quality tijd met hem te hebben. Wat een speciale man dat toch is. Hij is zo Christlike ingesteld en heeft zo'n sterk getuigenis van het werk dat we doen. Ik hou ervan hoe hij altijd in tranen zijn getuigenis geeft en hoe emotioneel hij is, past heel goed bij de Peschier family!! Hahhaha! Maar dat is omdat hij zoveel van het werk houdt en van ons houdt en omdat hij echt weet dat het waar is en alles eraan wil doen om het werk van de Heer te vorderen. Na afloop van het etentje sprak hij met de eigenaar en kreeg hun details !! !Gaaf, je zendingspresident in actie!!! Hopa, alsof het niks is. Nou, dat was dus wel een heel groot voorrecht voor elder Chu en mijzelf.

Wat nog meer? Met Sue gaat het heel goed. Ze wordt deze zaterdag!!! YES!!!! Ze bad over de doop en kreeg een directe ja van Hemelse Vader. Ze verwachte het niet, zei ze. Dus ik weet, zei ze, dat het niet van mijzelf kwam. We hadden zo'n grappige les op zaterdag met haar. We namen een recente convert mee van twee jaar terug. Het was super voor Sue omdat ook voor haar niet haar hele familie de kerk aanvaarde meteen en ook nu nog steeds geen lid is. Sue kon haar volledig ondervragen en het was awesome!!! Toen op een zeker moment begonnen ze over koffie te praten en dat Sue maar liefst honderden koffie poten leeg kon drinken en dat ze het moeilijk vond om op te geven, maar dat caro (granenkoffie) haar heel erg helpt. Toen vroeg Emily, de recent convert, die ook koffie had opgegeven: “Wat is caro??” Hahahahahahah!! Ze wist het niet, had er nooit van gehoord!!! Had dus twee jaar niks like koffie gedronken, dus Sue en zij sprongen de keuken in en gingen gauw een bakkie doen. Haahhaahha en hot chocolate voor ons. We zien haar vanavond voor een gezinsavond bij een ander gezin thuis. Gisteren na de kerk sprak Sue met een onderzoekster van de andere twee elders, Ejauru en ook zij bereidt zich voor op de doop en Sue wilde haar het doopvont laten zien, dus wij naar de doopvont en daar spraken we met ze allen over de doop. Het was gewoon zo goed en ik ben zo blij dat Sue een antwoord heeft. Ja, ze is nog steeds heel erg klein (??) in het evangelie. Ze heeft nog loads te groeien maar ze weet dat het juist is en wil graag een nieuwe start in haar leven en ik hoop en bid nu deze week dat ze het ook als zo zal ervaren. Ze verteld ons hoe, sinds we haar onderwezen hebben, ze meer emotioneel is en nu niet meer horror movies wil kijken. Hoe haar kinderen van tijd tot tijd, niet altijd, maar soms, veel liever voor haar zijn. Ze zegt nu grace elke keer voordat ze eet en dat laat gewoon zien hoe in hele kleine dingetjes het evangelie een effect in haar leven begint te hebben. Wat natuurlijk nog veel meer zal zijn in een paar weken en maanden. Emma was ook weer in de kerk en het gaat goed met haar. We onderwijzen vooral Sue nu, maar hopen na de doop meer en meer met Emma en Connor te gaan werken.

Nou goed, dank jullie allemaal!! Blijf ajb bidden deze week voor Sue en Emma en Connor. De laatste week was nooit echt makkelijk, maar mogelijk met de Heer.

Hou van jullie!!

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten