maandag 23 augustus 2010

Ik zal nooit opgeven


Mam, wat speciaal hoe Hemelse Vader soms met ons werkt hè?! Zo opeens overkomt de Geest je. Afgelopen vrijdag gingen we naar een mevrouw toe. Ik denk dat ik dit al heb verteld, het is ook niet zo heel lang geleden dat we elkaar mailden,maar ze was zo gestrest. Tisha is haar naam. De eerste keer dat we langs haar gingen, accepteerde ze om gedoopt te worden, en hoewel we haar sinds dien 3 a 4 keer hebben gezien, waren het iedere keer maar hele korte bezoekjes. Ze heeft 3 kleine kinderen, ze is zwanger en woont in een nieuw huis. Het is allemaal een beetje veel voor haar, we hebben haar dus ook nog niet echt veel meer kunnen onderwijzen. Hopelijk kunnen we dat morgen wel doen, we hebben afgesproken haar morgen weer te zien. Maar toen we vrijdag dus even langs gingen, was ze opnieuw zeer gestrest en dat hadden we wel een beetje verwacht. Ik heb echter laatst bij de Tempel een Lofzangen- boekje gekocht, een kleintje maar met alle lofzangen er in. Dus we besloten "Did you think to pray" te zingen en toen we bij zo'n beetje de tweede regel kwamen, was het alsof er een soort warme deken over mijn hart werd gelegd, heel teder kwam dat gevoel over mij. En zij kon het ook voelen, want aan het einde van de les was ze in tranen. Muziek is een prachtig middel om de Geest te brengen. Wellicht de volgende keer dat ik foto's stuur, stuur ik ook mijn iPod mee, want dan kunnen jullie er nog wat meer muziek op zetten??!! Elder Hatch speelde "If I could hide to Kolob" in de Avondmaalsvergadering. Dat was heel erg bijzonder en fijn. Ik hou van de zondag omdat ik even de tijd heb om met Hemelse Vader te praten en mijn gevoelens met Hem te delen. Ik hoef me niet al te veel zorgen te maken over andere mensen. Het is even mijn momentje met Hem.

Kerk was verder best wel goed. Helaas waren er geen onderzoekers. Deze week was zeker niet onze beste week, ook niet in nummers, maar we hebben het gevoel dat dat ook komt door de 3 gekke dagen aan het begin van de week. We hebben echter het volle vertrouwen dat deze week wel weer heel erg goed zal zijn. We hebben hier heel veel regen gehad in het weekend.

Eén van de afvoerpijpen van de kerk kon het niet meer houden, dus de hele recreatiezaal is ondergelopen met water en zelfs in delen van de kapel. Dus ja dat is wel sneu, maar hopelijk kan het snel worden gemaakt.

We werken heel erg hard, en ik hoop dat deze week weer heel erg goed zal worden. We willen nieuwe onderzoekers blijven vinden en proberen aankomende zondag in ieder geval 2 mensen naar de kerk te krijgen, want het is nu sinds een lange tijd dat een onderzoeker is gekomen. Ook gaan we proberen meer met de leden samen te werken, ze mee te nemen naar afspraken ed.

Ik mis jullie allemaal wel. Ik heb niet zo veel tijd om aan thuis te denken, maar wil tot jullie getuigen dat jullie een grote krachtbron voor mij zijn. Als ik het moeilijk heb, denk ik aan jullie. Soms vind ik het zwaar, het trainen, de dingen die niet goed gaan en dan wordt het een beetje teveel. Ik zat daar gisteren over na te denk in de kerk en ik kreeg het gevoel, oké dus wie wil dat ik nu opgeef? Satan wil dat. Hij wil ons kapot maken. Ik wil vechten, ik zal nooit opgeven, dat ik wat ik Hemelse Vader heb beloofd.
Ik zal vechten zo hard als ik kan.

Ik moet er nu vandoor, ik zie uit naar jullie lieve briefjes. Ik hoop dat jullie een hele goede week zullen hebben.

jullie Elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten