maandag 15 augustus 2011

Londen, gekkenhuis, but I love it!


Hey hey hey!!

Ooohhh wat ben ik dankbaar, dit is weer precies wat ik nodig had! Dank jullie allemaal zo veel! Dank je wel aan Michelle voor haar berichtje. Soms is het fijn om even van mensen te horen dat ze aan je denken! Dank aan alle lieve leden die op mijn blog schrijven en berichtjes hebben achtergelaten! Dank jullie allemaal voor alle gebeden en lieve woorden!!

Het gaat hier goed. Deze weer was natuurlijk heel wat rumoeriger dan anders. Maandag in de flat aan het einde van de P-day met 7 man in één flat omdat één van de zendelingenflatjes midden in een gevarenzone lag. Dinsdag moesten we nog wel steeds waakzaam zijn en hebben we toch nog zendelingen eventjes de flat in moeten sturen, maar alles lijkt nu afgekoeld te zijn. Het is triest om alle devestatie te zien. Gebouwen die afgebrand zijn en dichtgetimmerd met hout. Maar gelukkig zijn dingen nu veel beter!

Ik ben zo dankbaar voor jullie. !!! Man! Cetta en Kilian look like newly weds!!! Hahahahah!!! President Shamo vertelde ons een tip voor wanneer je trouwt, hij zei: make sure that your wife fits right under your arm, that you can lay your arm on her shoulders, haahahh, en dat lijkt me het geval met Kilian en Cetta!!! HAahaHHAa!!! ;) Nou heel heel leuke foto's. Geweldig om Cetta te zien en te zien dat het allemaal zo goed met haar gaat.

Ik ben blij dat jullie in Engeland zijn!!! Het is een geweldig land, geen plek als London though!! Aahahah!! Gekkenhuis, but I love it!!!
Ik heb je brief deze week ontvangen, mam, dank je wel!! Dat was geweldig. Ik geniet er altijd heerlijk van om je berichten te lezen. Ik kan niet geloven dat zuster Ostergaard en zuster Bottema nu samen aan het dienen zijn. Oviedo is nu ook een ZL (zoneleider) in de London Mission. Laatst ontmoeten we een koppel uit Brazilië en net als er een Spaanse branch is voor London en omstreken is er een Portugese wijk ten noorden van de rivier en dus ontmoetten we de Portugese zendelingen en verwezen het stel aan hen. Zij vertelden me een beetje over alle mensen die we kennen in de London zending. Elder van der Put is nu in Trowbrigde close to Bristol, maar ik heb niet recent met hem gesproken.

Ik heb ook een geweldige brief van toekomstig elder de Graaf ontvangen!! COOL!!! Man, wat een kerel!! Wat een getuigenis, de hele brief was vol van getuigenis. Ik ben blij dat Quincy zijn brief heeft gekregen en ik hoop dat hij en Emma me zullen terug schrijven.

Nou, wat verder hier. Ik wil alleen de goede dingen delen! Morgen hebben we een ZLC met president en de AP's. Dus we zullen redelijk lang daar zijn maar de vergaderingen zal altijd om van te genieten. De zone doet het redelijk goed. Begin van de week hadden we voor ieder companionship een Barbie pop gekocht voor een pound each en dus een witte tissue erom heen gedaan en tijdens de district meeting met de andere zendelingen de geestelijke gedachte gedeeld dat we ervoor moeten zorgen dat we voor ogen hebben wie we gaan vinden. We moeten hen inbeelden, vandaar de Barbie als een reminder voor hen om het in te beelden. Dat ging grappig en ook heel goed. Nou hopen dat iedereen dat ook opvolgt.

Wij zijn heel erg gezegend. We willen heel graag een familie in het evangelie brengen en we hebben redelijk veel potentiële families waar we recent mee zijn gaan werken of mee zullen gaan werken. Op zaterdag, dat is een mooi wonder. We zaten op de bus naar huis om te plannen voor de komende week maar raakten stuck in traffic (vast in het verkeer), dus uiteindelijk bijna thuis, was er geen tijd meer over en dus ik zei: ik denk niet dat we genoeg tijd gaan hebben. Elder Rojas dacht eventjes na en zei oké, we moeten uit de bus en gaan street contacten. Dus we got off en stonden even om ons heen te kijken. Hij zei: ik voelde de Geest me duidelijk vertellen dat this is what we need to do. Oke, we draaiden ons om, om met mensen te gaan praten en we zagen ons tegemoet komen een Latino familie. Dus we spraken met hen, moeder en dochtertje, uit Bolivia! Geweldig!!! We spraken een gebed met hen uit en je kon zien dat ze waren geraakt door de Geest. Op elder Rojas laatste dag wordt Jose Pinhero, onze baptismal date, gedoopt. Hij is alles al onderwezen. Zijn vrouw is een lid. Hij is echter altijd teruggehouden door familie, maar heeft nu de knoop doorgehakt en wil gedoopt worden. Hij gaat volgende week naar Portugal om het aan zijn familie te delen en heeft al ons gevraagd hem een zegen te geven voordat hij vertrekt.

Ook gingen we deze week langs een oudere onderzoekster die elder Rojas en een eerder collega hadden gevonden maar contact mee verloren. Ze was daar, haar naam is Rose. Ze is 69, erg oud en heeft een heel ruig leven gehad. Ze is op zoek naar meer peace en happiness, en toch heel erg in tune met de Geest, ze is een dochter van God! We onderwezen haar twice en nodigden haar uit voor de doop. Ze wil gedoopt worden!!! Ze is zelfs heel enthousiast!! Zaterdag zei ze het slotgebed en we nodigden haar uit om Hemelse Vader te vragen of ze gedoopt moet worden. Dat deed ze en terwijl ze het vroeg, kon ik al de Geest voelen. Ze was zo nederig en sincere!! Aan het einde van het gebed, keek ze ons in het oog met een glimlach van oor tot oor, ze zei ''I'm going to get baptised, yes! I'm going to get baptised!'' En het was zo bijzonder. Je kon het licht in haar ogen zien stralen!!! Gaaf!!! Dus ik ben heel dankbaar voor alle mooie wonderen die de Heer dagelijks in ons leven bewerkstelligd en dat ik deel van mag uitmaken! Nou ik moet president mailen!!

Ik hou van jullie!! Jullie zijn geweldig!! Ik hoop dat jullie allemaal lekker zullen genieten van de vakantie!!
Jullie zijn mijn eeuwige familie!! I couldn't wish for a better one!! I love you!

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten