maandag 31 januari 2011

Elder Peschier - Nederlander


Hi allemaal!!!

Cait, gefeliciteerd!!!! Niet te geloven!!! Hahaah!! Ik wist het wel!! Ik zat vorige week al te balen achter de computer, want bij de tijd dat ik las dat je voor je theorie ging op dinsdag, was het dus al woensdag en ik dacht aaah, nu kan ik niet voor je bidden zoals je vroeg, maar toch is alles goed afgelopen!!! Super gefeliciteerd!! Natuurlijk ben ik trots op je!! Haahah! Het zal echt gek zijn als jij nu voortaan overal naar toe rijdt!!! Misschien moet jij mij dan maar rijden in plaats van andersom? Hahaha!

Ik kan niet geloven dat Ramona al weer terug is! Dat is echt heeeel gek! Ik kan nog zo goed alles herinneren, zoals de Mission-conference met elder Nelson. Dat lijkt niet eens zo lang terug, maar dat moet dan toch dus al weer een zekere 1,5 tot 2 jaar te rug zijn dan.... niet te geloven!! Dank jullie wel voor alle foto's! Wat gek om het kerk gebouw weer te zien, en helemaal onder constructie! Weten jullie of er van binnen al veel is verandert?? Nou, ik hoor het wel.

Pap, ik was er niet bij maar ik ben zo blij dat je bold (moedig) was in je lesgeven afgelopen zondag! Ik leer meer en meer om ook bold te zijn. Bold but loving, want zonder liefde is bold niet gepast. Het moet uit liefde komen voor het welzijn van anderen! Ik hou vooral heel erg veel van de toespraak van Patrick Kearon in de Ensign (tijdschrift van de kerk) over gehoorzaamheid, super toespraak. Hij was by the way ook de ringpresident van Bristol toen ik in Bristol kwam, maar werd bij de Ringconferentie ontheven om als Zeventiger te gaan werken.

Mam, zr. McManis (uit California, San Francisco) and zuster Fekete (spreek uit als Feketa, uit Roemenie) vinden je helemaal geweldig. Ik deel elke avond een geestelijke gedachte van iets dat ik heb gelezen of iets waar ik over na zat te denken met hen. Deze zendelingenzusjes werken nu dus in Jersey (wat groter eiland in de buurt van Guernsey) en hadden afgelopen zaterdag een doopdienst daar. Hun foto is op de Seeker, nieuwsbrief die jullie hebben ontvangen, zij zijn de andere zendelingen in het District. En soms deel ik dus ook dingetjes met hen uit jullie email of brieven. En ik zeg dan altijd zoiets als: “my mum has sent me a letter and she wrote me about this......”

Zoals gisteren. Ik ben nu aan het lezen in Helaman, in hoofdstuk 5 gaat het over Nephi en Lehi, 2 broers en zonen van Helaman. Ze geven alles op om voor de rest van hun leven het evangelie te verkondigen. Vooral omdat vele mensen nu overgaan tot verdorvenheids. In de verzens 17-19 gaat het over dat zij met zoveel autoriteit en macht spreken, dat 8000 mensen zich bekeren en gedoopt worden! Niet te geloven. Ik dacht hier dus veel over na en dacht waarom gebeurt dat nu niet meer!! Waarom kan dat niet, waarom zou het niet kunnen?! En ik werd vooral heel enthousiast omdat ik denk dat het wel kan! Nou en toen vertelde ik dit de zusters en moest denken aan wat jij me had geschreven over het ons beperken in ons geloof. Dat we dat veel te vaak doen en dat nergens voor nodig is! Met Hemelse Vader is niets onmogelijk! (Lukas 2:30...ongeveer) Nou, dat vertelde ik hen dus en dat jij me dat had geschreven en ze wilden je gewoon heel graag daarvoor bedanken.

Wat is er verder gebeurt. Gisteren was echt een wonderdag voor ons, een beetje in ieder geval! Eén van onze onderzoekers die we nu voor lange tijd hebben onderwezen, Tina, had veel persoonlijke problemen met vrienden die in de moeilijkheden waren. Na veel moeilijkheden lijken de problemen nu over. We hadden een goede les op zaterdag en zondags kwam ze naar de kerk. Na de vergadering kwam ze naar mij toe en ik vroeg haar of we haar opnieuw konden zien en of ze had genoten van de toespraken ed. Ze had een bijzondere ervaring gehad met gebed en deelde dat met iedereen in de zondagsschool, ze deelde haar getuigenis!! YES!
Na de dienst kwam ze dus naar ons toe en zei dat nu alles beter lijkt, ze zich ook wel klaar voelt om gedoopt te worden!!

YEESSSSSS!!! YEESSSS!!! We hebben zo geworsteld om haar hiernaar toe te krijgen, de vreugde die ik voelde, oohohh!! man!!! We zien haar op dinsdagavond en gaan haar een doopdatum voorstellen. We hebben haar al veel onderwezen en ze was nu voor de 4e keer in de kerk, dus ze zou technisch gezien op zeer korte termijn gedoopt kunnen worden. Ze wil alleen niet gedoopt worden in de oceaan, dus we zullen dan een zwembad moeten doen, want we hebben geen doopvont!!! Haahahah!! Nou, we zijn dus heel enthousiast en hopelijk hebben we dus een doopdienst met haar.
We werken ook nog steeds met Stacey die gisteren voor het eerst naar de kerk kwam en een goede tijd leek te hebben. Ze is in haar late 20's en er zijn verder geen mensen van haar leeftijd, maar ze had het toch heel erg naar haar zin. Na de kerk nodigde ze ons uit om roast dinner met haar te hebben die avond. Nou daar konden we natuurlijk geen nee op zeggen, dus dat was ook super!. We moeten haar alleen helpen met het Woord van Wijsheid. Verder zou zij op de 12 februari moeten worden gedoopt. Wellicht dus 2 doopdiensten.

Verder, grappig, op zaterdag waren we langs de deuren aan het gaan. We spraken met een man en hij was niet super into it, want ze stonden op het punt om te gaan lunchen.Toen zei hij: ik geloof niet dat jullie local, zijn waar komen jullie vandaan? Dus ik zei: Holland en toen zei hij: "Ik ook." In het Nederlands!!! Huh?! Ik verstond het dus eerst niet goed en toen zei hij het opnieuw: “ik ook, uit Aalsmeer.”

Dus we spraken verder in het Nederlands en elder Russon stond ons een beetje aan te kijken, hahahaha! Het was heel heel gek om in het Nederlands het evangelie te delen en ik vind dat ik dan ook heel anders klink. Ik moest veel nadenken over wat ik moest zeggen. Achteraf zei hij dat hij toch op dit moment te veel aan zijn hoofd heeft en er nu dus zich niet in wil verdiepen, maar het was een heel leuke eerste ervaring!

Verder heb ik niet giga veel meer te melden. Ik vond het in ieder geval heerljk om ook weer van jullie te horen. Hopelijk gaat alles goed met jullie. Heb een goede week. Cetta, hoe gaat het met je stage, wanneer moest je nou beginnen??!!

Zijn er nog leuke activiteiten die eraan komen voor de JoVo's of de JM?!

Ooh ja en muziek is altijd welcome, als jullie mooie of leuke kerkmuziek tegenkomen, zet het maar op een cd en stuur het op. Veel flats hebben een stereo/cd spelertjes dat goed werkt! Mam, pap veel plezier op jullie uitje. Ik vroeg me af wanneer jullie zouden gaan, want dat doen jullie vaak als verjaardagscadeau!

Heel heel veel liefs van hier!

Ik hou heel erg veel van jullie! Ik weet dat Hemelse Vader ons kent! Hij is onze Vader!

Heel heel veel liefs.

elder Peschier
Nederlander

Geen opmerkingen:

Een reactie posten