maandag 5 maart 2012

Hier ben ik dan weer.

Hi allemaal!!

Well here I am again!! Hier ben ik dan weer. Het is toch altijd zo'n genot om van jullie te horen. Pap, jij zei in de mail dat je mijn zendingsgeest kon voelen even door de computer, maar ik kan de Geest en liefde die jullie hebben voor het evangelie ook zo sterk voelen. Mam, ik ben blij dat je altijd zo'n uitgebreid verslag doet van de dingen die je opbouwen en de gedeelde getuigenissen in de vergadering gisteren. Ik wil zo heel heel graag dat we dit blijven doen met elkaar zelfs wanneer we elkaar niet meer mailen. Ik wil niet dat we ''omdat het awkward is'' dat we dat niet meer doen. Ik weet niet hoe en wanneer we deze persoonlijke ervaringen dan wel met elkaar zullen delen, maar ik hoop echt dat we het blijven doen zo samen. Er is niets sterker dan om van mijn ouders zulke getuigenissen te horen. Er is niet veel meer dat de Geest sterker brengt of meer overtuigend je raakt, dan jullie te 'horen' getuigen en om samen het evangelie te beleven.

Wij hadden ook een hele bijzondere en eigenaardige getuigenisvergadering. We hebben namelijk een nieuwe bisschap! En hoewel ik Bishop Cavaney voor slechts 6 weken had gekend, is hij nu dus ontheven en één van zijn raadgevers is nu de nieuwe bisschop. Het was een schok voor ons, maar nog veel meer voor de wijk. De afgelopen 8 jaar!!! heeft hij als bisschop gediend en één van zijn raadgevers, brother Montique maar liefst voor 7 jaar daarvan aan zijn zij!!! WOW! Maar wat een giga geestelijke man. Een simple, maar sterk geloof en getuigenis! dat hij naleeft! Hij geeft ons altijd een grote knuffel wanneer we hem zien! Maar de nieuwe bisschop zal het goed doen. Bishop Orekan, van Nigeria, geweldig gezin, We hadden een etentje met hen op vrijdag en het was zo gezellig!! Lekker weer Afrikaans eten gegeten voor een verandering. De leden hier zijn geweldig en ik hou er zo veel van om met hen samen te zijn. Ik wil echt dezelfde relatie hebben met de leden in Den Haag! Maar dat moet wel lukken. Nou goed...

Afgelopen woensdag terwijl we aan het e-mailen waren, kreeg ik een telefoontje van elder Carr!! Or Alec! Wat een bijzondere man dat toch ook is. Wat een held in geestelijk aspect. Hij moedigde me aan om gefocust te blijven en vertelde me een beetje over de zegeningen en tegenslagen van een after mission life Ik vond het toch zo ongelofelijk bijzonder dat hij de tijd nam en onthouden had dat mijn tijd er bijna opzit en dat hij me op de eerste dag van mijn laatste moves dus even een belletje gaf. Hij wil graag van de zomer overvliegen om tijd met mij te besteden en daar ben ik toch wel helemaal voor!

Met Sue gaat het heel goed. Dank je wel dat je haar en haar kinderen in je vasten hebt onthouden mam, dat is geweldig en precies wat ook wij deden. Ze was zondag niet op tijd in de kerk en ik stond tot vlak voor het Avondmaal in de hal op haar te wachten maar omdat ze toen het Avondmaals lied begonnen te zingen, ging ik maar op een plaatsje ergens in de kapel zitten. Ik bad dat ze zou komen. Ze gaf eerder die avond ervoor aan, dat ze haar nek had ingedaan en ik maar bidden dat Hemelse Vader haar een weg zou bereiden. Dus ik keek op tijdens het Avondmaal in de kapel om te zoeken of ze door de deuren zou komen of achter de deuren stond te wachten.Zie ik opeens een gezicht met een grote glimlach in de bank naast mijn bankje naar mij kijken!! It was her!!! Yes! Gaaf ze had het gered, maar was een beetje laat. We zien haar vanavond weer. We moeten haar nog wel het één en ander onderwijzen, maar het gaat het goed. Ze is bezig met het opgeven van koffie en roken, gaat nog steeds vrijwel feilloos. Ze maakt zich alleen zorgen om Emma en Connor. Ze is bang dat het moeilijk zal zijn als zij niet ook nu lid worden voor het gezin omdat niet iedereen dus meegaat. Ze wil zo graag gezinsgebed en gezinsschriftenstudie doen, maar haar kinderen zijn er nog niet zo enthousiast over als zij. Ze komen regelmatig inzetten en we proberen hen naar van alles en nog wat uit te nodigen, maar ze zijn bezorgt over peer pressure if they would join the church. We gaan haar deze week naar de oude bisschopshuis brengen om met hen te spreken over dat en meer dingen, nog advies van jullie??? Nou goed, ik bid en vast en laat de rest aan de Heer. Ze heeft echter een zeer goede relatie met de leden. Bijna iedereen kent haar nu en ze heeft het naar haar zin in de kerk! Dus dat is geweldig.

Laat Caitje weten dat ik aan haar denk deze week en dat ik hoop dat ze een leuke en goede tijd zal hebben en dat ik haar veilig weer terug wil zien!! Ik moet nu gauw president mailen, maar zal zien of ik nog wat meer tijd kan nemen..

Ik hou van jullie! Jullie zijn geweldig! Ik hoop dat de Heer jullie allemaal zal zegenen voor alle ondersteuning en liefde die ik krijg van jullie! Ik weet dat het evangelie waar is en ik ben er zo dankbaar voor!

Liefs

Daantje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten