maandag 10 oktober 2011

Faith is things which are hoped for, the evidence of things not seen!!!


Hierboven zie jij mij en mijn collega elder Smyth
Hi allemaal!! Mail 10 oktober 2011.

Hier ben ik dan weer. Wow, ik hou van deze maandagen, want ik vind het zo heerlijk om jullie te e-mailen!!

Pap en Bennie, wat gaaf jullie gaan echt naar Amerika!!! En via Frankrijk en Canada!!!! Ik hoop dat jullie een super tijd gaan hebben samen. Het is een geweldige plek en ik hoop er een dag weer naar terug te gaan!!!

CAITJE!!!! Ik heb zo aan je gedacht op zaterdag!! Ik hou van jou!!! Heel hartelijk gefeliciteerd!!! Volgens mij heb je wel een hele goede tijd gehad. Ik kan dat wel zien van de foto's!!! Hahah!! Ik ben nog steeds aan het nadenken over een cadeautje voor jou en ook voor Bennie. Ik ga dat mijn goal maken voor deze week, want volgende week maandag is de laatste maandag voordat het moves is, dus dan kan ik iets kopen voor jullie en dat opsturen. Wacht het maar af!

Ik moet wel zeggen dat ik er naar uit kijk om Joplin weer te zien en de vele anderen!! Ik wil zo graag met hem over alles spreken. En met jullie!! Het evangelie is zo bijzonder!! Ik hou er zo zo zo veel van!! Ik ben zo dankbaar voor hemelse vaders bijzondere plan voor onze families!!

Maar voordat ik meer deel, mam, weet dat je altijd op pappa kan roepen voor een zegen!! Hij is jouw priesterschapdrager!!! En binnenkort zelfs Bennie!! Maar als het niet beter wordt dan vraag pappa voor een zegen!!

Cetta!! Ik ben blij om te horen dat alles zo goed gaat met Kilian, dat zijn werkelijk allemaal bijzondere zegeningen van Hemelse Vader voor hem. Waarschijnlijk omdat hij zo'n bijzondere dienstknecht van de Heer is geweest op zijn zending. Ik kijk naar hem op for this reason!

Ik heb niet heel veel tijd maar ik wil een paar gedachten met jullie delen!! De afgelopen vier weken hebben elder Smyth en ik hard gewerkt, maar hoewel we heel hard werkten, gebeurde er niet zo heel veel. We zouden veel mensen onderwijzen, maar ze gingen niet echt vooruit. En ik moet eerlijk bekennen dat dat me een beetje down maakte. Ik snapte niet wat ik verkeerd deed. Wat meer moest ik doen? Ik begon te twijfelen aan mezelf en aan Hemelse Vader een beetje!! Dit maakte me allemaal niet zo blij en vrolijk en ik bleef maar denken dat ik iets verkeerd deed. Maar afgelopen zondag hadden we een wonder. We kwamen uit de kerk en zaten op de bus en we kregen een telefoontje van een jongenman. Hij vroeg naar enkele zendelingen die inmiddels al naar huis zijn, maar die hier een tijd geleden waren. We vroegen of hij met ons wilden ontmoeten en zei ja! We gingen langs later die dag. Hij vertelde ons dat toen de zendelingen voor de eerste keer langs kwamen hij twijfels had over wat ze hem vertelden. Nu had hij er voor maanden over nagedacht en zei dat hij de apostacy or falling away from the truth (de afval of het wegvallen van de waarheid) kon herkennen in de wereld. Hij heeft ook veel van het boek van Mormon gelezen en weet dat het waar is!!! Zijn naam is Omo en hij is zo voorbereid!! Hij wil gedoopt worden en we bereiden hem nu voor op de 5e november!!!
I have learned once again, that: Faith is things which are hoped for, the evidence of things not seen!!! (geloof is datgene waar we op hopen, het bewijs van dingen die we niet kunnen zien) Ik kon dit niet zien aankomen, maar al dat ik had moeten is blijven geloven niet twijfelen aan mezelf, maar gewoon volharden in wat ik al aan het doen was. Ik ben echter opnieuw zo dankbaar!! Dat ik dit kon leren. Ik hoop echter nu dat de volgende keer dat ik een beproeving door zal gaan, dat ik geloof zal blijven oefenen. Dat ik Hem gelukkig kan maken door op hem ter vertrouwen!!! Hij leeft!! Ik weet dat deze zegen van hem komt. Ik weet dat het evangelie waar is!!! Het is waar!!

Ik kijk er zo naar uit om het evangelie te verkondigen en Hemelse Vaders koninkrijk op te bouwen thuis, om less actives te helpen etc. Ik zal proberen een briefje in elkaar te zetten voor de wijk....

Wat verder.... Ik kijk er naar uit om mijn eigen familie te hebben. Deze week gingen we langs een less active couple van de Filippijnen. Ze hebben net een jong zoontje ontvangen!!! Reese Owen, gaaf!! Zo lief, zo klein, zo onschuldig!!! We gaven de moeder een zegen en deze jongeman zal eens een zending gaan vervullen!!! GAAF!! Dus dat klinkt misschien gek, maar dat is iets waar ik ook naar uit zie!! Om mijn eigen familie te hebben.

Nou dat was het denk ik wel. Ik voel een grote grote dankbaarheid voor het evangelie voor de bijzondere voorbeelden die jullie zijn, voor vrienden, voor Hemelse Vader en zijn vele rijke zegeningen die Hij ons altijd geeft.

Ik hou van jullie,

liefs Daantje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten