maandag 30 mei 2011

Temple trip

Hi allemaal,

Ik ben een beetje later vandaag want normaal is de Tempel op maandag gesloten maar omdat het vandaag hier een bank holiday is, was hij open en omdat de Tempel in onze gebied is, zijn we als een zone vanmorgen naar de Tempel gegaan! Het was heel goed. We hadden de session van 10 uur, maar kwamen pas om 1 uur er weer uit. Toen gauw geluncht en nu e-mailen.


Ik ben heel dankbaar om weer van jullie te horen. Ik ben ook heel erg dankbaar voor jullie ervaringen van deze week. Het lijkt me dat ook jullie door wat tegenspoed gaan soms en dat ervaren wij ook. President Shamo sprak er vanmorgen in zijn brief ook over naar ons als een zending. Ik ben nu heerlijk gewend aan elder Amundsen en ook aan het gebied. De leden moet ik nog steeds veel beter leren kennen, want afgelopen zondag was er ringconferentie en dus waren er wel 7 wijken bij elkaar, dus dat was niet zo handig. Het is inderdaad heel heel erg druk als een Zoneleider. Ik maak me soms veel zorgen om de rest van de Zone, omdat we allemaal door wat tegenspoed gaan op het moment. President hit the nail on the head (sloeg de spijker op zijn kop) en zei dat we simpelweg de Heer moeten vertrouwen. Zijn hand is in alles. We hoeven ons helemaal geen zorgen te maken, zolang als we maar ons best doen. Met dat in ons achterhoofd kunnen we dus met een frisse en blijde lach de adversity (tegenspoed) tegemoet gaan en dat wil ik echt proberen deze week.

Nou, met Heidi en Jackie gaat het gelukkig goed. We moesten hen dus deze week over hun relatie praten en dat was spannend. Jackie voelde zich niet zo lekker, dus het werd verschoven naar afgelopen zaterdag. We hadden een heel goed gesprek met hen en zij zelf stelden de vraag: “oké, dus wat is de view van de kerk over onze relatie?” We lazen samen de proclamatie aan het gezin en spraken erover. Ze vertelden ons dat ze duidelijk de Geest kunnen voelen wanneer wij komen, maar dat ze nog niet willen veranderen op dit moment. Het bijzondere is echter dat ze beseffen dat de Heer het niet goedkeurt en dat ze op de langere termijn best wel kunnen veranderen, voor nu willen we hen blijven onderwijzen en aanmoedigen om naar de kerk te komen. Ze hebben geweldig potentieel en de Heer heeft hen niet voor niets op ons pad gezet. Het zal waarschijnlijk echter wel langer duren dan we op het eerste gezicht voor ogen hadden, maar ik geloof dat ze zullen worden gedoopt. Nou wat kan ik nog meer zeggen? Ik heb helaas niet mijn camera bij me, maar volgende week stuur ik jullie een ton foto’s, misschien dat ik weer een heel cd’tje maak. Dat lijkt me een goed idee.

Ik was deze week weer op exchange met elder Antileo dit keer. Hij komt uit Chili en is de eerste zendeling in Engeland uit Chili, dus dat is wel heel gaaf. Zijn families verhaal is erg hetzelfde als het onze. We werkten echt heel heel hard, dus ik voelde me heel voldaan aan het einde van de dag. Hij vond vooral mijn manier van contacten maken heel erg handig voor hemzelf omdat ik zo vrolijk blijkbaar was in mijn benadering van mensen!

Morgen hebben we een training voor leiders in de zending, dus dat wordt ook heel erg goed.

O ja, en de ringconferentie was gaaf. Elder L. Tom Perry, elder Patrick Kearon and zr. Barbara Thompson en President Monson spraken allemaal en raad eens waar ze over spraken!!!! Over dealing with adversity (hoe om te gaan met tegenspoed) en verandering zodat we ons potentieel kunnen behalen en over het gaan naar het redden van leden en niet leden om hen te helpen terug te keren. Het was heel goed! De wijk hier is geweldig! Onze wijkzendingsleider is een voormalige ringpresident met een geweldig wijkzendingsplan en de hele wijkraad wordt bijna ontheven en ze worden allemaal als wijkzendelingen aangesteld. Dus er gaan vele dingen hier in Crawley plaatsvinden.

Verder werden we zaterdagmorgen geflogged. Dat betekent dat de afspraak afgezegt of niet op komt dagen. 2 afspraken en eentje was helpen in de tuin van twee super gave zusjes die we hadden ontmoet while knocking (terwijl we langs de deuren gingen) uit Zuid Afrika en we boden aan te helpen in de tuin en daarna zouden we hen onderwijzen. Ik weet niet of ik het al had verteld maar we worden aangemoedigd om te vinden met een eye of faith. Dus je ligt in bed ’s morgens, vlak na het wakkker worden en dan beeld je je met de hulp van de Heer in wie je gaat vinden die dag. Ik stelde me een JoVo (Jong Volwassene), een jonge vrouw met donker haar en een wit shirt voor. Toen we die twee zusjes uit Zuid Afrika die dag vonden, had eentje precies dat aan, dat was echt bijzonder. Helaas zeiden ze dus af, maar goed. We gingen in plaats daarvan langs de deuren en de Heer zegende ons met een gave mevrouw, die twee jaar geleden werd onderwezen en zich nog steeds Joseph Smith kon herinneren! We zien haar weer op donderdag.

Tot volgende week!

Heel veel liefs!

elder Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten