donderdag 12 mei 2011

Will you do that for me and the Lord?

Hi allemaal!

Hier ben ik weer! Wat heerlijk weer van jullie te horen! Het was zo onwerkelijk om jullie te spreken. Vooral ook op zaterdagavond nadat ik jullie voor de eerste keer had gebeld en toen was elder Jubell aan de telefoon en vroeg mij of ik een andere tijd kon doen, want zijn ouders hadden wat andere dingen die zij moesten regelen, denk ik. Dus het was grappig, want ik wist dat jullie flexibel waren, dus ik zei oké en toen wilde ik het jullie toch wel laten weten, dus ik dacht, nou dan bel ik toch gewoon nog een keer, ahahahah! Dat was zo gek, want jullie zijn echt maar een telefoontje van mij verwijderd, dus dat was onwerkelijk en grappig. Ik vind het vooral fijn om jullie stemmen altijd te horen, net als jullie zeiden, dat het grappig was mij te horen. Ik geniet er vooral van om lekker naar jullie te luisteren.

Ik weet niet echt meer waar we over spraken precies, maar dat is oké! Ik kon jullie weer horen en het was ook heel fijn om oma even weer te horen! Ik hoop dat ook alles goed gaat met oma Poes. Ik vraag me af of zij me nog zal herinneren, maar ik denk het wel.

Nou, de volgende keer dat ik opbel is het weer kerst en dan gaat het heel hard, dus ik wil blijven doorgaan zoals het nu de afgelopen weken is gegaan en er alles uit halen wat erin zit, net als jij zei pap.

Nou, hier komt dan het grote nieuws waar jullie allemaal naar hebben uitgekeken!

Maandagavond en dinsdag morgen zouden alle telefoontjes binnenkomen, maar we kregen geen telefoontje, dus ik wist niet goed wat te verwachten. Toen gingen we naar district meeting op dinsdagmorgen en niemand anders had een telefoontje ontvangen. President had gewoon nog niemand gebeld en dat is best begrijpelijk want hij moest maar liefst 21 nieuwe trainers aanstellen en dat alleen is al een hele opgave.

Dinsdagmiddag zaten elder Jubell en ik in de auto met een lid en we waren op de terugweg van een afspraak en de telefoon ging, de telefoon zei: Pres. Shamo

Nou, toen klopte mijn hart weer even een paar slagen niet natuurlijk, dus ik nam maar gewoon op. President zei; "Listen, I want you to be a Zoneleader. Will you do that for me and the Lord."
Nou, zo gaat dat dus, kort en krachtig, dus....
Ik ben nu in Crawley, samen met elder Amundsen. Hij komt uit Saint George, Utah en is bijna een jaar op zending. Hij was in de groep waarin ik zou zijn geweest als ik niet eerder was gegaan, dus 28 mei, maar ik geloof dat dat echt geïnspireerd was. Dus daar ben ik nu. Elder Jubell is nog steeds in Mitcham, samen met elder Freeman, een zeer goede missionary en ik heb er echt vertrouwen in dat zij samen goed werk zullen verrichten. Het is allemaal wel heel erg nieuw. Ik moet nog erg wennen aan de verantwoordelijkheden en aan het gebied en een nieuwe collega. Elder Amundsen is echt cool echter. Hij is zeer enthousiast en een harde werker! Dus ik ben wel heel erg blij om met hem te dienen. Crawley ligt in het gebied West Sussex, England. Het ligt in een loodrechte lijn naar beneden vanaf London op ongeveer 55 km vanaf London. We hebben een aantal andere zendelingen in de Zone. Er zijn 2 districten inde zone. Elder Palmer en elder Crystal (nieuw), elder Farnworth en elder Antileo, elder Turner, elder Woolley en elder Howarth zijn één district samen, zij zijn in Haywarths Heath, East Grindsted en Epsom. Dat is ongeveer een gebied tussen London en Crawley. En dan is het andere District: Elder Anderson en elder Martin, elder Aveiro en elder Boothe, elder Roberts en elder Baldwin, zij werken in Brighton, Eastborne en Worthing. Dat is het gebied aan de zuidkust van Engeland.
Dus dat is de Zone. Ik ben wel heel enthousiast ook. Ik wil echt hard blijven werken en de Zone helpen. We hebben veel plannen samen en hopen echt een hele goede moves te hebben. Elder Kopiske's training heeft ook heel veel ideeën gegeven en we hopen dat dat tot veel succes zal leiden in het werk. Dus...

Dinsdagavond waren we by the way bij Ruth, Cynthia en Dorcas en dat ging goed. Ruth is nog steeds aan het nadenken over de doopdatum, maar ik hoop dat ze niet de beslissing verder uitstelt. Het was wel moeilijk afscheid nemen van hen en ook van Donaven en Timothy en zoveel leden. Ik hou echt heel veel van de mensen daar. Het is werkelijk zo'n bijzondere plek, ik heb daar echt een groot deel van mijn hart liggen. Hier in Crawley hebben we vanmorgen een jongeman, laat 20’s onderwezen. Hij is echt heel cool. Hij is zo enthousiast over het evangelie en zijn geloof is heel groot. Hij wil echt meer leren en begrijpen en hij wordt de 21ste gedoopt. Zijn naam is Ben Goddard en hij lijkt me een bijzonder kerel! Dus ik was heel blij om hem te onderwijzen vanmorgen omdat je bid voor mensen, maar je weet niet voor wie je bid totdat je ze werkelijk ontmoet en dat helpt dan veel meer. Dan pas begint het echte werk, dat we hem nu kunnen helpen om volledig klaar te zijn voor de doop.

Ooh, ja, ik mag nu ook overal naar toe rijden! We hebben een Opel Meriva, automaat. Elder Amundsen heeft nog nooit in Engeland gereden en in enkele weken verloopt zijn rijbewijs in Engeland (na 1 jaar), dus ik ben lekker aan het toeren, dat is wel een grappig bijkomertje, haha!

Ik hoop echt met heel mijn hart dat er wonderen zullen gebeuren hier, zoals er in Mitcham plaatsvonden. Maar ik moet me er niet druk om maken, want zo lang ik de wil doe van de Heer en in Hem vertrouw en mijn beste best geef dan zullen wonderen gebeuren!

Nou, ik moet er gauw weer vandoor! Ik hoop maandag gewoon jullie weer te mailen! Weet dat ik zo zo zo veel van jullie hou!

Ik hoop Caitje en Bennie dat jullie examens en dergelijke goed zullen gaan! Spaans en wiskunde enzovoorts. Ik denk aan jullie en bid voor jullie! Cetta, wat deed je nou ook al weer als baantje??? Laat het me weten maar veel succes!

Ik vond het gaaf de kapel te zien trouwens, niet te geloven hoe grote renovatie het is!

Dank jullie wel! Ik hou van jullie!

Heel veel liefs,

elder Daantje Peschier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten