maandag 23 mei 2011

Halliehalleuchjes!

Hahaha! Dat kwam opeens in mijn hoofd, Hallihaleuchjes,

Hoe gaat het daar allemaal! Hier is alles wel goed hoor. Dank jullie zo much voor jullie email met sommige van de voorbeelden of verhalen en ervaringen die jullie delen zijn zo waardevol voor mij op dit moment en het is best grappig, want dat weten jullie dan nog geeneens.


Vandaag hebben we geen grote plannen, dus misschien zie ik de kans om even lekker een paar brieven te schrijven. Doe ajb de groetjes aan Kilian, Vincent, Rick (en laat me weten hoe dat met Joyce gaat ;) ) en Joplin! Ik zal proberen meer aan hen te schrijven, al hoe wel ik ook de recente bekeerlingen wil schrijven. Ik heb gehoord dat Jean het moeilijk heeft en niet meer naar de kerk komt. Wellicht geef ik haar een belletje binnenkort.




Nou, onze week was best wel goed. Het gaat hier op het moment heel erg op en neer en dat is niet altijd even makkelijk. Niet tussen mij en elder Amundsen. Hij is een kei van een zendeling en we hebben een goede tijd samen. We kunnen altijd met elkaar over dingen spreken en dat vind ik belangrijk. De zone, evenals Crawley, zijn gewoon aan het worstelen op dit moment. Er zijn gewoon bepaalde gebieden in de zone die echt moeite hebben met het bereiken van hun potentieel. Het was een week van oppositie, maar zowel ik als elder Amundsen geloven dat het the dark night is before the break of dawn! (dat het de donkere nacht is voor het aanbreken van de ochtend). Net als de afval voor de Herstelling. We moeten ons best blijven doen en dan komen die geweldige zegeningen. Eén van de dingen die we willen verbeteren in de zone is het vertrouwen om simpelweg met iemand te spreken en je mond open te doen en daarnaast willen we de zendelingen beter het begrip van verantwoordelijkheid leren. Dus verantwoordelijkheid naar de Heer voor het werk dat ze doen. Want als je je niet verantwoordelijk voelt, dan kan je net zo goed gaan partyen, dat maakt dan niet meer uit. Dus daar gaan we aan werken. Het is fijn om er samen aan te werken dat je altijd met zijn tweeën bent, want je kan samen brainstormen over van alles en hier kwamen wij mee op vanmorgen.

Daarom was ik dus ook blij, pap, dat je die ervaring deelde van die spreker afgelopen zaterdag. Dat we soms voor de keuze staan: ik kap ermee of ik ga ermee door en natuurlijk ben ik helemaal niet in een dergelijke situatie, maar die keuze hebben we bij elke vorm van oppositie. Dus we gaan ervoor! Ik ben ook heel dankbaar voor jou, mam, en dat je me altijd zo aanmoedigt om op het goede te focussen, want dat is wat de Heer doet!

We hebben twee hele gave onderzoeksters waar ik jullie over wil vertellen. Hun namen zijn Heidi en Jackie! We ontmoeten hen aan de deur en de volgende dag (vorige week zondag) kwamen we terug voor een afspraak. We deelden de Herstelling en de Geest was super sterk,. Heidi zei het slotgebed en was zo geraakt door de Geest dat ze in tranen uitbrak. Dat was zo'n bijzonder moment, daar samen op onze knieën en je witnessed een dochter die contact maakt met Haar Vader inde Hemel! YES!

Deze week gingen we opnieuw langs op donderdag en we keken de “Finding Faith in Christ” DVD. Het was super goed we spraken veel over de Verzoening en de Geest was zo zo sterk!!!! Daarna spraken we over wat wij terug kunnen doen voor Hem en over de doop. Ze willen allebei gedoopt worden en ze getuigden dat ze elke keer als wij langskomen de Geest kunnen voelen als een warm en goed gevoel. Zo beschreven zij het. Ze kwamen naar de kerk gisteren en vonden het super, veel beter dan ooit verwacht..... het enige probleem is dat zij een stel zijn en samen wonen. Ze hebben een relatie en dat kan natuurlijk niet van hetzelfde geslacht. Dus aankomende woensdag moeten we daarover gaan spreken met hen. We spreken er ook over met de zendingspresident om zo zijn advies voor de woorden om het te beschrijven en uit te leggen, voor zijn hulp daarin.

Deze week op zaterdag hadden we ook een eerste uitwisseling met één van de areas. Dat was leuk. Het is gek om nu zelf die Zoneleider te zijn waar ik naar opkeek toen ik op uitwisseling met hen ging, maar ik leer ook heel veel mijzelf en geniet van het dienen.

Nou, ik blijf hier lekker genieten en kijk uit naar het pakje!!!

Maak je niet druk over ons, for after much tribulations the blessing follow! (want na veel beproevingen volgt de zegening)

Ik hou van jullie! Jullie zijn een grote kracht en sterkte voor mij,

liefs elder Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten