woensdag 26 oktober 2011

Hemelse Vader is aware van onze omstandigheden

Hi allemaal,

Ik weet niet zo heel goed waar ik moet beginnen dit keer...
Het is een gekke week voor jullie geweest en het is ook een gekke week voor ons geweest hier. Cait, wat een naar nieuws, wat akelig dat je dat hebt moeten meemaken. Mam, wat jammer dat ook jij met je gezondheid nu aan het tobben bent en dat je voor zoveel dingen moet zorgen nu. Pappa en Bennie! Ik ben vooral heel erg blij dat jullie gewoon veilig aan gekomen zijn, ook al was het na zoveel stress. Ik weet niet wat ik kan zeggen,.... ik zal zeker meer voor jullie bidden! Ik weet dat Hemelse Vader aware is van onze omstandigheden hoe groot of hoe klein sommige dingen dan ook mogen zijn in onze ogen of de ogen van anderen. Vraag Hem om je te helpen, dat is de enige bron van hoop.

Op het moment is het voor ons heel heel gek aan het gaan. Er zijn deze week een heleboel goede dingen gebeurd. Bv. Op dinsdag of woensdag hadden we een Zoneconferentie. Wij waren gevraagd een presentatie te geven over gebed en over het belang om onderzoekers te laten bidden op hun knieën. Als startoff gingen we naar de recreatiezaal waar we een touw hadden gespannen en daar zeven donuts aan hadden gehangen. Van elke companionship moest eentje geblindoekt op zijn knieën en de andere moest het dan allemaal maar beschrijven en hem uitnodigen om op de knieën te gaan. En dan net als koekhappen happen voor de donut en natuurlijk lekkere Krispy Kreams. Only the best. Dat linkten we daarna naar de gebed voor onderzoekers.


(Het doughnut happen! Dit deden we dus als zone. Eentje geblinddoekt en de ander moest hem geknield krijgen en gaan happen maar. Dat vergeleken we dan met gebed en onderzoekers geknield in gebed krijgen om de zegenen van Heaven te ontvangen. Was erg leuk dit was just met ons voorafgaande aan de meeting.)

Hoe zij de zegen niet voor hun neus kunnen zien hangen maar wij wel!!! Want wij weten dat gebed werkt!! Was goed. Daarna allemaal geoefend op elkaar op de uitnodiging goed te beheersen. Ik had ook weer een interview met de zendingspresident, dat ging allemaal heel goed, no problems.

(Long meetings took the toll of some of the members of the zone. Elder Antileo was knocked out en doing his siesta!! HAHAHA!)

Wat verder. Omo kwam naar de Kerk op zondag en leek het erg naar zijn zin te hebben!!!

We hadden ook een ander heel gaaf wonder. We gingen langs een man die de Catford elders bijna 4 maanden geleden aan ons hadden verwezen. Rond die tijd kon hij niet terugkomen naar de kerk door werkverplichtingen. Hij was een less active lid, zeiden de Catford elders en omdat hij niet terug kon komen, gingen we slechts twee maal langs. Zijn naam is John. Nu gingen we deze week weer langs. Hij wilde naar de kerk komen en wij zeiden ok!! Gaaf!!! We zeiden een gebed en ik voelde dat ik hem moest vragen of hij het Aäronische Priesterschap al had ontvangen. Ik vroeg het en hij zei nee. Toen vroeg elder Smyth hoelang geleden hij gedoopt was en hij antwoordde: nee, ik was nooit gedoopt in jullie kerk, maar ik wil gedoopt worden. Nou GEK!!!! Wij nodigden hem uit en hij bereidt zich nu voor op de 12de november.
GAAF!!! Het probleem is dat hij een sterke commitment heeft met de Jehova's getuigen waar hij hiervoor dus heel vaak was, zo ook helaas deze zondag .Ze hadden een speciale dienst daar en dus wilde hij daar naar toe. We bereiden ook nog een jonge vrouw voor, een JoVo, genaamd Mary. Zij is ook heel cool en voelt heel goed over het Boek van Mormon en de Kerk en gelooft in de Herstelling, maar heeft ook een sterke band met haar oude kerk. Toen belde Omo ons gisteren op en hij bereid zich voor op de 25ste november zodat elder Smyth er nog net bij kan zijn, want hij gaat de 26ste naar huis. Maar Omo leek voor de één of andere reden door iets een beetje in de war te zijn. We weten niet wat, want hij leek ons heel voorbereid. Hij is nu nog steeds zich aan het voorbereiden maar we voelen dat het ook voor hem het is dat hij nu zijn oude kerk moet loslaten. We hebben dus 3 mensen die weten dat de kerk waar is maar allemaal heel erg diep in hun oude kerk zitten, dus het is een moeilijk verhaal en uitdaging.
Dat maakt mij dus best wel gestrest, maar ik moet denken aan Joseph Smith, hij zei: “Whenever we endeavor the greatest work we also face the greatest opposition'. en 'There will always be opposition' We moeten echter volharden en leren om geloof, hoop en naastenliefde te ontwikkelen. En op het goede te focussen, niet ontmoedigd te raken. Dus we gaan door similar dingen op verschillende manieren als een gezin.

Laten we elkaar in onze gebeden herdenken, en ik weet dat alles goed zal komen. Ik weet dat dit waar is! En het geeft mij hoop te weten dat wij allen in Zijn zorg en armen zijn.

Ik hou van jullie, ik denk niet dat ik zal overplaatsen. Ik denk dat ik hier blijf omdat elder Smyth naar huis gaat. Bid ajb voor Omo en zijn doop voor de 25ste.

Ik hou van jullie!!

Jullie zijn allemaal zo bijzonder!

Heb een goede week.

Liefs Daantje,

Tot donderdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten