donderdag 19 augustus 2010

Heel veel geleerd

Het is een beetje later voor jullie dan waarschijnlijk verwacht, maar hier komt toch maar gauw een brief van mij. Ik zal later uitleggen waarom deze nu pas komt.

Wat heerlijk om van jullie te horen!!! Wat ben ik blij om te horen dat jullie mijn briefje aan Concetta hebben ontvangen en precies op tijd ook nog. En wat leuk dat Concetta zo'n leuke verjaardag had. Ik moest wel zeggen dat ik toch wel even bij alles stilstond, toen ik die brief schreef, want ergens wilde ik ook bij dat feestje zijn. Maar ik vind het zo heerlijk om een beetje van beide te hebben. Dat is het! Ik heb een beetje van beide. Ik mag de Heer dienen in Bristol en tegelijkertijd hoor ik van jullie en hoewel ik er niet fysiek bij ben, krijg ik toch een beetje een idee door wat jullie me iedere keer weer schrijven.

De afgelopen paar dagen waren zo giga goed. Veel veel geleerd. De kerk heeft een wereldwijd nieuw leerding. Naast Preach My Gospel is er nu ook de Simplefied Curricullum en het is niet anders dan Preach My Gospel maar een soort van de belangrijkste punten voor ons om meer succesvol te zijn. Het komt neer op de volgende punten: (uit mijn hoofd): Openbaring d.m.v. gebed, aanwezigheid bij de Avondmaalsvergadering, Het Boek van Mormon, mensen niet alleen maar de lessen geven, de rol van de Heilige Geest bij bekeering, hoe te beginnen met onderwijzen, wij nodigen uit, zij leggen zich toe en we doen een follow up en nog enkele andere belangrijke aandachtspunten in PMG. Dus zondagmiddag om 4 uur vertrok ik met Elder Joel, onze super District leider (echt hij is super goed) en de zoneleiders en nog een DL uit Weston Supermare, naar de Tempel. Onderweg kwamen we langs Slough waar 3 van ons hadden gediend, dus de Zone Leiders hadden een eetentje georganiseerd voor ons met deze recente bekeerling. Daarna naar een flat van de zendelingen in de buurt. Sliepen op de vloer en 's morgens vroeg op. Redelijk geslapen gelukkig. Maandag en dinsdag kregen we instructies en praktijk van 9 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds. Phffff, Dat was soms wel even zwaar, maar zo leerzaam, opbouwend en leuk. Overnachtingen waren bij de Tempel. Gaaf om de Tempel zo mooi verlicht te zien. 's Ochtends ging ik een gebedje zeggen en ik keek op uit het raam, het eerste wat je ziet is de Tempel!!! Dus vandaar dat ik niet kon mailen. ’s Maandags werkten elder Hatch en elder Roe (uit Southmead, Bristol) samen in beide areas en ze hebben het erg naar hun zin gehad en goed gedaan. Ik hoop dat hij zich nu prettiger voelt met de telefoon en het kaartlezen, want dat moest hij nu allemaal zelf doen.

Ik heb heel veel geleerd en één van de dingen die er heel erg uitsprong opnieuw voor mij, was met luisteren naar de onderzoekers en tegelijkertijd naar de Geest, het stellen van geïnspireerde vragen en niet bang zijn om een stilte te laten vallen en les geven naar gelang de behoefte van de onderzoeker. |In de MTC, hoewel daar alles in scene was gezet, merkte ik de Geest heel duidelijk in mijn lessen. Hij stuurde mij tot vragen ed. Dat wil ik opnieuw oppakken. Daar wil ik echt aan werken. Wat ik ook voelde tijdens de meetings is dat dit het werk van de Heer is. Wij bouwen letterlijk Zijn koninkrijk hier op aarde. Ik weet dat het evangelie waar is, het is waar en het is zo ongelooflijk bijzonder!! Ik voel het ook nu ik het schrijf en ik hoop jullie ook als jullie dit lezen.

We kwamen net uit een goede teach met twee mensen die we vonden toen we langs de deuren gingen. We spraken over de Herstelling en ze lijken veelbelovend. Dus dat was wel gaaf.

Ook had ik het gevoel om een mevrouw aan te spreken aan de andere kant van de straat. Ik weet niet waarom, maar subtiel staken we over en we spraken haar aan. We spraken over eeuwige gezinnen en hoe zij dit voor haarzelf kan weten. Ik kan haar reactie moeilijk beschrijven ze was zo ontvankelijk, het klonk, denk ik, waar in haar oren. Ze sprak haar zoontje aan en zei:“Hoor je dat??” En ze wilde graag dat we terugkomen!! Gaaf!!

Laatst hadden we ook een uitwisseling, ik met de Districts Leider, elder Joel en ik heb super veel van hem geleerd.
Waar ik mee worstelde, is dat ik soms te veel aan het woord ben en elder Hatch te weinig. Ik bad laatst tot Hemelse Vader hierover, want dit moet gauw veranderen, vond ik. Ik was aan het strijken, maar bad in mijn hart, toen dacht ik, wat deed elder Carr, mijn trainer met mij? En mijn verstand was verhelderd. Ik herinnerde me dat elder Carr zou zeggen tegen mij, okee, ik wil dat jij de leiding neemt tijdens het onderwijzen dit keer en dan hadden we van te voren afgesproken wat we zouden onderwijzen, maar ik moest leiden en dat ga ik proberen meer met elder Hatch te doen.

Ik moet nu gauw president Shamo schrijven.

Hou van jullie!!!!! Ik schrijf maandag weer!

Jullie Elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten