donderdag 4 augustus 2011

ook Noord Londen is niet meer veilig


Man ooh man, ik heb jullie zo zo veel te vertellen! Ik kan niet geloven dat jullie nu bijna met zijn allen naar Engeland komen!!! Hahaha! Ooh well, wat een gekheid. Ik ben super blij voor jullie! Echt waar, en ja Cait, het zou echt super maf zijn als we tegen elkaar in lopen. Twee nachten terug had ik een droom dat mamma mij kwam ophalen van de Mission office en dat mijn zending voorbij was en dat ik weer terug was met alle leden in Den Haag. Ik denk dat het komt doordat elder Joel en elder Rojas zo snel nu op het punt staan om naar huis te gaan. Elder Carr is nu dus ook weer thuis. Zijn moeder haalde hem op gisteren. Stom, ik heb niet meer met hem gesproken. Maar ik heb hem wel een briefje geschreven! Gelukkig hadden we een tijd terug al dat moment van afscheid als je wilt, dus ik heb er toch een goed gevoel over.

Nou, de vakantie gaat hard! De tijd gaat harder! Ik ben blij dat de meiden deze week op JOVO kamp zijn, dat moet een goede ervaring gaan worden voor hen. Oo ja Cait, elder Reijnders heeft in Crawley gediend, misschien kan je hem vertellen dat ik met één van zijn voormalige converts (bekeerlingen) heb gesproken. Lisa S... ze woont echt super dicht bij de kapel. Het was heel leuk om haar weer te zien. Ze gaat een beetje door een moeilijke tijd en komt helaas niet meer naar de kerk nu, maar wellicht kan hij contact met haar maken, dat zou ze vast heel erg leuk vinden en dat zou haar nu ook heel erg kunnen helpen.

Dus een heleboel goeds en een heleboel geks is gebeurt en is nog steeds aan het gebeuren. Dus we kregen gisteren de moves calls (telefoontjes over de overplaatsingen)en ik ben nog steeds in Londen, maar niet meer met elder Joel. Ik ben nu met elder Rojas. Ik ben daar heel erg blij mee. Hij is een groot voorbeeld voor mij en gaat ook aan het eind van deze transfer naar huis, maar ik denk dat we het heel erg goed met elkaar kunnen gaan vinden, want dat hebben we tot dusver altijd heel erg gedaan en ik hoop dat dat het werk heel erg ten goede gaat komen. Dus wat er eingelijk is gebeurt, is dat ik nu in Kennington ben. Dat is de Spaanse branch (gemeente) in hetzelfde gebied als Peckham. Nu zal je denken, maar hij spreekt toch geen Spaans?? Nee, we gaan dus zowel Spaanse als Engelse onderzoekers vinden en onderwijzen. In Peckham is elder Joel nu met elder Henderson (uit Kennington) en elder Antileo. Gedurende de transfer zal elder Henderson naar een nieuw gebied gaan met elder Peach die terugkomt uit Amerika van een operatie aan zijn knie en aan het eind gaan elder Joel en elder Rojas dus naar huis. Dus ik zal waarschijnlijk terug gaan naar Peckham met een nieuwe Zoneleider en dan zal elder Antileo naar Kennington gaan. We zullen dus soms elder Aantileo mee nemen op teaches voor Spaanse mensen en zodat hij de wijk kan leren kennen voor later. Elder Rojas is heel blij want we wilden altijd al graag samen dienen. Ik ben echter blij om met elder Rojas te dienen want ik heb het gevoel dat ik echt, net als met elder Carr, met hem over hoe ik me voel kan praten!
Dus dat is goed en elder Rojas is me al Spaans aan het leren. Cait, als je nog tips hebt of mamma laat het me weten.

Omdat het allemaal een gekkenhuis was vandaag, daarom zit ik nu zo laat nog op de PC. Het was nu of morgen en omdat we toch wat tijd over hebben dan maar nu.

Nou goed wat verder....
Sharon is een lid van de kerk!! YES!! Het was fantastisch. De doopdienst begon een beetje later dan verwacht maar alles ging goed. Elder Joel doopte haar en het was super snel. Het was bijna sneller dan je met je ogen kan knipperen. Hahahah, maar Sharon kwam naar boven en eenmaal uit het water moest ze lachen!!! Omdat het haar een beetje overweldigde. Op zondag heb ik haar bevestigd en de Gave van de Heilige Geest verleend. Dat was heel erg goed. Ik kon sterk voelen dat Hemelse Vader plannen voor haar heeft. De eerste week van januari trouwt ze een lid van de Kerk in Zimbabwe en daarna komt ze misschien terug voor even, maar zal dan voorgoed naar Zimbabwe gaan...
Ik zal proberen het fotootje van haar doop te sturen. Ik voel me heel nederig dat wij haar zendelingen mochten zijn. Het is bijna alsof de Heer haar in onze handen legde, zoals ze gewoon uit haarzelf de kerk in liep. We hoefden niet eens voor haar te zoeken. En maandag kwam ze al meteen met ons naar een teach, lid van 1 dag!!! YES! Solid!

Oké, nou dat is het wel voor nu!
Ik hou van jullie! De grootste zegen van het evangelie is een eeuwig gezin. Wij hebben de kans om bij elkaar te blijven. Ik wil dat want ik hou van jullie. Ik hoop dat we allemaal die keuze telkens weer in ons hart maken. Heel veel plezier deze week!
Hou van jullie!

Daantje

And yes, I did receive the pictures and the CD. THANK YOU SO MUCH I LOVE IT!!!

Oké, ik kan de foto helaas nu niet sturen. Ik zal het maandag doen dus. Omdat ik nu in Kennington ben, als ik Spaanse mensen moet onderwijzen North of the river (ten noorden van de rivier de Theems) mag ik daar ook naar toe gaan, dus ook Noord Londen is niet meer veilig.

See you later!!!

Love you!!

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten