woensdag 26 oktober 2011

De Hand van de Heer is werkelijk in alles!

Hallo!!

Ik hoop dat alle foto's goed doorkomen!! Moves was dus vandaag ipv morgen. Man, er is zoveel gebeurd!!! Laat ik beginnen met de laatste 3 dagen!! Ik ben zo blij om de foto's van jullie te hebben gekregen!! Ja Amerika, ik wil echt heel graag weer eens terug. Het brengt inderdaad een heleboel herinneringen terug. Ik ben blij dat jullie zo'n goede tijd hebben gehad. Grappig, want toen je me schreef over jullie berg op en af gaan begon ook mijn hart sneller te kloppen, alhoewel ik al weet dat alles goed afliep, wat intense!! k heb vandaag ook jullie kaartje van de MTC ontvangen, wat is die MTC (Missionary Training Centre) toch groot. Waren jullie nou dus onderzoekers daar???
Ik vond het zo gaaf om Trevor weer te zien. Man, hij ziet er nog steeds als een zendeling uit, precies zoals het hoort!!! Hij is zo’n voorbeeld geweest voor mij!! Ik ben heel blij voor hem en Caitlin, dat is gaaf zeg en wat leuk dat ze allemaal hun getuigenis deelden met jullie!!!
Dank je wel voor de foto's!! Nou, ik hoop dat jullie genieten van de foto's die ik heb gestuurd. Ik kon niet meer herinneren of ik ze al had gestuurd of niet. Maar goed.

Maandagavond na inpakken en alles, kwamen de elders uit Crawley naar onze flat. Eén van hen ging ook naar huis en hij en elder Smyth gingen dus samen die avond terug naar de tempel.


(Elder Smyth begon het te voelen, hij gaat naar huis... Hij is ongeveer een uurtje geleden ontheven door de ringpresident, denk ik. Gek hoor allemaal, maar ja.... Hij was een geweldige collega ik heb heel veel met hem kunnen lachen en ook veel geleerd. Wat hij me vooral heeft geleerd is om getrouw te zijn ook al gaat het moeilijk om hoop te hebben en om niet te lang terug te kijken maar vooruit te kijken naar de toekomstige opportunities!!)

Ik was dus voor twee daagjes ongeveer met elder Andrews. Dat was heel leuk en weer even anders. Het was wel gek om inderdaad dus ook weer een collega te zien gaan, en te denken dat hij nu alweer ontheven is....
Ik heb wel heel erg genoten om collega’s met hem te zijn.

Nou, ik kreeg dus gistermorgen te horen wat erin de Zone zou gebeuren. Ze hebben een gebied compleet gewhitewashed. Dus alle twee zendelingen eruit en 4 er terug in!!! President is van plan om dat gebied een flinke knal te geven en dat gaat zeker lukken nu. We hebben ook zeer goede zendelingen in de Zone komen en ik voel me dus zeer gezegend. Nou, raad eens met wie ik nu ben?? Jullie hebben hem persoonlijk ontmoet! Elder Amundsen!!! AGAIN!!! YES!!!



Woowww!!! Ik kon het niet geloven toen ze het vertelden, maar hij is opnieuw als Zoneleider geroepen. Hij was na mij ontheven om te trainen en nu is hij opnieuw geroepen en samen met mij!!! GAAF!! !Ik heb er zo'n zin in!! Ik was een beetje nerveus dat door te blijven ik lui zou raken in dit gebied omdat ik er nu inmiddels al een tijdje ben geweest, maar ik zie er heel erg naar uit om samen met hem te werken. Ik ben zo enthousiast dat ik opnieuw met een goede vriend die ik al ken mag werken!!
Ik wil ook echt 150% non stop gaan geven, we hebben de potentie om zoveel te bereiken als een zone en area, now is the time!!

Dus ik ben nog steeds in Peckham. Dat betekent dat volgende transfer interessant gaat worden, want misschien blijf ik again maar anders ga ik vlak voor mij verjaardag en kerst en oud en nieuw naar een nieuw gebied. Maar de Heer weet wat Hij doet!!

We hebben diverse gave ervaringen gehad. Omo heeft ons gedropt en ik wil het niet allemaal uitleggen nu. We hebben het gevoel dat hij een gebod niet naleeft en dus nu met allemaal excuses opkomt. John doet het echter heel goed. Zaterdag geven we hem een rondleiding in de kerk en kijken we een dvd met hem. Hij deelde opnieuw zijn getuigenis met ons op maandag. Dat hij niet meer in de war is waar hij moet zijn en weet dat dit de ware kerk is!! Dus dat is gaaf om te horen. Want voorheen was hij dus toch nog heel erg in de war.
Maandag gingen we een straat toe en klopten daar, maar het was gek genoeg een heel duur gebied. Niet veel mensen echt geïnteresseerd. En ik had het gevoel: wat doen we hier? Maar toen zagen we een moeder met haar kindje in de straat en spraken haar aan en zij was wel geïnteresseerd en wilde ons graag weer zien! Ze was aan het glimlachen na ons gebed samen met haar en dat was zo gaaf. Soms twijfelen we aan waarom we ergens naar toe moeten. Waarom werd ik hier naar toe geleid, maar dat liet mij weer zien dat de Hand van de Heer werkelijk in alles is!

En hetzelfde gisteren. We hielpen een man iets sjouwen en hij zei dat het zo lang geleden was dat hij iets dergelijks had meegemaakt en hij liet ons binnenkomen en was open voor ons om terug te komen vrijdag.

Nou, ik moet er weer vandoor. Ik spreek jullie maandag weer!!

Ik hou van jullie!!

Liefs Elder Daantje!!

P.S. Ik ben bezig of aan het denken over een cadeautje voor Ben. Ik heb een paar ideeën, dus blijf geduldig, dan komt Cait en dan een felicitatie somehow voor jullie jubileum!!!
Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijks dag!!! Wat een zegen het is voor ons, dat jullie die keuze hebben gemaakt. Het is me zo duidelijk geworden op zending hoe grote zegen dat is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten