maandag 12 juli 2010

Leuke en mooie momenten

Nou nou, wie had dat gedacht he, Nederland in de finale, gelukkig hielden veel leden mij hier op de hoogte van de vorderingen en veel leden ondersteunden Nederland. Zelfs de bisschop belde me een tijdje terug om te zeggen, dat Nederland tegen Uruguay zou spelen in de halve finale, haha! Gisteravond laat belde de districtleider om te zeggen dat ze zojuist hadden verloren, hij had het waarschijnlijk van iemand anders gehoord want hij is een grote WK fan.

Er zijn een aantal leuke en mooie momenten van de afgelopen week die ik natuurlijk met jullie wil delen

Het neusje van de zalm deze week was natuurlijk de doopdienst van Chloe! Gisteren is zij gedoopt. We hebben haar 3 keer gezien deze week en iedere keer was het toch weer bijzonder. Ze is maar 10 jaar, en een gezin uit de wijk heeft haar geadopteerd. Ze weet ongelofelijk veel. We spraken over de boom des levens en de ijzeren roede en over de Heilige Geest met haar op maandag, en over hoe de Heilige Geest voelt en toen zei ze: “Dat is nou precies hoe ik me voel”. Nou dat raakt me wel, dat is speciaal. Donderdag kwamen we samen met de districtleider want hij moest een interview met haar hebben. Het was zo leuk om te zien hoe enthousiast ze was toen ze het interview succesvol had doorlopen, we hadden niet anders verwacht maar toch heel leuk. Gisteren was er veel familie en alles verliep wel goed. De familie had alle voorbereidingen getroffen. Ik voelde me zeer vereerd wetende dat ik een aandeel mocht hebben in haar voorbereidingen naar dit punt. Na de doop zong het jeugdwerk het liedje When I am baptized, dat gaat over de regenboog is prachtig met kleuren helder fris, dan denk ik aan de aarde die weer schoongewassen is.... Ik hou van dat liedje. Heel speciaal was dat Chloe ons als zendelingen had gevraagd om bij te staan bij haar bevestiging, samen met de bisschop en haar familie. Tijdens de eerste paar zinnen voelde ik heel krachtig dat de Heilige Geest op dat moment aan haar werd gegeven. Ik ben dankbaar voor het priesterschap en dat zij ons hiervoor had gevraagd. Dus alhoewel ze maar 10 jaar is, denk ik dan dat dit mijn eerste doopdienst was van één van mijn onderzoekers!

Verder zijn alle gebedjes van jullie deze week en van de wijk en van ons verhoord! Woensdag gingen we langs een potentiële onderzoekster, Tracey, die aangaf toen eindelijk wat tijd te hebben. We hadden het al eerder geprobeerd maar ze had vaak geen tijd of was er niet. We spraken over de Herstelling en het Boek van Mormon. Ze begreep het allemaal en zij vond het allemaal logisch klinken. Dus aan het eind zei elder Foong of ze zich wilde voorbereidingen om gedoopt te worden voor de 24e en ze zei ja! Ze moest wel zeggen dat ze het nu erg druk heeft en dat ze soms twijfelt aan zichzelf of ze het wel allemaal kan, maar ze wilde het wel proberen. Dus eindelijk iemand gevonden die ook gedoopt wil worden. Dus dat was hartstikke gaaf.
Helaas was het erg moeilijk om contact te maken met haar in de dagen erna, het onderwijzen op vrijdag kon ook niet doorgaan omdat wij een training hadden (zal ik zo meer over zeggen) en zondag kon ze helaas niet naar de kerk komen. Dus inmiddels is ze officieel geen doopdatum meer. Gelukkig echter gisteren na de doopdienst naar haar huis gegaan waar we haar even konden zien. We konden weer even contact maken, ook met de rest van haar familie en ze wil zich nog steeds voorbereiden. Wellicht dat het nu alleen iets later wordt. We hebben gelijk maar 2 nieuwe momenten gepland om haar te zien en zullen een nieuwe datum opzetten binnenkort. En ze zei dat ze meteen allemaal vragen stelde en over Joseph Smith sprak met haar echtgenoot dus dat liet toch wel zien dat ze er enthousiast over is. Gaaf! Haar echtgenoot wil er niet zoveel van weten maar respecteert haar keuze en zal ook naar de doopdienst komen om haar te ondersteunen.

Vrijdag was dus de Zone Training, alleen voor onze Zone, dus dat zijn 12 zendelingen hier in Wells Road. De Zendingspresident deed interviews en de Zoneleiders en zuster Shamo deden een instructie. We spraken veel over planning en over het gebed. Iedere avond plannen we voor de volgende dag en we kregen instructies hoe we onze sessies meer geestelijk en beter kunnen maken. Veel ideeën opgeschreven en vol motivatie om dat aan te pakken. Het moet echt een momentje zijn waarbij wij inspiratie kunnen ontvangen van Hemelse Vader voor onze volgende dag. Daarna sprak zuster Shamo veel over het gebed. Over hoe wij een sterke relatie moeten opbouwen met onze Hemelse Vader om onze onderzoekers ook te helpen datzelfde op te bouwen. En hoe wij altijd inspiratie moeten zoeken van Hemelse Vader voor Zijn werk en Zijn kinderen. Daarna vroeg zuster Shamo mij om het gebed te zeggen voor de hele Zone! Iedereen kwam op met punten waar ze dankbaar voor waren en onderzoekers die hulp nodig hadden. Daarna gingen we allemaal op onze knieën in gebed. Ik voelde me erg vereerd dat ik het gebed mocht uitspreken en het was heel speciaal. Er was een krachtige Geest en het was heel duidelijk dat we werkelijk tot Onze Vader spraken. Dat is vooral wat mij heel erg raakte, hij is echt mijn Vader, onze Vader. Hij kent mij, houdt van mij en ons allemaal.
Nou omdat we in Wells Road waren deed de Zendingspresident de interviews als laatste met ons, omdat iedereen ver moest reizen en wij het meest dichtbij waren, dus één van de Zoneleiders zat in een interview en de ander moest bij zijn collega blijven en andere zendelingen moesten naar huis worden gebracht. Dus de Zoneleider vroeg of ik wilde rijden!!!! HAHAHA Ja natuurlijk!!! Gaaf! Dus een beetje bang in de auto met 2 elders en elder Foong.

In de zending hebben ze Opel Meriva's. Nou alles is goed gegaan, wel heel maf om aan de andere kant van de weg te rijden. Schakelen met links en ik moest soms even de spiegels bijstellen, maar het ging wel goed. Soms moest ik snel van baan wisselen, maar goed, het ging niet perfect maar het was heel leuk. Daarna samen met elder Foong een interview gehad met de Zendingspresident en hij en zijn vrouw brachten ons daarna naar onze etensafpraak voor die avond.

Het gaat allemaal goed hier. Ik vind het soms wel erg moeilijk om positief te blijven, dus dat is mijn doel voor deze week. Op het positieve blijven focussen. Het is in ieder geval overduidelijk dat de tegenstander er alles aan doet om ons als zendelingen aan te vallen en minderwaardig te doen voelen. Elder Foong en ik worden al meer en meer goede vrienden. Ik begin meer en meer van hem te houden en ook deze ervaring maakte ons weer sterker! Soms is het, denk ik, gewoon overweldigend toch de verantwoordelijkheid die je voelt en de angst om niet genoeg je best te doen.

Ik ga nu gauw de Zendingspresident schrijven, want dat gebeurt sinds kort ook per email.

Ik hou van dit werk. Ik ben dankbaar om een dienstknecht te zijn van Hemelse Vader. Ik weet dat Jezus Christus leeft. Ik wil meer altijd indachtig zijn dat ik Hem vertegenwoordig, door Hem ben aangesteld. Dus ik ga gewoon weer mijn best doen deze week. Ik hou heel veel van jullie.

Liefs, jullie elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten