maandag 5 september 2011

We leren door zelf op zoek te gaan samen met de Geest.


Hi allemaal!!

Ik ben een beetje later deze week. We hebben niets bijzonders gedaan deze week, maar het rustig aan gedaan en naar de Eye, the London Eye geweest en wat Chinees gegeten.

Nou, heerlijk weer om van jullie te horen. Man, Bennie toch, gaaf dat je je getuigenis had gedeeld. Ja, ik voelde me inderdaad wel heel wat kleiner. Ik zat er gisteren in mijn dagboek over te schrijven want ik ga het weer opnieuw proberen om elke dag te schrijven. Ben gisteren gestart en so far so good.

Ik kan niet geloven dat het kerkgebouw al klaar zal zijn deze oktober! En afgelopen zondag waren er 197 mensen! GIGA!! Ik ben enthousiast om Den Haag weer te zien als ik terugkom. Ik ben blij dat we zo'n sterke wijk hebben.

Wat leuk dat jullie ook lekker samen een dagje weg konden! Ik kijk wel weer uit naar jullie getrouwe kaartje. Ik heb de foto's ontvangen en ben daar altijd ontzettend blij mee, schrijf je dat zo??? En natuurlijk de gave DVD. Ik heb er ooit stukje en beetje van gezien en het zou heel goed zijn om het zeker op een doopdienst te gebruiken.

De tijd gaat toch zo hard. Ook hier. Dit is elder Rojas laatste week en ik kan het wel een beetje merken. Het is heel gek hoor. Op maandag moet hij en elder Joel zich bij de Tempel 'melden'. En woensdag vertrekken ze dan echt. Hij wordt door zijn ouders opgehaald op woensdag en ze gaan dan een dagje mensen bezoeken, bekeerlingen ed. En dan in de avond wordt Jose gedoopt. Hij komt uit Portugal en we zagen hem vanmorgen. Hij was net terug gekomen op vrijdag van anderhalve week Portugal, wat niet eenvoudig was, omdat zijn familie daar hem niet volledig in ondersteunt. Maar het gaat goed met hem en zijn vrouw en dochters zijn allemaal leden en zij zijn natuurlijk enthousiast voor hem. Elder Rojas zal dan met zijn ouders dus bij de doopdienst zijn, rijdt dan diezelfde avond terug naar huis. Waar hij rond 2 uur 's nachts zal worden ontheven om dan donderdagmorgen weer op de universiteit te zijn. Het begint namelijk al op maandag en dus zal hij de eerste drie dagen missen. Hij krijgt dus geen rust, misschien dat jullie hem die donderdag even indachtig kunnen zijn want dat wordt natuurlijk even slikken. Maar ik weet dat hij het kan. Hij is echt een goede en bijzondere vriend en ook een beetje maf af en toe maar hé, dat maakt mij aan het lachen!

Dus dat is het plan. Van maandag tot en met donderdag zal ik met elder Antileo zijn, die nu met elder Joel is. Het zal wel heel gek zijn en een hele grote verandering. Ik heb geen idee of ik in Kennington zal blijven, want alhoewel mijn Spaans vooruit aan het gaan is, gaat het heel traag. Ik had echter een hele bijzondere ervaring op vrijdag denk ik, of zo. We hadden net de tuin opgeruimd van de Dorado familie uit Bolivia en zij hadden wat eten voor ons gemaakt. Daarna hadden wij een geestelijk toetje gedeeld en ik voelde heel sterk dat ik eigenlijk graag zou willen bidden en toen elder Rojas vroeg: wie zou je willen vragen voor het gebed? Koos de dochter mij! En voor het eerst kon ik echt bidden uit mijn hart. Voorheen moest ik mijn gebedjes een beetje kort en bondig en bijna uitgeschreven tekst opzeggen en dat werkt niet. Maar nu ik meer woorden leer kennen, kon ik echt vanuit mijn hart bidden en het was met de Geest en voelde bijzonder en de leden waren ook heel erg onder de indruk. Dus dat was wel heel erg gaaf!

Nou, wat is er verder gebeurt? Zo veel!!!! Zaterdag hadden we dus een conferentie met David A. Bednar!!! Dat was gaaf! Elder Causse en elder Wright waren er ook vertegenwoordigd met hun echtgenotes van de 70.
President Bednar had ons van tevoren gevraagd een aantal toespraken te lezen en daar spraken we vooral over. Hij is een krachtig spreker en ook heel relaxed. Heel grappig, wat het heel aangenaam maakt om te luisteren. Hij vroeg ons wat we hadden geleerd en onderwees ons tegelijkertijd. Daarna hadden we de tijd om vragen te stellen. Ik had een aantal vragen van te voren, maar ze werden alle al door de Geest en door dingen die gezegd werden, beantwoord. Een aantal dingen die hij zei, die mij raakten en zijn bijgebleven: A testimony is not enough, we need to be converted, which comes by living what we know. All members of the church know it's true but not all live according to that knowledge. As we DO, we will become converted. Don't spend all your time just repenting, in the cleaners, he said. We have a naturel man. We will make mistakes. He said: let's live in a way that the Spirit can guide us. Waar het op neer kwam is, dat soms raken we zo gefocust op schoon zijn van zonden, door voortdurend te bekeren, dat we geen tijd meer hebben om to be sanctified, om puur en rein te worden en er is een verschil. Eentje is van slecht, normaal worden. De andere gaat om van normaal als Christus te worden, snap je? Nou, dit zijn mijn eigen woorden. Hij sprak ook heel heel veel over leren door geloof en dat we leren door zelf op zoek te gaan samen met de Geest. De Geest kan de boodschap alleen tot het hart brengen. Het is dus onze eigen verantwoordelijk hoeveel we leren want wij kunnen de Geest kiezen binnen te laten of niet. Hier doen we dat, door dingen te doen in geloof. In geloof de schriften lezen en in gebed gaan. Echt op zoek naar een antwoord op een vraag.

Verder hadden we een zeer goede en mooi vergadering in de kerk. De les ging over de Verzoening in het boek Evangeliebeginselen en was zeer zeer goed en precies wat ik moest horen. Na de kerk in Kennington gingen we naar het Ringgebouw in Wandsworth waar op zondag elder Texeira van het Gebiedspresidium was. Hij gaf een zeer goede toespraak over volharden waar ik later maar meer over moet vertellen. Wat ik wel wil zeggen is, dat na afloop, elder Texeira komt uit Portugal en José onze onderzoeker ook en we zochten naar José en gingen gauw naar boven waar in een kamertje elder Texeira alleen met zijn vrouw aan het napraten was. Hij zag ons en wenkte ons binnen te komen en toen had Jose dus zo'n 5 tot 10 minuten alleen één op één met een Algemene Autoriteit. Dat was heel heel gaaf om hen in het Portugees met elkaar te zien spreken en elder Texeira José te horen aanmoedigen.

Ik moet gauw president Shamo mailen. Ik hoop dat jullie hebben genoten van de mail. Ik hoor weer van jullie volgende week, donderdag denk ik. Ik heb geen flauw idee wat er zal gebeuren: I don't know what the future holds, BUT, I know Who holds my future! Dus het komt goed!

Ik hou van jullie! Dank jullie wel voor de lenzen en al het werk dat jullie doen voor Hemelse Vader. Ik kan jullie nog zo zo zo veel meer vertellen, maar er is geen tijd! Ik hou van jullie. Ik hou van het werk, het is waar. Het is het werk van de Heer. De Heer spreekt tot profeten en apostelen vandaag!

Tot gauw,

liefs Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten