woensdag 26 januari 2011

Vliegen v.v. Southampton

Hello, hello!!!

Hoe gaat het allemaal met jullie? Ooooooh, hoe heerlijk om jullie weer te mailen!!! En van jullie te horen!!! Ik wordt er altijd zo super enthousiast van om van jullie te horen. Bennie, wat ongelofelijk gaaf dat je zo sterk bezig bent met seminarie!!! Goed man!!! Ik was zondag het Avondmaal aan het klaarzetten, 1 schaal voor het brood en 1 schaal voor het water, niet zoveel vergeleken met Den Haag, hahahaha!!! Maar ik moest toch wel even aan je denken. Ben je nu heel veel het Avondmaal op zondag aan het klaarzetten??? Waar staat de Avondmaalstafel in het Hofstad Lyceum??? Nou ja, schrijf het me maar. Ik ben benieuwd.

President Shamo heeft ons sterk benadrukt de laatste tijd om de schriften te lezen. Het is zo belangrijk om met de schriften bekend te zijn. Daarin kunnen we alle waarheden van het evangelie leren voor ONSZELF!! Ik ben nu in het Boek van Mormon bijna klaar met Alma en daarna ga ik aan het Nieuwe Testament beginnen! Ik hou van de schriften en van het gevoel dat het me geeft als ik ze lees en alles dat ik eruit kan halen!

Cait, wat geweldig dat je zo veel succes in school ervaart. Ik ben zo trots op je! Ik weet niet of ik dat allemaal kan doen, voor een camera een persconferentie houden, projectleider enz!! Maar jij kan het en niet zomaar, een 8,5 niet te geloven!!! Schrijf me maar en ja natuurlijk, ik HOU van foto's, stuur me maar wat op!!!
Je rijinstructeur heeft wel een punt. Zoveel zit gewoon tussen onze oren of in andere woorden, het gaat allemaal om onze houding. Iets wat ik meer en meer ook herken in het zendingswerk. Vorige week was een moeilijke week at times omdat we veel afspraken hadden maar ALLES leek soms gewoon niet door te gaan, niet geïnteresseerd, of ziek of andere verplichtingen en dat doet natuurlijk wel wat met je, maar we kunnen kiezen hoe we erop reageren. Als wij een positieve blije houding hebben, dan gaat je dag ook beter, no matter what er gebeurd!! Nou, dat is allemaal wat makkelijker te schrijven, dan het echt is. Dus denk niet dat ik het allemaal kan. Ik moet het nog elke dag beter en beter doen! Haha, daarvoor zijn we hier!

Pap, we hebben nu een Comp-tie ;-) Als collega's koop je samen een zelfde stropdas en die draag je dan naar de vergaderingen of gewoon wanneer je wilt om te laten zien aan de mensen dat je collega's bent, dus nu hebben wij ook een companionship tie!!!

Nou, wat kan ik met jullie delen van afgelopen week! We hebben weer gevlogen!! 's Zondags in de kerk moest ik de slotspreker zijn hahahaha!!! 15 min, niet zo lang, maar over de Tempel. Omdat we veel onderzoekers in de kerk verwachtten, deelde ik vooral de basisbeginselen. Ik sprak over het belang van zendingswerk en hoe centraal dat is in het bewerkstelligen van het werk van de Heer ( Mozes 1:39):

“Want zie, dit is Mijn werk en Mijn heerlijkheid: de onsterfelijkheid en het eeuwige leven van de mens tot stand te brengen.”

En daarna ging ik over naar de vraag: maar hoe zit het met hen die nooit die gelegenheid hebben gehad en ik sprak over hoe Christus onderwees in de Geestenwereld en zendelingen aanstelde en over Doop voor de Doden. Nou, het was goed en het ging volgens mij best aardig.

Zondagmiddag hadden we een gave teach met 2 nieuwe onderzoekers, Ivan en Catherine, een echtpaar in de 50 denk ik, maar het ging super goed. Ze hadden het pamfletje gelezen over de Herstelling en hij bleef maar zeggen dat het allemaal zo helder en simpel is en dat it makes sense! Hahaha! We nodigden hen uit voor de doop, maar vooral Ivan vond dat nog allemaal te snel gaan. Dus daar moeten we aan werken, maar het was heerlijk om ze te onderwijzen. In de avond rond half vier gingen we terug naar de flat.

Gauw een shirt gestreken en aan gedaan en ik had mijn Suit Supply pak voor het eerst naar de stomerij gebracht en die aan gedaan, dus ik zag er gelikt ;-) uit en toen naar de luchthaven.

Kort vluchtje dit keer naar Southampton voor je het weet zegt de piloot: “Cabin crew, 10 minutes before landing” en dan zijn we er weer. We overnachten in Bournemouth bij de Zone leaders. Maandag hadden we dus een Zone Training in Poole, dat was zoals altijd weer super heerlijk en geweldig, al moesten we wel voor het einde al weer weg om op tijd op de luchthaven te zijn. President Martin, eerste raadgever van president Shamo, sprak over het belang van gevoelig zijn voor geestelijke influisteringen en over de Gave van de Geest spraken we vooral veel met zijn allen.

Ook had ik een goed interview met president Shamo. Het was goed om het één en ander met elkaar te bespreken en hij heeft het gevoel dat ik vooral heel erg veel ben gegroeid in de laatste tijd.

Gisteren hadden we echt een giga dag!!! Niet te geloven, vorige week hadden we dus veel afspraken die niet doorgingen, maar vooralsnog een goede week. Gisteren hadden we vijf afspraken. In de morgen gingen we naar een mevrouw die we de week ervoor hadden ontmoet. We waren niet zo zeker hoe geïnteresseerd ze was en ze was er niet toen we aankwamen.... maar we zagen Dave's auto geparkeerd en toen we weg wilde gaan kwam hij het naastgelegen huis uitgelopen en we konden een kort praatje maken en de afspraak voor die avond bevestigen. Dus dat was goed. Toen gingen we kloppen en we vonden een nieuwe onderzoeker!! Cool!! Daarna hadden we een super goede teach met een RE (religious eduction oftewel levensbeschouwing) teacher. Grappig, die we eerder daarvoor hadden ontmoet een tijdje terug. Het was echt heel goed en de Geest was aanwezig en ze wil meer leren!!! Daarna ging een afspraak niet door, maar we waren voorbereid en hadden een back up voor de afspraak. We gingen naar de top van een straat en begonnen langs de deuren te gaan. Die avond ervoor hadden we een goed gevoel gehad om daar naar toe te gaan!! (Heilige Geest) We klopten op deuren van diverse huizen en kwamen bij een deur waar een mevrouw open deed. Omdat er veel verkeer was vroeg ze ons om binnen te komen want ze kon ons niet goed horen. We spraken samen met haar in de hal en toen zei ze: ga in de woonkamer zitten en dan haal ik mijn kinderen. We onderwezen haar en haar 3 kinderen, 2 van zestien en één van bijna 13 en het was zo goed!!! De Geest was er en ze willen meer leren. Het was echt heerlijk om een familie te onderwijzen!! De vader is niet echt geïnteresseerd, maar wie weet!! Dus dat was echt een miracle!!! Niet te geloven. Gisteren waren we gewoon heel heel veel door de Heer gezegend!!

Eén van de gezinnen in de gemeente, de Mahy (zeg Maa-ies) hadden we een etensafspraak mee op zaterdagavond en echt heel bijzonder, want zij hebben dus twee zoons en vader en moeder allemaal lid, behalve de vader. Maar!!!...de vader begint zich meer en meer open te stellen voor ons. Hij wil niets horen over het evangelie, maar ah hoe kan ik het uitleggen… hij voelt en ik voel een sterke band die sterker en sterker wordt elke keer als we langs gaan en de moeder heeft dat nu ook aan ons gezegd!! Ik hoop echt dat zijn hart ook het evangelie zal binnenlaten dat zou toch zo bijzonder zijn!!!

Ik hoop ook dat we een doopdienst mogen hebben. Met zowel Stacey en Dave gaat het goed, maar gisteren kwam Dave niet opdagen, zelfs nadat we hem hadden gezien. Dat was echt heel maf.... We hebben behoorlijk wat onderzoekers, maar nu is zondag naar de kerk gaan met ons en de doop daarna het volgende doel. President Shamo sprak tot ons over ploegen van een veld. Dat wanneer je ploegt het kaasrecht moet zijn en een boer moet dus een focus hebben op iets aan de andere kant van het veld en daar dan de tractor naartoe manoeuvreren. Hetzelfde is met ons, zei hij. Jullie moeten een visie hebben op de doop,”Hoop de doop” ;-), dat is het doel.

Nou, ik ben zo blij dat ik weer van jullie kon horen en ik hoop dat jullie al mijn verhalen interessant vinden. Ik ben super blij dat het pakje veilig is aangekomen en dat jullie konden genieten van het lekkers erin.

Ik hou van jullie!

Ik weet dat het evangelie waar is. Joseph Smith heeft in werkelijkheid Hemelse Vader en Jezus Christus gezie. Ik weet dat dit waar is. Ik ben heel dankbaar dat wij aan elkaar verzegeld zijn, wat een ongelofelijke zegen en nu mag ik andere families helpen datzelfde te bereiken! Ik hou van Hemelse Vader en van Jezus Christus en ben heel heel heel dankbaar om Hen nu te dienen en een instrument in Hun handen te zijn!

Maandag kan ik als het goed is weer gewoon mailen.

Ik spreek jullie dan!!

Heel veel liefs,

elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten