maandag 6 december 2010

Guernsey!!!

Hi allemaal!!!!

Wat een heerlijke mail weer van jullie. Nou, waar zal ik beginnen. Wat een super gekke week was het toch wel zeg!

Vrijdag begon heel normaal. We mochten dus gauw even mailen en shoppen, zo gezegd zo gedaan. Toen we thuiskwamen van het boodschappen doen en mailen was het één uur. Elder Hatch voelde zich weer niet zo lekker en we zaten erover te denken om misschien dus binnen te blijven.... toen om kwart over één kwam een telefoontje van de Zoneleider, dat ik om 3 uur met mijn koffers klaar moest staan om te vertrekken!!! AAAAHhhhh!!! Gekkenhuis, dus we zijn als een gek aan de slag gegaan. Gauw alles ingepakt en nog een beetje stofgezuigt. Het paste allemaal maar net in de koffer. Toen kreeg ik een telefoontje van de office met de vluchtinformatie en dat ik maar één koffer van 20 kilo mocht meenemen!!! AAAHHH!

Nou, rond drie uur vertrokken we naar Bath om daar in een andere auto over te stappen. Van Bath naar Reading en daar ontmoette elder Hatch zijn nieuwe collega, elder Hashimoto. Zij gingen er vandoor. Als ik nu terugkijk, hebben elder Hatch en ik toch wel een hele bijzondere tijd mogen meemaken en een echte vriendschap opgebouwd. Het was wel heel gek om afscheid te nemen en dat was toch ook wel een beetje speciaal, omdat we toch zo lang samen waren geweest.

Nou, toen met de AP's (Assistenten van de zendingspresident) elder Allred en elder Wright naar de Tempel. (Er zijn nu 4 AP's en elder Carr is er één van!!! Elder Carr was de trainer in Bristol van elder Peschier). Er ligt inderdaad heel heel veel sneeuw rond de Tempel. Aangekomen bij de Tempel zag ik de bisschop (van Bristol) en zijn vrouw en ook Matt die heel vaak meekwam op teaches. Dat was echt een wonder en een zegen, want ze zouden net opweggaan om wat te eten en toen kwamen wij aan. Dat gaf me de gelegenheid om toch nog even afscheid te nemen van hen. Het was inmiddels al redelijk laat. Op het zendingskantoor kreeg ik het vluchtplan van zuster Wege en ontmoette ik mijn nieuwe collega, elder Russon uit Chicago! Hieronder zie je hem op de foto hoe hij ons mini kerstboompje aan het versieren is.

Hij lijkt me een super goede zendeling, met goede ervaring, 6 maanden uit en heel erg aardig. We kunnen goed met elkaar overweg! En hij is ook heel erg enthousiast over Guernsey. Nou, gauw alles uit mijn koffers gegooid, dat ik niet meer nodig had en in één van de koffers gestopt. Met een weegschaal gewogen of alles in orde was en ja, uiteindelijk rond de 45 pounds. We sliepen dus in het Tempel Accomodation centre, met elder Judd en elder Carr, de andere 2 AP's, wat heel erg leuk was, want ik ken ze heel erg goed.

's Ochtends om ietsje voor zessen op naar vliegveld Gatwick. Om half acht daar en om half negen waren we aan boord! Het ging allemaal heerlijk snel en verliep redelijk vlekkeloos.

We hadden vlucht BE903 van FlyBe en het toestel was een Q400 Dash 8, inderdaad een tweemotorig propeller toestel met ruimte voor 60-70 man, maar we waren heel licht met maar 30 man of zo (had dus net zo goed wel mijn tweede koffer kunnen meenemen ;)) De vlucht was kort, naar zo'n 18.000 foot (normale cruisehoogte is boven de 30.000) en ongeveer een half uurtje. Dat was toch wel heel erg gaaf en volgende week vliegen we weer! JOEPIE!!! BIG SMILE!!!

Maar ik heb zo veel te vertellen. Hieronder het huis waar we nu wonen.

We hebben een woon/slaapkamer en een keukentje en een badkamer. Het is erg netjes en goed allemaal, het is wel een beetje koud vooral in de morgens. Het eiland is inderdaad heel klein en zoals we hier zeggen heel erg posh of behoorlijk welvarend. Mooie auto's en dikke huizen...

We deden wat boodschappen nadat we hadden uitgepakt en daar begonnen de wonderen al gauw. In de Marks & Spencer deden we wat boodschappen, want dat was de eerste de beste die we tegen kwamen. De mevrouw achter de kassa, begon met ons te spreken en zei dat ze elder de Almaida en elder Spencer kende. Die waren hier in januari. Ze zei dat ze het moeilijk vond om ons weer te zien, want ze is heel erg druk, zei ze. Maar we moedigden haar aan. Dit is zo belangrijk, zeiden we en ze ging akkoord. Ze zei dat ze op dinsdag haar dagje vrij heeft en we maakten een afspraak om langs te gaan op dinsdagavond!!! Woooeeehooee, wonderen!!!! Yes!!! Toen gingen we terug naar de flat, gauw wat eten en daarna gegevens over sommige van de onderzoekers doorgekeken en de aantekeningen van de vorige zendelingen bestudeerd. We hadden ook een kaart gekocht om alle leden en de paar onderzoekers en minder-actieve leden in kaart te kunnen brengen.

In de avond gingen we er vandoor, aan de slag. We hadden twee straten uitgekozen om op de deuren te kloppen. Op weg daar naartoe raakten we een beetje verdwaald, dus we zagen een gezin aan de andere kant van de weg en gingen naar hen toe om de weg te vragen. Het regende een beetje,
dus de vader en het kindje liepen door naar huis, maar de moeder bleef ons helpen. Ze waren heel vriendelijk en hielpen ons goed de weg te vinden. Daarna spraken we met haar over wie we zijn en dat Hemelse vader een plan heeft voor onze gezinnen om gelukkig samen te zijn en om eens voor eeuwig met elkaar te zijn. Ze wilde graag meer horen!!!! En we maakten een afspraak voor woensdagavond. Ze had ook nog nooit gebeden en dus zeiden we een gebed met haar!! WWWOOEEEEHHEEEE, een nieuwe onderzoeker en dat binnen een half uur echt werken!!! Wat een wonder! We waren zo enthousiast.
Gisteren vonden we nog een nieuwe onderzoeker toen we op weg waren naar een less active en we zien haar morgen!!! En we vonden een part member family die we kunnen onderwijzen en vanavond naar de gezinsavond komen. Niet te geloven, wat een wonderen gebeuren allemaal!!!!

De zondag was zeer bijzonder en anders, I quess. President Robeiro is onze gemeentepresident en hij haalde ons op. Hij komt uit Portugal en is een zeer nederige en vriendelijke man. Zijn vrouw was in januari of rond die tijd, gedoopt. We vergaderen als leden in een soort gehuurd halletje en toen wij binnen kwamen, hebben we gauw alle stoelen klaargezet. Nee, geen 180 leden zoals in Den Haag, maar ongeveer 12! Er waren in totaal 6 leden en dan wij als de zendelingen en dan ook nog een onderzoeker die de vriend van de ZHV-predidente is. Er is een jongeman van 14 en een meisje dat volgens mij bijna jonge vrouw wordt. Normaal zijn er ietsje meer leden. Het was echter heel speciaal. We begonnen met het Avondmaal en de getuigenissen. Elk lid bad en deelde zijn getuigenis over hoe dankbaar ze voor ons waren, dat er weer zendelingen op het eiland zijn. Ze hebben in het verleden zo onregelmatig zendelingen gehad. Ze zijn allemaal heel erg nederig en zo dankbaar voor ons. Ze vergeleken ons met engelen. Wij deelden ons getuigenis over de ervaringen en nieuwe onderzoekers en de mevrouw van M&S met hen. Eén mevrouw moest huilen en anderen waren gewoon heel erg enthousiast!!! Zo bijzonder. De Geest was heel erg sterk. Zowel Elder Russon en ik voelen een zo dringend verlangen om aan het werk te gaan en ons best te doen voor de gemeente. Ik hou vast aan dat voorbeeld van elder Broberg, dat vond ik wel een goede, who knows!!!

Nou, ik moet gaan afronden. Ik hoop dat jullie een indruk krijgen van de wonderen die hier nu al allemaal gebeuren. Ik ben zo dankbaar voor jullie ondersteuning en de schriftteksten.
Daniel 10:19 wat bijzonder!!!

"En Hij zeide: Vrees niet, gij zeer gewenste man! vrede zij u, wees sterk, ja, wees sterk! En terwijl Hij met mij sprak, werd ik versterkt, en zeide: Mijn Heere spreke, want Gij hebt mij versterkt."

Ik weet alleen dus niet hoe het gaat met de gewichtbeperking. Hoe dat gaat met mijn pakketje??? Ik ben bij de Tempel op 15 december. En ik weet nog niet wanneer ik mag bellen. Ik heb gehoord van andere zendelingen, dat we jullie de dag van te voren mogen bellen, dus de 24e om een tijd af te spreken voor de volgende dag....dat zou leuk zijn!!! Ik ga het navragen.

Het eiland is lang niet zo koud als Bristol. We hebben gisteren en eergisteren regen gehad, maar het klaarde gistermiddag op en ook vandaag weer opklaringen.


Nou, ik moet er weer vandoor. Ik heb zo snel als ik maar kon getypt.

Ik hou van jullie!!! Zo ongelofelijk veel. Het evangelie is waar. Dit is het werk van de Heer. Hij laat het me iedere keer weer weten. Ik hou van Hem en Hij houdt van ons. Ik hoop gauw weer van jullie te horen.

Oh ja en alles is zo'n beetje in het Frans, zoals de straatnamen en dergelijke....

hou van jullie, groetjes daar en een goede week!!!

Liefs elder Daniel Peschier

1 opmerking:

  1. Oh dear! One of my very favorite books is called "The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society." I want to visit there so badly! That just made me extremely happy that Daniel is there! It sounds like he is having a fantastic time. I pray for him and wish him all the luck in the world!

    BeantwoordenVerwijderen