dinsdag 3 augustus 2010

Nieuwe doelen


Hi allemaal!

Wat fijn dat Quincy het Avondmaal kon inzegenen. Ooh, dan wens ik toch wel, dat ik even een Avondmaalsvergadering in Den Haag kon bijwonen!

Nou, de afgelopen paar dagen waren best wel goed. Na kort emailen en shoppen op donderdag hadden we 's avonds een etensafspraak met de wijkzendingsleider en daarna een hele goede teach met één van onze onderzoekers. Haar naam is Anne en we proberen haar te helpen toe te werken naar een doopdatum. Ik hoop dat misschien donderdag, als we haar weer zien, we in staat zullen zijn om een datum aan haar te geven. Ze zei dat ze het gewoon een hele grote opgave vind om haar leven zo te leiden als de Heiland, of volgens Zijn voorbeeld. We probeerden haar uit te leggen dat Hemelse Vader alleen maar verwacht, dat we onze best doen, maar we zullen erop terugkomen aankomende donderdag. Had ik jullie al verteld dat we dus de eerste persoon die we op straat aanspraken gelijk meer wilde weten? Gaaf! Maar ze cancelde op vrijdag om langs te komen. We gaan haar zo een belletje geven omdat ze in het weekend geen tijd had. Hopelijk kunnen we haar spoedig ergens zien.

Vrijdag vonden we een heleboel potentiële onderzoekers. Met veel mensen gesproken en enkele mensen vroegen ons om terug te komen. Eén van de dingen die ik heel duidelijk heb gemerkt is, dat de afgelopen overplaatsingen helemaal niet zo heel goed zijn gegaan met onze aantallen. Ook de afgelopen week was niet echt verbluffend. Maar we spraken met de Districtsleider en met een teruggekeerde zendeling in onze wijk gisteren en zij zeiden dat ze nooit echt veel langs de deuren gingen omdat het niet echt heel goed werkt. Met Elder Carr gingen we nooit zoveel langs de deuren als dat we nu deden in de 2e moves. Eén van de dingen die Elder Carr zo'n goede zendeling maakte was, dat hij heel veel finding by the way doet. Dus je zet zo veel mogelijk afspraken op en terwijl je onderweg bent daar naartoe, spreek je met mensen op straat. En als je dan een goede teach hebt gehad, dan ben je zo vol van de Geest dat mensen door dezelfde Geest worden geraakt als je met ze spreekt! Dus dat is wat we echt gaan doen. Moeilijk is dat we nu niet zoveel onderzoekers hebben dus niet zoveel afspraken. Maar we hebben besloten om alle onderzoekers en minderactieven zo vaak mogelijk te zien en ook langs leden te gaan om even een praatje te maken en een geestelijke gedachte met hun te delen. Dan kunnen we gelijk vragen of zij vrienden of familie, collega's of dergelijke hebben die we ook kunnen onderwijzen. Op die manier zouden we meer afspraken moeten hebben en dus meer finding by the way, een betere band met de leden en hen hopelijk ook meer enthousiast maken over zendingswerk. Dus allemaal voordelen zou het moeten brengen. Dus dat is het plan. Ik ben enthousiast, want ik wil gewoon zo hard aan de bak gaan en wonderen zien.

Zaterdagavond we besloten we langs een minderactieve zuster te gaan, zonder dat we een afspraak met haar hadden gemaakt. Ik wilde haar al voor langere tijd bezoeken en een vorige poging bleek ze niet thuis. Maar wel in het weekend, dat zou een betere tijd voor haar zijn. Dus we gingen langs en ze was er en liet ons binnen. Ze is minder dan een jaar geleden gedoopt en voelde zich helaas op een gegeven moment, beledigd door enkele leden en besloot niet meer te komen. We spraken over Joseph Smith en het Boek van Mormon en deelde één of twee schriftteksten met haar. We nodigden haar uit om weer naar de kerk te komen. Elder Carr en ik waren haar 2 keer tegen gekomen en iedere keer was ze erg ontmoedigd en wilde ze niet naar de kerk. Nu zei ze tegen ons dat ze wel zou proberen te komen. Dus wij enthousiast. En Gisteren terwijl we bij de deur stonden te wachten, YES! daar was ze. Helaas was één van haar best vriendinnen zr. Aitchison niet aanwezig, maar een andere goede vriendin kon haar opvangen. Ik weet niet zo goed hoe ze het allemaal weer ervaren heeft, maar hopelijk komt ze langzaam weer terug.

Zondagavond hadden we even geen plannen vlak voor een vergadering in de kerk, dus we besloten maar meteen onze nieuwe plannen in de praktijk te brengen. We gingen een lid bezoeken dichtbij de kerk en het bleek dat zijn zoon net een brand gisterenavond in het huis had gehad. Hele keuken uitgebrand. We hadden hem gemist in de kerk, dus we dachten we, we stoppen even onderweg bij hem en toen vertelde hij ons dit. Was bijzonder omdat ik me niet direct naar hem geleid voelde, maar het was zo fijn en bijzonder om een boodschap met hem te delen en juist toch wel nu hij het nodig leek te hebben.

Ik moet er zo vandoor. Ik hou zoveel van jullie. Zeg maar een gebedje voor ons. Nou, ik wou dat ik langer kon blijven, maar ik moet nu gaan.

Liefs

jullie Elder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten