maandag 16 mei 2011

Eerste week in Crawley.



Jullie hebben naar de Meriva gekeken waar ik nu in rijd. Ik heb helaas niet zo'n nieuwe Meriva. We hebben het ietsje oudere model, alhoewel onze auto heel erg nieuw is, maar 9000 miles op de telller niet slecht, ze worden echter allemaal langzaam maar zeker vervangen door de Meriva, de nieuwe die jullie in de dealer zagen met de suicide doors zo noemen ze ze volgens mij.. haahha!

Een ander leuk weetje over auto's. Ik zag deze week 2 Nederlandse auto’s geparkeerd en liet dus een briefje op de ruit achter met ons telefoonnummer en een klein berichtje dat ik een zendeling uit Nederland ben uit Den Haag en hen graag zou willen ontmoeten, nou zover nog niks gehoord, maar wie weet. Dat zou wel heel grappig zijn.

Ik ben blij dat jullie zo enthousiast zijn! Dank julliewel voor al jullie lieve ondersteuning. Er is een heleboel werk dat moeten worden verricht, maar daarom zijn we hier. Samen met de Heer is niets onmogelijk. Ik ben heel enthousiast om de wijk beter te leren kennen. Zondag probeerde ik me aan zoveel mogelijk mensen voor te stellen en dat ging al aardig, al is het moeilijk met alle nieuwe namen. De wijk is een beetje als Den Haag, zo'n 150 man elke zondag, dus bij verre weg de grootste wijk die ik zover op zending heb gehad. De bisschop is een hele goede man. De wijkzendingsleider die zojuist is geroepen is, een voormalig ringpresident en er worden maar liefst 6 nieuwe wijkzendelingen geroepen om ons volledig in het werk te helpen. Crawley heeft het moeilijk met zendingswerk gehad, dus we zetten nu alles op alles om het zo maar te zeggen en dat is dus wel heel fijn om die ondersteuning uit de wijk te hebben.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik wel heel erg Mitcham mis. Ik ben bijna huisziek naar of heimwee of zo naar hen. Weet je wel, ik hou gewoon zoveel van hen. Ze zijn zo'n geweldige wijk! Ik zag vandaag een lid van de Mitcham wijk en het was echt grappig haar weer te zien. Ik kan gewoon zeggen dat daar een groot deel van mijn hart ligt. Ik hoop dat als ik ooit terug ga ik met de zelfde liefde wordt ontvangen, net als oude vrienden, want teruggaan wil ik zeker! Nou, aan de andere kant kon ik echt voelen tegen het einde van de vorige moves dat mijn tijd in Mitcham ten einde kwam en dat ik een nieuw avontuur tegemoet moest gaan. En dat is hier in Crawley. Dus ik moet m ijnhoofd op Crawley zetten en aan de bak gaan en dat weet ik en probeer ik nu ook te doen.

We moesten helaas Ben's doopdienst verplaatsen. Hij gaat binnenkort trouwen en we willen de doopdienst dichter bij de trouwerij hebben, dus ik laat jullie wel weten wat er gebeurt. We hebben de afgelopen dagen de verschillende zendelingen in de zone bezocht om hen aan te moedigen om een visie voor de zending en een visie voor deze moves te hebben en het aan de Heer voor te leggen. Dat was heel gaaf, want zo leren we iedereen kennen en opbouwend was het ook!

Ooh ja, gisteren was vooral een hele gave dag. We onderwezen twee mevrouwen en eentje van hen vooral was erg geïnteresseerd. We stonden op het punt een gebed te zeggen en legden uit hoe te bidden en daarna moedigden we één van hen aan het uit te spreken, dat deed ze. In het gebed begon ze te huilen, omdat ze zo sterk Hemelse Vaders liefde kon voelen voor haar. Een liefde die zo sterk is en overweldigend en die ze zolang had gemist, dus dat was heel heel bijzonder. Ook vonden we een mevrouw die we vanavond terugzien. Elder Amundsen had een sterk gevoel over dat huis en we hadden het al een paar keer eerder geprobeerd maar zonder succes, dit keer was ze daar en heel enthousiast om ons terug te zien!

Nou, dat was het wel zo'n beetje! Wat gaaf dat Caitje de les deed over zendingswerk. Ik hou heel heel veel van jullie! Ik hou van het evangelie, ik weet dat het waar is! Ik weet dat Jezus Christus leeft, ik wil graag als Hem worden!

Ik hou van jullie en mis jullie!

Liefs elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten