maandag 17 januari 2011

Ik kan niet geloven hoe snel de tijd gaat!

Hi allemaal,

Ik kan niet geloven hoe snel de tijd allemaal gaat. Ik weet ook niet zo heel goed wat ik jullie moet schrijven sinds woensdag.

Ik heb ook 2 filmpjes gemaakt terwijl we langs de kust rijden op die fiets. Die zal ik later nog wel versturen. Wat heel erg leuk nieuws is, is dat we volgende week weer een Zone-training hebben met President Shamo. Dus we mogen weer vliegen!!! JOOEPIEE!! Dat wordt dus wel heel erg leuk, hoogstwaarschijnlijk vliegen we op zondagavond naar the mainland and op maandagavond weer terug. Maar toch wel leuk, ik weet dus niet of ik volgende week op maandag e-mail of op een andere dag, maar dat zien we allemaal later wel.

Het wordt hier allemaal langzaam ook warmer en warmer en het is hier al redelijk warm, maar zelfs met thermals wordt het warm nu, want we rijden overal op de fiets en daar wordt je dus al gauw warm van. Elder Russon en ik zeggen regelmatig tegen elkaar, dat onze dijen wel dikker moeten worden hier, want je kan ze goed voelen na zo'n heuvel. Er is een heuvel hier called the Fosse Andre. Man man, hij ligt heel dicht bij huis en elke dag moeten we die dus op, maar we hebben gezien dat we er nu makkelijker en veel sneller op gaan dan voorheen, omdat we meer spieren hebben ontwikkeld. Net zoals we met beproevingen meer geloof ontwikkelen. De heuvel is niet zo steil, maar heel erg lang vooral.

Nou goed... hoe gaat alles met jullie? Pap, wat een gaaf verhaal van je oude schoolvriend!! Wat bijzonder dat je bad om een instrument in de handen van de Heer te zijn en kijk nu toch eens. Het belangrijkste is, denk ik, dat we laten zien wat het Evangelie voor ons betekent in ons leven en dat we met liefde en gevoel of de Geest dat dan met anderen delen, dat zei president Shamo vanmorgen in onze e-mails. President Shamo is veel veranderingen aan het doorvoeren. Zo is het plan om nu veel langer in de areas te blijven (dus voor mij net als met Bristol) omdat we dan meer relaties en trust met de leden kunnen opbouwen en dat is zo crucial en we zijn meer bekend met de area. Maar goed, ook hebben we een uitgebreid studieplan gekregen. We worden geacht 2 keer het Boek van Mormon te lezen en het Nieuwe Testament en de Leer & Verbonden en Predik Mijn Evangelie en een keer het Oude Testament op onze zending en Predik Mijn Evangelie 4 keer. Dus we moeten onze personal studies meer intensief gebruiken. Vind ik een heel goed idee! Ik ben meer en meer van de schriften gaan leren houden sinds mijn zending en ik ben nu in Alma 50. Vanmorgen las ik over Moroni en elder Russon en ik merkten het volgende op. De eerste keer dat de Lamanieten tegen de Nephieten ter oorlog gingen waren de Nephieten o.l.v. Moroni veel meer voorbereidt. Ze hadden dikke kleren aan en zwaarden en schilden enz. De tweede keer kwamen de Lamanieten terug met hetzelfde aan. Ze hadden er ook van geleerd maar intussen bleef Moroni zijn legers door de Geest leiden en ze maakten de zwakste cities (steden) heel erg sterk, zodat de Lamanieten er niet tegen op konden. Dat deed ons heel erg denken aan hoe wij een geestelijk afweersysteem hebben, net als ons lichaam en hoe we het sterk moeten maken en elke keer weer sterker. Dus daar was ik vanmorgen veel over aan het nadenken.

Bennie, wat super goed dat je aan het leren ben van de Leer en Verbonden! Ik doe ook elke dag studie, voor 2 uur! Dus we doen het samen! De Heer zal je ongelofelijk zegenen voor je gewilligheid om te studeren, dat weet ik zeker, met school en in alles!

Met Tina gaat het vooral heel erg goed. Ze maakt veel vooruit gang en voelt echt dat het evangelie en de Heer haar nu heel erg zegenen en de veranderingen zijn zichtbaar en ze herkent ze. Ze kwam opnieuw naar de kerk en vanavond hebben we een etentje met leden en haar en gezinsavond. Ze wil gedoopt worden, maar vind het moeilijk omdat ze een paar vrienden in wat moeilijkheden heeft, waardoor haar hoofd er niet echt naar staat. Daar moeten we dus aan werken vooral met haar, maar dat is op dit moment alles wat haar tegen blijkt te houden. We zullen waarschijnlijk proberen haar natuurlijk aan te moedigen hierin en de geboden te gaan onderwijzen.

We hadden een echte knal les met Dave! Wat een kerel! Woensdagavond onderwezen we hem opnieuw en hij is gewoon heel erg enthousiast over het evangelie. Hij ziet de verandering in zijn leven, hij is vrolijker en hij kan het Boek van Mormon bijna niet opzij leggen. Ook zei hij dat hij nu veel meer vooruit kijkt naar de doop op 5 februari. We hebben hem de helft van het Plan van Zaligheid onderwezen en hij begrijpt het helemaal! Het is zoveel duidelijker, zei hij met het voorbestaan!! Hij kon zondag helaas niet komen en we hebben hem dus geprobeerd te bellen, maar hij neemt niet op!!! AAAHH!!! Dat gebeurde vorige keer dus ook en nu ben ik gewoon bang dat hetzelfde weer gaat gebeuren! Ik hoop het niet, wellicht was hij gewoon bezet. We moeten het maar afwachten en opnieuw ook hier maar gewoon geduldig zijn.

Daarnaast werken we met een mevrouw Celestina van Madeira naar de doop toe. Ze heeft nog geen datum, dat vindt ze nog een beetje eng. Stacey is echt bijzonder! We onderwezen haar de tweede keer deze week en spraken met haar over de Herstelling. Ze begrijpt het allemaal en is aan het nadenken over de doop. James en Martin hebben we nu een paar keer onderwezen maar het gaat nog niet heel vlot, getting there....

Daarnaast hebben we ook nog enkele nieuwe onderzoekers gevonden, een echtpaar genaamd Ivan en Catherine! Hij is agnostic of niet zeker wat te geloven.

Oké, ik moet er vandoor maar ik schrijf zo weer verder naar het internetcafé.

Nou, daar ben ik weer, dus waar was ik gebleven.....?

Ooh ja, Ivan en Catherine. Zij zijn een leuk echtpaar. We ontmoeten hem eerder in de week en maakten een afspraak voor vrijdagavond en gingen langs en hij en zijn vrouw waren er beiden!Hij is een beetje onbeslist over wat hij moet geloven en zij is ook niet zo gelovig maar was tot 5 jaar geleden een catholic.

Eén van de dingen, die ik denk, waar de tegenstander gewoon heel erg goed in is, is om ons negatief te laten voelen. Ik denk dat die ene moeilijke en miraculeuze week we heel erg on fire waren en ik besloot om on fire te zijn. Ik koos ervoor en op dezelfde manier kan ik er voor kiezen om negatief te zijn en dat is zo waar. Geloof is een keuze wij kunnen er voor kiezen.

Ik hoop dat alles goed is met jullie! Ik heb verder niet zo heel veel meer te melden.

Ik hoop dat jullie een hele goede week zullen hebben!
Ik hou heel erg veel van jullie!

Ik mis jullie ook! Maar ik kan niet geloven hoe snel de tijd gaat!

Hou van jullie,

liefs,

jullie elder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten