dinsdag 4 januari 2011

HAPPY NEW YEAR!!!!

Hahaha, het is weer heerlijk heerlijk om jullie te mailen en van jullie allemaal te mogen horen. Ik zal even toelichten waarom deze mail ook weer een dag later is aangekomen. Vanwege het nieuwe jaar was de bieb gisteren dicht en de internet café ook. Dus dit is de eerste echte mogelijkheid. Gisteren waren we dus in de stad en we vonden al gauw uit dat een heleboel dus weer dicht was. Ik belde de Zoneleiders in Bournemouth en zij zeiden: wel, als je vanavond een uurtje eerder begint met werken, dan kan je morgen gewoon even mailen. Dus dat besloten we te doen. We zouden dus om 5 uur in plaats van 6 uur aan de slag gaan. Gauw plannen gemaakt voor tussen 5 en 6 uur en toen maar gewoon naar huis. Elder Russon was moe en deed een dutje en ik besloot in elder Carrs Getuigenisboek te schrijven, dat moest ik nog steeds doen. Een soort getuigenisboekje met ervaringen. Daarna heb ik Nirul en Jesse geschreven. Toen was het alweer half past, dus ik dacht: oké, ik moet elder Russon wakker maken, want dan hebben we een half uur om ons klaar te maken. Dus wij ons klaarmaken. Ik keek even gauw op de klok, de klok zei 16:00 uur dus ik dacht, dat is mooi, we zijn klaar, even een gebed zeggen en we gaan aan de slag. Zo gezegd, zo gedaan. Dus we gingen eerst naar een straat om op de deuren te kloppen, wat we eerder die week niet konden afmaken.

We waren daar en hadden echt hele goede gesprekken met mensen. Toen klopten we op een deur en een mevrouw deed open. Carla is haar naam. Ze was eten aan het koken en had niet veel tijd. Maar we deelden met haar dat Hemelse Vader een Plan van geluk heeft voor ons en onze families. We vroegen of we terug mochten komen en maakten een afspraak voor vrijdag. Toen deelden we met haar dat ze zou kunnen weten dat alles wat we zeiden waar is, als ze gewillig is te bidden en Hemelse Vader te vragn. Daar was ze het ook helemaal mee eens en we zeiden een gebed samen. Zo goed!!! Toen gingen we naar een onderzoeker die we al een tijd niet hadden gezien. Net als Carla hadden we haar aan de deur ontmoet, maar vervolgens nooit meer gezien en dat was al bijna 2 weken geleden. We hadden het diverse malen geprobeerd maar zonder succes. Toen we bij haar appartement aan kwamen, zei elder Russon: ''Elder, ik denk dat mijn horloge kapot is...'' Dus ik zei: "oké waarom?" Hij zei: het is nu 5 uur??!! Dus ik zei ja... maar het drong niet tot me door. En hij zei: zouden we niet pas om 5 uur aan het werk gaan? Dus ik keek op mijn horloge!! en ja hoor, het is 5 uur!!! Met onze duffe koppen gingen we dus niet één uur eerder aan het werk maar 2 uur!!!1 HAHHAHAHA!!!

Dus we lagen bijna dubbel en ik zei: maak je niet druk, want elder Russon zei van: je hebt me dus een uur eerder wakker gemaakt!!! En ik zei: maak je maar niet druk, wonderen gaan gebeuren, nu we zo hard werken, we hadden immers Carla al gevonden!!! We klopten op de deur van de onderzoeker en niemand reageerde, nog een keer. We stonden op het punt om een briefje in de bus te doen en toen zei iemand van achter de deur: hallo??? Het was onze onderzoeker. Ze liet ons binnen. Ze was bang, zei ze later in haar huis, dat we verkeerde intenties hadden en dat we ons voorstelden als zendelingen, maar het niet echt meenden toen we haar eerst vonden.... Nu, zei ze, weet ik dat ik jullie kan vertrouwen en we hadden een heel goed gesprek met haar waardoor we haar beter konden leren kennen en ze ervaringen met ons deelde, waardoor zij wist dat God leeft. Heel goed!!! Wonder!! En toen gingen we naar een gezinsavond met een onderzoeker daar!! Grappig hè!! Hahaha, ik kwam niet meer bij! Hilarisch dat we 2 uur te vroeg aan het werk gingen, maar kijk eens wat een zegeningen Hemelse Vader ons gaf!!!

Nou wat verder? Na al die dingen die ik met jullie vorige keer deelde die ik had geleerd uit de Districtvergadering en uit de persoonlijke studie, was donderdag een zeer bijzondere dag. We hadden een teach maar ze flogde ons, zo als we dat noemen. Floggen, is niet op komen dagen. Dus we gingen in een straat op de deuren kloppen waar een voormalige onderzoeker woont. We spraken een gebed uit dat Hemelse vader onze back-up zou zegenen en het was heel bijzonder, want ik voelde de Geest sterk, dat er een reden was dat onze plannen niet door gingen. We klopten bij enkele huizen maar niet heel veel succes. Dus we besloten naar de voormalige onderzoeker te gaan. Ze was er en we spraken met haar aan de deur. Toen vroeg ze of we wilde binnen komen.

Hoohh, we moeten ervandoor, ik zal een internetcafé opzoeken en dan mail ik verder hopelijk....

Hou van jullie

Dus ik was jullie aan het vertellen hoe we naar een voormalige onderzoeker zouden gaan en ze was daar en ze vroeg of we wilden binnen komen. Dus we spraken met haar en haar kleinzoon. En het was zo bijzonder! We deden voor mijn gevoel niet echt iets anders, maar ik kon de Geest door ons voelen werken in wat we zeiden en we spraken heel veel over de profeet Joseph Smith. Ze was een langen tijd geleden in het begin van het jaar onderwezen door de zendelingen maar voelde zich toen niet klaar voor de doop. Aan het eind maakten we een nieuwe afspraak en we gingen op ons knieën in gebed. Dat was zo bijzonder!! We doen dat vaker. We worden aangemoedigd om elke keer op ons knieën te gaan met onze onderzoekers. Ze wilde nog niet zelf het gebed zeggen, maar elder Russon bad, maar ik kon de Geest zo sterk voelen en dat dit zo'n grote stap was om samen met ons te knielen!! Dus dat was bijzonder.

En toen in de avond gingen we naar de dame die we in de Marks en Spencer hadden ontmoet. We hebben in de afgelopen weken geprobeerd haar te onderwijzen maar het gaat zeer zeer moeizaam. Ze zijn een heel druk gezin en ze heeft bijna altijd de kleinkinderen daar, waar ze dan tegelijkertijd op moet letten enz. Ze komt uit Madeira, net als vele andere mensen hier. President Robeiro is de gemeentepresident en hij kwam met ons mee op de teach. In het begin was het even onrustig als altijd. Kleinkinderen, een gillende tv op de achtergrond, maar toen nam haar dochter de kleinkinderen mee naar boven en Ana deed de tv uit en toen was het zo kalm en rustig en ik kon de Geest binnen voelen komen!! Bijzonder!! De teach ging goed, eindelijk konden we haar onderwijzen over de Herstelling en zij kende president Robeiro van voordat hij lid was geworden van de kerk. Dus toen hij zijn getuigenis en ervaringen deelde, was ze er helemaal ondersteboven van, want hij was zeer veranderd. Dus dat was heel heel erg goed!!!

Ooh, nog een grappig en spannend verhaal tot slot. Donderdag was dus een zeer bijzondere dag maar ook een dag vol gebeurtenissen. In de morgen op weg naar de teach, reden we een zeer steile heuvel af, heel langzaam omdat het wegdek een beetje nat was. Elder Russons wiel blokkeerde echter en hij viel tegen de muur naast hem, gelukkig niet te hard en geen kleerscheuren. Maar dat was even schrikken. Toen in de avond, ook nu weer vlak voor de teach met Ana, gingen we op weg naar haar. Mijn voorlamp werkte niet meer zo goed en in Guernsey is het heel heel erg donker in de avond. Het was ongeveer half uur voor de afspraak. Ik vroeg elder Russon ongeveer 3 keer of we rechts op de rotonde moesten of links of waar we naar toe moesten. Hij zei dat we links konden maar rechtdoor leek korter, dus wij rechtdoor. We gingen niet heel snel, we naderden de rotonde en er waren geen auto's, ik keek naar de weg voor ons en zag dat het verboden in te rijden was. Ik draaide hoofd om, om het tegen elder Russon te zeggen en tegen de tijd dat ik weer voor me keek, klapte mijn voorband tegen iets heel hards dat ik niet had gezien. Voor ik het wist schoot mijn achterwiel in de lucht en mijn voorband haakte op iets.

Ik vloog heel even en toen kwam een harde landing. Mijn fiets gleed ietsje verder. Elder russon ging vol in de remmen en een auto stopte en vroeg of alles goed was. Nou, ik was dus vol op een behoorlijke stoeprand geklapt, die ik, denk ik, niet zag door mijn slechte licht. Ik viel op mijn rechterarm, maar gelukkig is alles in orde. Mijn pols deed wel zeer en mijn elleboog en vooral mijn schouder, die de klap vooral opving. Maar ik kon opstaan en alles bewegen, en alles oké, geen kleerscheuren en een goed verhaal voor nu. Hahaha, mijn schouder doet alleen heel lichtelijk zeer als ik er heel erg op druk, maar ik kan alweer gewoon push ups doen in de morgen.

Nou, ik dacht dat is wel een mooi verhaal.

Dus donderdag was een goede dag!

Bennie, als ik terug ben gaan we samen lekker knallen op de 31ste december!!! Haha, Oud en Nieuw was heeel heeeeeeeeel rustig hier. Geen vuurwerk gezien..... we moesten om 6 uur binnen zijn i.v.m. dronken mensen en gevaren, een regel voor de hele zending wereldwijd. We maakten een lekkere maaltijd om het toch te vieren. Ik heb er een foto van genomen, ik zal het snel sturen.

Ik wilde dus een pakje kopen gisteren om iets naar huis te sturen, maar het postkantoor was dicht!! Dat wordt dus volgende week of pas daarna!!! Nou, een laat cadeau!!

We hebben geen idee wat er met overplaatsingen gaat gebeuren. We vermoeden dat één van ons zal gaan omdat ze ons anders beiden moeten weghalen na de volgende overplaatsingen. Ik weet niet wanneer ik jullie weer kan mailen volgende week. Hoogstwaarschijnlijk woensdag (overplaatsingsdag) of donderdag misschien.

Mam, maak je niet te veel zorgen om de brieven. Ik heb nog een mooie kaart van de wijk ontvangen en ook jullie legging etc., en het werkt echt heel goed!!!
Dank jullie wel!!!

Ik moet er weer van door!

Ik hou heel veel van jullie. Ik ben Hemelse Vader heel erg dankbaar voor alles wat Hij mij aan het leren is en dat ik een instrument mag zijn in Zijn handen. Bovenal ben ik dankbaar om te leven in een tijd met het ware evangelie en om geboren te zijn in een familie met het evangelie. Wat een zegeningen! Ik kan dat meer en meer waarderen omdat ik ook de andere kant zie en zie hoe mensen echt verloren zijn zonder het evangelie!!

Heel heel veel liefs,,

elder Daniel Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten