maandag 12 maart 2012

JOY is JESUS FIRST, OTHER NEXT, YOURSELF LAST



Hi allemaal!

Hier ben ik dan weer. Ik hoop dat Caitje goed is aangekomen in Nederland. Ze moet me er later maar over schrijven. Ben blij en gelukkig dat jullie zoveel dingen deze week toch hebben kunnen doen om anderen te dienen. Wist helemaal niet dat jullie dat dan allemaal zo vaak toch doen! Wat goed, pap, dat je gesprekken met mensen over het evangelie hebt. Wellicht kan je ze met mamma naar de tempel meenemen en gewoon er omheen lopen. Dat zou geweldig zijn. Jammer dat we in Nederland geen bezoekerscentrum hebben. Dat is hier echt een plus! Ben ook blij dat we het werk voor onze familieleden kunnen doen. Je vraagt je altijd af of ze er op aan het wachten zijn, hoogstwaarschijnlijk wel. Het is toch wel special hoe de Heer op verschillende manieren het evangelie in de levens van mensen kan brengen.

Ooh, ik zie er zo naar uit om Jop ook weer te zien. Ik wil zo graag met hem praten over onze zendingen. Dat lijkt me heerlijk!

Ben's kalender ziet er grappig uit. Ik ben blij dat ook hij en jullie zo enthousiast zijn. Btw mam, de tweede raadgeefsters vrouw in Bristol, zuster Armstrong, doet bruidsjurken en maakt ze er helemaal modest uitzien, wellicht.... to consider....

Gisteren hadden we een goede toespraak in de kerk en er kwam een phrase terug in mijn hoofd die een spreker van het ringpresidium eerder in deze maand in een toespraak had gegeven. JOY is JESUS FIRST, OTHER NEXT, YOURSELF LAST.
Dit is zo waar. Ik denk dat ik zelfs als zendeling nog regelmatig me teveel zorgen maak over mezelf, maar dit kwam tot me gisteren en ik geloof volhartig erin. Jezus zei dat wanneer we ons leven verliezen voor Zijn wil, dat we het zullen vinden. Maar dat als we het willen behouden, dat we het zullen verliezen. Geweldig! JOY of waar geluk komt wanneer we de Heiland volgen en anderen dienen. Dit is waar ik deze laatste paar weken vooral echt op wil focussen en wat ik met me hoop mee te nemen van mijn zending.

Zo ja, ik weet niet goed. Mijn hoofd is vol van allerlei gedachten, regelmatig en vooral nu dat mijn thuiskomst zo dichtbij is wil ik daar met hemelse Vader over spreken, maar ik probeer die gedachten en gebeden dan te vervangen met anderen, met jullie, of met Sue of anderen onderzoekers of met de zendelingen in de zone die een moeilijke dag hebben gehad, zodat het niet meer elder Peschier, elder Peschier, is maar Hen en Hun en Zij. Wanneer we niet bang zijn om onze eigen zorgen los te laten en andermans zorgen te proberen te verlichten, dat is wanneer onze eigen zorgen ook verdwijnen. Natuurlijk moeten we ook naar onszelf omkijken, maar dat komt wel goed nadat we eerst voor anderen hebben gezorgd.

Met Sue gaat het ok. Ze vind het moeilijk om coffee op te geven en heeft veel twijfels en zorgen aan haar hoofd. De voornaamste reden is dat ze niet echt heeft gebeden en de Heer om hulp heeft gevraagd. Daardoor is haar geloof nu niet zo groot en haar kracht niet sterk en ze kan het dus nu moeilijk aan. Ze sprak er echter uitgebreid over met een recent convert hier in Southampton, een engel van een dame die haar veel moed heeft ingesproken. Ze was gisteren weer in de kerk en voor het eerst nam ze Emma met zich mee. We zien haar vanavond weer. We zullen haar doopdatum waarschijnlijk vooruit moeten schuiven either voor volgende week of voor in 3 weken tijd, de week na Algemene Conferentie. Ik laat het jullie volgende week weten. De tegenstander is hard aan het werk dat is wel degelijk zeker. Maar dank jullie wel voor jullie gebeden. Aan het einde van de dag moet zij het alleen doen, met de Heilands hulp! Maar ik hoop dat ze zal volharden en zal leren Hem te vertrouwen zodat ze deze bijzondere essentiele stap zal kunnen nemen.

Ik ben dankbaar voor Hemelse Vader, ik weet dat Hij leeft, ik weet dat Jezus Christus de Zoon van God is, en dat Hij is perfect voorbeeld is in selflessness en all other things, ik weet dat Zij van ons houden. Wij zijn kinderen van God, God is onze Vader, wij waren werkelijk bij Hen voor we hier kwamen. Ik geloof met heel mijn hart in de huidige profeten en apostelen als ik naar hen luister en van hen leer voel ik me goed over wat zij vertellen. Ik weet dat het Boek van Mormon waar is, het getuigt van Jezus Christus. Het onderwijst mij om meer als Hem te worden en om een beter persoon te zijn dan ik nu ben. Ik weet dat ik vele zwakheden heb. Ik geloof dat ze sterk kunnen worden met behulp van de genade van Christus. Ik hou van dit werk,er is nog steeds zoveel te doen. Ik wil graag de rest van mijn leven hierin doorgaan. Ik weet niet of ik dit getuigenis meer aan jullie schrijf of meer aan mijzelf aangezien in weken en jaren te komen ik dit zal lezen.

Well, ik wil nog graag heel veel dingen doen, dus ik ga weer aan de bak! Maar ik hou van jullie! Morgen hebben we een leiderschapsvergadering waar ik hoogstwaarschijnlijk mijn dying testimony zoals ze het hier noemen zal delen. Dat wordt interessant.

Maak er een mooie week van! Geniet ervan!! Life is to be enjoyed too! Keep smiling is elder Carrs phrase!

Ik hou van jullie!

Liefs,

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten