maandag 12 september 2011

This is how God works!

Hi allemaal!

Nou, dit verwachten jullie vast niet, maar hier ben ik dus. President heeft elke zendeling gevraagd om hem en onze families een email te sturen vandaag, evenals op P-day.

Ik heb net alle fotos zitten bewonderen en van jullie email genoten. Ik kan niet geloven dat het zowel de welkomstdienst was van Tim en de afscheidsdienst van Vincent, dat is zo maf.

Zo what kan ik jullie vertellen. Ik wil jullie meer vertellen op woensdag. Moves is nu op woensdag, dus ik spreek jullie dan ook! Gaaf om Joplin en Rachel te zien. Man, ik ben zo blij voor hen, ze zien er heel gelukkig uit samen! Ze passen echt goed bij elkaar. Rick zijn haar is al flink gegroeid. Wanneer gaat hij nou ook al weer trouwen?? In oktober toch?! Man, voordat we het weten komt Duco alweer terug. Dat is nu ook niet meer zo heel ver weg. Waar is hij nu? We schreven elkaar een beetje maar ik denk dat we het nu beiden zo druk hebben dat het allemaal moeilijk is om te schrijven. Ik ben blij dat jullie die jonge man hebben ontmoet. Hij is niet de grootste en ik kende hem helemaal niet voor mijn zending, maar ik ben dankbaar dat hij zo heeft genoten van de avond en open was voor de Geest.

President Shamo zat naast mij en elder Rojas eventjes op zondag omdat hij een presentatie gaf in de Kennington en Peckham priesterschap en ZHV en among other things, he said, dat hij een brief van de ring had ontvangen met hun dankbaarheid voor dat hij ons liet komen naar de Haardvuuravond en dat ze het het hoogtepunt van het kamp vonden! Hij was ontroerd en wij ook! Ik denk dat we allemaal ontroerd zijn omdat op zulke momenten Hemelse Vader altijd zo dichtbij is en we beginnen te beseffen hoeveel het evangelie ons heeft gezegend.
Dus president heeft de brief ontvangen. Ik weet niet of hij genoeg tijd heeft om terug te schrijven, maar hij is heel heel dankbaar!

Nou het is een goede en maffe week geweest. Elder Rojas laatste week in Kennington! Laatste dit, laatste zus. Hij is nu dus bij president house voor een gezinsavond. Morgen komen hij en elder Joel naar een doopdienst hier in Peckham van Daphne en Michelle. Michelle is het nichtje van Sharon! En Daphne is een goede vriendin van een recente bekeerling ook in Peckham. Ik heb hen beide slechts één keer onderwezen, maar ben heel dankbaar dat morgen een gave dag gaat worden. Op woensdag hebben wij de doopdienst van José. Elder Joel is dan al thuis. Maar elder Rojas' ouders komen naar de tempel woensdagmorgen en gaan dan een beetje touren voor een dagje en dan komt hij in de avond naar de doopdienst, want José heeft hem gevraagd om hem te dopen! Man o man, ik wou dat jullie hier konden zijn. José is zo bijzonder. We zagen hem vanmorgen en hij deelde zijn getuigenis (in het Spaans)over de schriften met ons en alhoewel ik niet alles in detail begrijp, kreeg ik het belangijkste deel eruit. En het was een waar en puur getuigenis ik kon het voelen, hij was sincere.

Wat ik vorige week niet over hem schreef omdat we het niet wisten, maar wat we later van zijn vrouw (lid) te weten kwamen is, dat José van plan was om ons vorige week zondag of zaterdag af te zeggen en er niet meer mee door te gaan. Toen "plotseling" hij niet meer op die zondag hoefte te werken en dus naar de kerk kon komen. Wij waren zeer verrast toen we hem tijdens het Avondmaal zagen binnenlopen. Meer bijzonder echter is dat die avond er dus een ringhaardvuuravond was met Bishop Burton, de presiderende bischop van de kerk. Maar "toevallig" op diezelfde zondag was bishop Burtons agenda verandert. Hij was ergens anders nodig en dus... stuurden de Twaalf (Apostelen) elder Texeira. "Toevallig" één van de Zeventigers die uit Portugal komt, net als José. "Toevallig" hè?!

NEE! Het is geen toeval! This is how God works! José kwam die avond en zat in de kapel, maar de vertaling werkte niet! OOHHH!! Wij maar proberen en proberen. Vele van de leden uit de Kennigton branch Spaanstalige gemeente) vertrokken, maar niet José en zijn familie. Na afloop dachten both elder Rojas en ik, hoe bijzonder zou het zijn als we José met elder Texeira zouden laten spreken. Niet wetende wat er in José hart gaande was. Wij zoeken voor José. Hij zat in de auto buiten te wachten tot zijn familie zou komen. Ik met hem naar elder Texeira op zoek, die zag ons zoeken en verzocht ons zijn kamer in te komen, waar hij en zijn vrouw eventjes wat versnapperingtjes hadden. Toen sprak José dus met een Zeventiger één op één. Zijn vrouw vertelde ons over hoe de twijfels die hij had, hem toen verlieten. Dat hij right there en then besloot om ermee door te gaan.

God lives. He knows our hearts, he knows our prayers, he knows our intentions, He loves us! Each and everyone of us! I know it because of Jose's example.

Wednesday is going to be the big day! Ik denk dat ik terug ga naar Peckham met een nieuwe collega en elder Anitleo die voorheen in Peckham was, komt uit Chili en zal naar Kennington gaan.

Ik vertel woensdag meer!

Ik hou van jullie!!

liefs,

Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten