maandag 5 juli 2010

Geloof oefenen


Hehe! Eindelijk mag ik jullie weer mailen! Ja, vorige week ging het dus helemaal verkeerd.
Pap, jouw berichtje over ons persoonlijk gebed is precies wat ik nodig had! Dus zo zie je maar, heel bijzonder weer! Eén van de dingen die we vaak zouden moeten doen als zendelingen, is in gebed gaan over waar we naar toe moeten. Dat is echter heel zwaar, want je moet heel geduldig op een antwoord wachten. De momenten dat we in gebed gingen kregen we echter een antwoord. We hebben een onderzoeker, Villie Avenante, 18, super goede jongen, heel bijzonder. Hij gaat echter eind van de maand op vakantie voor een maand en heeft dus besloten te wachten met zijn doopdienst tot 11 september! We proberen hem echter om de dag te bellen en contact met hem te hebben en een schrifttekst te lezen. Elke keer dat ik een tekst voor hem moet opzoeken, voordat ik hem bel, zeg ik een klein gebedje dat ik iets mag vinden dat hij nodig heeft, en dan sla ik ergens het boek van Mormon open of ik blader wat er doorheen. Dat heeft nu diverse keren gewerkt. Sometimes better than other, maar het werkt! En het is speciaal want het versterkt je vertrouwen in Hemelse Vader en van hem in ons!

Nou maar ja, ik moest gisteren denken aan het uitoefenen van geloof. Waarom noemen ze het nou uitoefenen van geloof. Iemand in de kerk vergeleek het met een spier. We moeten een spier trainen/exercisen om sterker te laten worden. Eén van de manieren om ons geloof te versterken is door gebed, zeker als je wacht op een antwoord of een antwoord verwacht! Dus ik ga proberen deze week dat vaker toe te passen, elke dag als het kan, maar het begin is natuurlijk heel moeilijk, want je spier is nog niet zo sterk. Het is nog steeds moeilijk om antwoorden te herkennen ook nu ik een elder ben, maar ik denk dat misschien ik er meer gevoelig voor kan zijn omdat ik ben aangesteld.

Verder gaat het hier redelijk goed. Het kan wel beter en dat is gelijk ook het moeilijke. Onze zending lijkt het moeilijk te hebben op dit moment. Waarom weet ik ook niet precies, maar het aantal dopelingen neemt niet toe als het zou moeten. Wij hebben het doel om 5 mensen te dopen deze maand! We hebben een iemand, Chloe, een klein meisje van 10 een pleegkind van leden. Dus we moeten aan de bak en ik hoop dat onze gebedjes gaan helpen. Willen jullie ook voor ons bidden dat we ons doel zullen halen? We hebben gisteren in het priesterschap alle broeders ook gevraagd dit te doen. Als we allemaal in geloof de Heer benaderen, dan is het alleen aan mij en elder Foong om alles te geven wat we maar hebben. Elder Linekar, onze districht leider, heeft ons als doel 2 doopdata voor zondagavond laten zetten. Helaas niet gehaald. Maar! Doordat we meer gefocused waren op ons doel, nodigden we meer mensen uit die we tegenkwamen om gedoopt te worden en we spraken met meer mensen en nu hebben we een aantal nieuwe mensen ontmoet, die we zullen gaan onderwijzen, dus dat is gelukkig wel goed.

Zaterdagavond nodigden we iedereen uit om naar de kerk te komen. Weten jullie nog die potentiële onderzoeker, die elder Foong en ik bezochten op maandagavond? Daniela? Nou, we zagen haar deze week en nodigden haar uit voor de kerk en vertelden haar dat de getuigenisvergaderingen altijd heel bijzonder zijn. We belden haar zaterdag en ze zei dat ze van plan was om te komen samen met haar zoontje. Nou we waren super enthousiast. 6 mensen zouden waarschijnlijk naar de kerk komen, uiteindelijk waren het er 3, maar toch! We waren zo blij om Daniela en haar zoontje te zien in de kerk en Isaac de enige diaken in de wijk kent haar zoontje van school! Dus dat is wel leuk. Ik hoop maar dat ze de geest heeft gevoeld.

Deze week zaten we ergens op de bus en ik voelde me een beetje bezwaard. Ik besloot om de Schriften erbij te pakken in de hoop dat ik daar troost uit zou vinden. Ik ging naar het hoofdstuk waarvan ik meest overtuigd was dat het zou helpen, 3 Nephi hoofdstuk 11, over de Heiland. Terwijl ik het las voelde ik de liefde en troost die ik nodig had en het versterkte mijn getuigenis van het Boek van Mormon. Die avond oefende Elder Foong en ik een uitnodiging om gedoopt te worden en ik deelde mijn getuigenis van het Boek van Mormon. Ik voelde de Geest zo sterk, dat ik weet dat het Boek van Mormon waar is!

Dus daar ben ik Hemelse Vader heel erg dankbaar voor. Ik weet niet of ik jullie ooit heb verteld hoe ik mijn getuigenis vooral van het Boek van Mormon heb ontvangen, misschien dat ik dat jullie wel zal schrijven. Soms twijfel ik heel erg of we wel genoeg doen, misschien dat we soms beter ons best kunnen doen maar ik ben zo dankbaar voor jullie liefde. Voor jullie gebedjes, want ik kan het haast voelen! Weet dat we elke dag voor jullie bidden.

Elder Foong en ik raken al meer aan elkaar gewend! Dus dat is heel goed. Dat heeft ook zeker deze week geholpen, het versterkt de Geest als je vereend bent!

Ik hou van jullie!

liefs jullie Elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten